bernerhagen

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 3 augusti 2012 20:12

jag tror Dezzy är valpsjuk faktiskt,

idag har det inte varin någon större aktivitet, började tidigt i morse och bädda o bädda, hon har inte ätit sin mat idag, och det brukar vara ett säkert tecken att det är valpdax, men man vet inte, jag har gjort iordning allt så det är bara att vänta in de små....åååå...det ska bli så kul  


nu har även Elviras provsvar kommit, lilla kraken det var bukspottkörteln som inte fungerade, jädrans och jag som trodde att bara de fick medicin så skulle allt bli bra, men det är ju inte så säkert, först ska de ha denna medicin sen ska de gå på ett light foder, eftersom kroppen inte kan tillgodogöra sig fett, trots medicin, sen har även bukspottkörteln tydligen ordning på detta med insulin och så, så det kan även bli att det blir diabetes, ( det får vi ju inte tro men ) hon måste äta medicin och lightfoder hela sitt liv, lightfoder på en hund som väger 7,2 kg som vägde 9,8 för ett ½ år sen och då var hon jättefin det var då detta kortet togs på henne, nu är hon helt pälslös nästan, smal o eländig    ååå herregud jag tror mitt hjärta brister, stackars lilla krake , till råga på allt så klarade hon ju inte 4 års intyget på hjärtat, eftersom hon har blåsljud på båda slagen...ja nu gäller det att vi har våran lyckliga stjärna med oss   , Elvira fyller 5 år i oktober så hon är ju så ung ...  men men det kanske blir jättebra till slut,

till råga på allt så tror jag inte våran Bernis är så kry heller, hon är så flåsig och så stressad, vi har vrit till vet. nu några gånger, lymfarna var lite svullna vid sista besöket, men kändes bättre efter medicin, men jag tycker hon har en konstig grej bakom höger öra som inte känns så bra, ja något är det som är fel....vi får ta detta med Dezzy och de små nu först så får vi se vad det blir med allt,

man kan ju inget göra än att försöka hjälpa, men man vet inte vilka överraskningar som döljer sig i vår herres hage, ibland går det bra och ibland går det sämre, inget inget kan man göra för att påverka åt rätt håll, det blir som det blir....givetvis ska man inte ta ut något i förskott, men när den pirrande känslan kommer i maggropen ....ja ...då blir man rädd

 

nu får vi rycka upp oss....

vi hade finbesök av Benny , Bella och lill tösen från Norrlyckan's kennel där vi köpte lilla Freja "Ayla" som hon heter här  , det var verkligen jättekul


igår var Carina här, och hade med sig fårull till mej, snälla goa Carina, tänk vi har känt varann sen vi var 3 & 4 år  ja faktiskt hela livet  sen var vi och tittade till mor o far , Sofia och lilla Liam var där, en jättetrevlig dag, det var länge sen jag skrattade så mycket,

på kvällen drog det igång o åska o regna som busen, då började jag tova...ja jag tovade 1 par tofflor, de blev faktiskt jättebra   helt fantasktiskt verkligen...jag kunde...idag på morgonen tovade jag en vante, mer hann jag inte sftersom Dezzy inte kan vara ensam 1 sekund ens...  hon är som en liten svans, nu löser vi korsord och sånt som hon orkar med, och bara väntar ....

jag återkommer ha de gott mvh Anki     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards