bernerhagen

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 17 maj 2009 21:23

en helg full av blommor...

M-B och jag började Lördagen på Esters kaf'e på Pelargondag, det fanns många olika sorter, och det var fint väder, vi var där i flera timmar, det var jättetrevligt, sen for vi hem och hela kvällen och fram till 02.30 stod jag och Stefan och fixade med växter som jag skulle ha med på söndag morgon på plantbytardag på Esters kaf'e, jag och min mamma åkte redan 10.30 så vi var där i god tid, det höll på till 17. 00 det var redan folk i farten när vi kom hem, en helt otrolig dag, strålande solsken hela dagen, och växter massor av växter, det var jättekul, och så jättemycke folk, verkligen, jag det var helt otroligt, sen har jag fixat lite med växterna här hemma, nu är kl drygt halv tio på kvällen, jag är faktiskt ganska trött, och solbränd (-:

Stefan har just åkt till jobbet han jobbar natten nu, så jag fick en stund över, har varit hos grannen Karin o Lars deras nordsvensk travare Pål Gleden vann idag på Åmåls travbana, så jag var upp och sa grattis och passade på att ta ett kort på  Pål Gleden o karin, annars sitter jag här just nu ska nog ta en sväng på cyckel till mor o far, alla barna är i stan , här är helt tyst, bara hundarna som leker, jag blir lite rastlös så här, från att ha varit en så stor familj, och sitta ensam så här, jag känner mej som 20 igen, helt fri och kan göra vad jag vill, en underlig känsla men rätt ok, konstigt att inte ha en massa saker som ska göras, alla sköter sig själva, ja det är en underlig känsla, brukar säga till gubben ibland, kanske när vi är ute och åker en vanlig tisdag att det känns som vi smitit från något, ja det går inte att förklara, men man har ju i 25 år varit uppbokad hela dagen med, jobb, tvätt, mattider, läxa och ja  vet allt, ja det är allt konstigt att snart fylla 45 och plötsligt vara 20 , tur att de kommer hem ofta så man får llite att göra, de bor ju bara 2 mil ifrån oss, men ibland önska jag de bodde hemma igen och att allt var som vanligt, hela huset skallra, tvätt överallt, mattider , men man vänjer sig väl...man hittar alltid annat att fylla tiden med, som tex hundar o blommor (-:

på korten

Karin o Gleden

min mamma på plantbytardagen


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards