bernerhagen

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 14 juli 2012 10:47

 

nu har Änglatrumpeterna sätt fart, det är alltid lika roligt när de blommar, den Gula som luktar ljuvlig Citron, är en Brugmansia , den har lite ludna blad och ett buskigare växtsätt, blomman är inte så stor på den längden på trumpeten är 23 cm och diametern på själva trumpeten är bara 9 cm.    

Mini Änglatrumpet Iochoroma den blå blommarn nu, den är väldigt buskig i sitt sätt, och själva busken är nog 2,20 hög just nu, den har massor med blommor, men de blommorna är mycke minder, men istället har de massor med blommor, de är otrligt vackra, efter blommningen bildas som små pottekulor i dem är det massor med fröer, til nästa år om man vill, vi övervintrar våra men annars är det ett allternativ, väldigt lättvindiga och snabbväxande.

 

jag vet inte hur många skott vi tog på alla trumpeterna både mini röd, blå och alla de "stora" Änglatrumpeterna i våras, men intresset är enormt verkligen , nu har vi inga skott kvar men ska börja sätta lite igen.


vi har haft kalas för våra stora grabbar Jimmie o Christian fyllde 28 år i år och vi har även haft kalas för lilla mor, vi firade alla 3 på en gång,tårtan är gjor av Inger på Nya Mårten bagare i Åmål underbat god

 

Lilla Norrlyckan's Freja "Ayla" har blivit så stor hon är 4 månader nu och hon tror att våran Berner sennen Dagny är hennes mor verkar det som  

   

jag satte ut en historia på min sida på FB men jag sätter ut den här alla har ju inte Fb och jag har ju lovat att uppdatera bloggen här för er som inte har FB så här kommer den :


Gäddmor simmar runt bland vassen tillsammans med sina barn. Plötsligt glider ett smäckert wobblerdrag förbi. Mamma gädda sneglar ilsket efter det.
-Mamma, vad var det där för något? undrar en av ungarna.
Mamma gädda fräser:
-Det där är den lilla slynan som drog i väg med din pappa förra veckan.

   Foto: Gäddmor simmar runt bland vassen tillsammans med sina barn. Plötsligt glider ett smäckert wobblerdrag förbi. Mamma gädda sneglar ilsket efter det.-Mamma, vad var det där för något? undrar en av ungarna.Mamma gädda fräser:-Det där är den lilla slynan som drog i väg med din pappa förra veckan.

  alltid härligt med ett gott skratt...


Stefan är i stan och hjälper pojkarna byta tak på huset...usch jag gillar det inte, men de har ju ställning å så men ,jag tycker det känns suck...

idag är jag hemma och ska fixa lite, jag håller på med en gammal Cyckel jag har skruvat isär den och nu har jag slipar, grundat och igår målade jag den, sprutmålade den med lila metallic underbart vackert, pakethållaren , styret skärmarna blir svarta, svart cykelkorg på det, det blir ju perfekt, nu ska här cyklas

ha de gott här kommer några mer sommarbilder mvh ANki

 

Älgar i Ripsen

 

jag minns inte vad  dessa blommor heter, men de r underbart vackra, det är en gammal torpväxt har jag fått höra men den har ett namn som jag tyvärr inte minns , men fin är den

 

Silje är med mej på vägen utanför huset   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards