bernerhagen

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 28 maj 2009 10:31

Mimmidalens sweet nice flower som våran blenheimtik så vackert heter vi kallar henne för "Dezzy" , hon kommer snart i löp och ska då paras med älvljungarnas Kristoffer Robin "Linus" han har varit och gjort fertilitetstest och det var bra, imorgon håller vi tummarna för då ska han göra nytt hjärtintyg, så hoppas vi verkligen att det blir valpar denna gången, det vore jättekul, jag tror jag missade löpet förra gången, kanske är hon tidigare än jag trodde, det är ju jättesvårt att veta, med Bernertikarna har vi parat få 6 dygnet med den ena, enligt progprov, annars hade jag inte vetat, men det blev valpar och hon stod själ, så där blev jag snopen, när vi hade Caspar Bernerhanen hemma och vi skulle para en annan tik, jag förstod inte men ingen var intresserad, tiden gick, men så helt plötsligt en kväll på dygn 21 fick vi en parning, och valpar blev det, så där ser man vad man kan ta fel. Jag fick ett mail för ett tag sen om en apparat man kunde köpa för att kolla tikarna själv, men jag har tappat bort det, den kostade 3500 kr tror jag, men som sagt jag har förlagt det, kanske man skulle ha en sådan, eller kanske skulle man köpa in en hane,ja det tål att tänkas på.ha de gott /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards