bernerhagen

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 11 oktober 2012 23:53

nu har jag tagit fram alla papper som vi ska ha med imorgon, fick hastigt boka tid för hjärtintyg på hundarna, det är Lindelou som ska göra nytt hjärtintyg inför parning, som jag trodde inte skulle bli förrän i dec. kanske är det ett mellanlöp, vi får se, men hans intyg går ut den 14 oktober, så det ska ändå tas et nytt, men det var inte så lätt att hitta någon, men  på Färjestad knödde de in oss, så då passar jag på att ta med Dezzy, Gersemi, Blossom och Lindelou , lika bra när man ändå är iväg.

men det blir tidigt, vi ska vara där 8.15, så det blir att gå upp i otta, 06.30 ska vi vara utanför Säffle och hämta upp Carina som så snällt fäljer med, sen drar vi till kil och hämtar upp Gun & Blossom 07.30 sen drar vi till Färjestad och där ska vi vara 08.15   så får vi hoppas att allt är bra.

Kasper har varit här 10 dagar nu och det går väldigt bra, han är hur söt o go som hälst, det är presis som han alltid bott här, idag har han sprungit lös i skogen med de andra, har inte vågat det förut , utan han har fått gått i koppel, synd men säkrast när han har varit ny tyckte jag, men han skötte sig kanon som vanligt,

     

helt slut är de efter skogspromenaden, lite blöta  och lite frysna, då är det mysigt att ligga tätt, eller varför inte uppe på någon....tycker lilla Katitzi

   

Lindelou får inte plats han får ligga på golvet...

 

ja nu är Älgjakten över, tisdag sköt karin 1 tjur o Helge en kalv, onsdag morgon sköt de extrakalven  de blev tilldelade, så nu är det över för denna gång, det går en ensam ko här , som har mist sina 2 kalvar   jag är glad i Ayla så klart, men detta med att det blir både barn och mödrar ensamma har jag så himla svårt för, men tydligen så blev kon och kalvarna delade av hunden där så när hon kom till grannlaget där så trodde de det var en gallko, sen helt plötsligt så dök kalvarna upp, så nu har de jagat dem i flera dagar .....

så idag när jag o Ayla var på promenad, så var jag på min vakt hela tiden, Ayla hörde och kände Älg flera gånger, men jag såg inget, man vet aldrig hur det blir nu om det är den ensamma kon, jag är verkligen livrädd för Älgar i vanliga fall, jag kan bara inte hjälpa det... ha de så gott till nästa gång/Anki

     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards