bernerhagen

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Tisdag kväll...

Av Ann-Christin Silensjö - 21 april 2009 21:59

idag har man nästan fått köldskador ju...ska bli lika kallt imorgon med burr...men det ska bli fint fram till helgen, härligt, jag har nästan planterat om alla mina blommor iallafall pelargonerna, har en del av änglisarna kvar. Till helgen ska jag med en kompis till Norge och para det ska bli kul, vi åker på fredag fm. här är allt som vanligt, Fiddeli är i slutet av sitt löp, likaså Elvira, Sol har nyss börjat löpa, sen tar det ett tag till nästa omgång ska till att löpa.

Vi har faktisk fästinginvation här kan man säga, katten är full av fästingar, hundarna en hel del, det är smått som kryper på pälsen, men katten som är överallt han har många, det är faktiskt otäkt, jag har haft ett par stycken på mej redan själv, inget vidare, men ändå värre sen när älglusen kommer, det är vidrigt, inte för att fästingen är så mycket bättre, men älglusen ...ja jag tror det är snäppet värre faktiskt..usch jag gillar dem inte

vi har anmält till Larv 3 av hundarna i maj, sen blir det Ransäter troligtvis, det blir väl våran utställning i år, under sommaren, vi tar nog ett par till hösten i  Norge, annars blir det lugnt, vi ska ju para Dezzy i juni om allt går som det ska,

mina hästtankar har inte blivit allvar ännu, jag skulle behöva diskutera med min kompis...jag skulle vilja ringa henne och få ett råd, men det går ju inte..hon är ju borta, det är 2 månader och 4 dagar sen hon lämnade oss, det är det värsta, jag tänker på henne nästan varje dag, jag tänker ...jag måste ringa henne, berätta, bolla för och nackdelar, svallra om saker jag hört, jag har en fantastiskt nyhet som jag har fått veta för någon dag sedan, som jag så gärna vill att hon ska veta, jag får inte skvallra ännu (-:

men till henne hade jag gjort det ändå, hon hade tyckt som jag, att det är bäst, en riktigt riktigt rolig nyhet, som man nästan måste skvallra om för det är så roligt, en sådan glädje, men jag kan ju inte berätta för henne, det är så tråkigt, så jädrans sorgligt...Jag såg hennes hund igår, hon hade nyss köpt en valp innan hon blev sjuk, jag såg de var ute på promenad med den, den är hos hennes syster, den är nog drygt ½ år nu.

från det ena till det andra...

jag har lyssnat på en ljudbok "Den som vässar vargens tänder" och den var riktigt riktigt hemsk faktiskt, jag brukar inte bli illa berörd på det viset när jag läser eller lyssnar på en bok , men detta var magstarkt, slutet var fruktansvärt,

imorgon ska jag börja på en ny, vet inte riktigt ännu vilken, jag har handlat på rean så jag tror jag har 8 olika att välja mellan, så vi får se vilken det blir, man behöver nästan ett litet uppehåll, innan man kan låta en ny historia ta fart, den gamla boken måste hinna lägga sig till ro först liksom. /Anki


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards