bernerhagen

Alla inlägg under maj 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 7 maj 2009 20:45

idag blåser det attan och blåser småspik, vi har varit i Åmål jag o gubben hela dagen nästan faktiskt och hjälpt en kompis med lite saker, gubben har lagt panel i trappan och klickgolv, jag har gjutat och lagat en trappa och bytt jord på en massa blommor, vi hade gammal bränd hästgödsel med oss som vi blandade med vanlig blomjord, det blir kalas för växterna. nu har jag varit ute och eldat lite skräp som vi hade med oss hem, gamla bräder några möbler och annat gammalt bråte, Gubben håller på med veden, jag är lite rastlös , vet inte riktigt vad jag ska hitta på, har vattnat växthusen, tänt i pannan, men vet inte riktigt vad jag ska hitta på, börjar bli lite pirrig inför söndagen faktiskt, vi ska till Larv då med 3 hundar, jag är alltid nervig och lite berg o dalbana i magen när vi ska på utställning, ändå ställer inte jag utan det gör gubben, jag har inte ställt på ..hm ja vad blir det 3 år blir det nog...kände mej lite småpirrig och dan, fick känning av astman rejält precis innan jag skulle in med en av Bernisarna fick ta bricanyl, ibland blir man lite skakis av den, sen blev det bara värre inne i ringen, jag såg till slut som i ett sugrör, det var hemskt...inte har vi sprungit ner utställningsringarna det kan man inte säga, men genom åren har det blivit några och jag har alltid ställt, gubben började ställa sin Gråhund, sen blev det visst fler och fler, nu är det visst allihopa (-:

vi har haft en del hundar genom åren, första hunden vi köpte jag o stefan var en ST Bernhards tik, en valp å det var underbart, Sara hette hon, jag glömmer det aldrig, vi hade nyss flyttat ihop i en 2:a, jag var 18 o stefan var 24, vi fort hit ut som vi bor idag, det är Stefans föräldragård, så fort vi fick en tid över, vi gick människospår, hundkurser och allt med henne, men hon dog tyvärr som 3 åring i magomvridning. tvillingarna föddes och vi flyttade ut på landet i ett hus 3 km från där vi bor idag, då kom 1:a Gråhunden in i våra liv, ja vår egen iallafall, det är 20 år sedan, då kom 1:a Bernern Kintonia också, sen  kom mellangrabben och lillgrabben, sen för 13 år sedan flyttade vi hit där vi bor idag till stefans föräldragård, och det var här allting hände, bubblan sprack, från att ha varit en normaltänkande 4 barns mor, med 1 häst 3 katter 2 hundar , några höns och 3 får.

så blev det så här innom loppet av ett par år, vi köpte en Newfoundlandstik, Lamadjur, åsnor, mer hästar, stoltheten var de importerade Zigenarhästarna från Irland, glömmer aldrig när vi fick hämta hem Ally som är det största stoltheten bland alla djuren förutom den första Bernertiken Kintonia, jag kan än idag inte skriva Kintonia utan att fälla en tår, jag brukade titta på henne när hon satt bredvid mej och tänka ...hur ska jag en gång klara mej utan dej...men tyvärr kom den dagen och det var så jädrans hemskt, men det kunde inte hjälpas...10½ år ...suck...

det blev fler djur här kaniner, kalkoner, ankor, gäss,grisar mer får...allt blev fler o fler, men jädrans vad kul det var...men mina leder höll tyvärr inte, cortisonsprutor och någon op, men ack nej...avvecklingen var ett faktum...lamorna saknar jag så det värker i magen när jag tänker på dem, till slut för ca 4 år sen snart så fanns bara dessa underbara Irish cob eller Tin kerhästarna kvar som de även kallas, zigenarhästen från Irland

men så en dag så ringde det som vanligt i telefonen, jag svarade ...usch minns det som igår en av tvillingpojkarna hade ramlat från ett bygge ca 8 m. flögs i  helikopter till sahlgrenska...om man någon gång snackar om att gå sönder...brännas innifrån och ut, tappa all kontroll all självbevarelsedrift allt...så var det då...timmarna innan vi visste...resan till Göteborg...men allt gick vägen, efter op så vickade han så fint på tårna, glädjen...ja det går inte att beskriva...men då fanns det inte tid för hästarna...mitt i allt fölade Ally 3 v för tidigt...hon fick livmoderinflammation gick bort när fölet var 6 v, en tid jag inte vill minnas....så det var slutet på den epoken...men nu har vi hundarna istället, men visst är jag hästsjuk....nej nu har jag suttit här och skrivit massa strunt ska nog gå ut med hundarna en sväng ha de gott/anki

Av Ann-Christin Silensjö - 4 maj 2009 23:32

jag kan ju aldrig komma i säng, så nu sitter jag åter här framemot småtimmarna...jag får skvallra om "hemlisen" nu

-JAG SKA BLI MOSTER...

oaw jag tror ingen missade det...jag ska faktiskt bli moster, gissa om det finns risk för drunkning nu vid regnväder...jag menar att jag kommer att gå med näsan i vädret och vara ssååå mallig...

det ska bli så jätteroligt verkligen, jag har redan tittat på bebis saker, men får försöka stilla mej.

vi har inte haft smått i "familjen" sen våran minsting Rickard som nu faktiskt är dryga 17 år, så gissa om alla är bebissjuka...

jag har åter tillbringat en stund framför datorn tittat på blommor och gissa vart det alltid slutar...på "varghundsidorna" ja det är sant, någon ...jag säger någon gång så hoppas jag att jag får vara den lycklige att åka och hämta mej en sådan goding, jag kan bara inte hjälpa det, jag är såld på rasen, det drabbar mej titt som tätt, men det går liksom i skov, och denna gången har det riktigt ryckt tag i mej...jag har en liten bit kvar att jobba med "gubben"  men snart så, vet han att det är just en sådan hund som han verkligen vill ha, och alltid har önskat sig (-;

jag har tittat på hästannonser idag med, jag skulle så gärna vilja hitta en häst till Sandra, en riktigt fin och passande till henne, överaska henne, men jag vet inte, vi har kanske inte samma smak och ja allt det där...stallet med 6 boxar står ju tomma, beteshagar finns ju så det räcker o blir över , hö finns det är bara pållen som fattas, här har inga hästar gått på snart 4 år ju,

ja ja vem vet...vi får se hur det blir...hoppas på ännu en solig dag imorgon /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards