bernerhagen

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Ann-Christin Silensjö - 28 februari 2010 21:25

idag har Gersimi och vi varit på födelsedagskalas hos min kära syster, det var jättekul, Thereses lilla Nellie hade blivit stora tösen nu, Gersimi o Nellie är födda på samma dag, Therese fick Nelli kl 08 på morgonen, och Gersimi är född på kvällen kl 20,

Lilla ja Lindelou (även om han nu inte är så liten precis   )

så har han fått ögon nu, och öronen har öppnat sig, han försöker ta sig fram lite, det liknar mest en säl, men han försöker ialla fall, vi tränar lite med benen, vi klippte klorna häromdagen, men han är ju så himla lugn, han somnade där han låg på rygg i Gersimis lilla rosa bädd, inga problem att klipppa klorna där inte.


jag sår och sår frön, i år lovade jag mej själv att inte så, så mycket men alla löften är till för att brytas , vad jag kan förstå, för varje år lovar jag mej själv att inte göra så något mera, men likaväl inträffar samma fenomen varje år, jag förstår det verkligen inte,

Narrhuvorna kommer fint, femöringarna likaså,pelargonerna o Änglatrumpeterna kommer också fint, men allt har blivit så sent för mej i år, lindelou tar sin tid lilla gersimi sin lilla tid, vädret har inte varit allt för kul, men det ordnar sig nog i år med,

i Maj i år ska vi försöka ha en växthelg här med änglatrumpeter pelargoner Narrhuvor och femöringar, det är trevliga växter och många gillar dem,

lite annat kommer att finnas med,

gurka och tomatplantor, kapkrusbär, ampeljordgubb och smultronplantor...


men största delen kommer att vara Änglatrumpeter och Pelargoner, mer info kommer närmare, men i maj ska det bli, det ska bli kul

jag skulle ha gjort det i fjol redan, vi badade i änglatrumpeter o pelargoner här i fjol, men nu hoppas jag det blir i år, Stefan får tända grillen, och även kaffe o dopp kommer att finnas, så vi hoppas på en solig o fin helg

                               ha de gott Anki


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards