bernerhagen

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Valparna 6½ vecka.

Av Ann-Christin Silensjö - 14 december 2012 01:13

ja nu är de små liven redan 6½ veckor. de har fått flytta ut i hallen nu, de springer med oss i hallen o köket och överallt   ja det är full fart framåt   härligt

jag hade bäddat och gjor så fint åt dem, lagt tidnignar längst ner i hagen och lagt flera filtar så det skulle bli mjukt o gott...men så här blir det när man kan själv....  

                                         

ja alla hundarna är ju jättenyfikna på de små, de har ju bara snosat på dem förut och lekt småstunder i valplådan med dem, men detta är ju verkligen spännande ...

satt och lekte med lite kort idag

några på Ayla

   

katitzi & kasper de är kullsyskon i Sagas förra kull

   

sen några på Magic

     

  det är otroligt roligt med kort, och sitta och fixa och dona är det roligaste jag vet, önskar bara jag hade mera tid...

några kort på hundarna

     

sen har jag köpt en form...en bebis form, som man kan göra bebisar i...jo det är sant, själva formen ser ut så här

 

bilden blev väldigt dålig, men bebisarna blev jättefina, så här blev de

   

ja nu kan man ju undra vad man ska ha en massa marsipan bebisar till, för det är vad det är, nu ska jag pröva och förga marsipanen i ljusblått och i rosa, förstår ni vad roligt, jag detta var verkligen kul...

ja ja är man lite tokigt så lättar ju det upp en del....  

ja jag har lovat sätta ut mer julkort, jag skulle ha gjort det igår, men eftersom dygnet inte fortfarande har mer än 24 timmar så hann jag inte med, men här kommer några, ha de gott till nästa gång/Anki


innan julkorten kommer så höll jag på att missa detta kortet på lilla Kasper  lilla kraken..."någon" har "lurat" mej att spela Farmvill 2 på FB...Carina behöver inte känna sig träffad   

där har man hästar, getter, kor, höns m.m KASPER ÄLSKAR OCH TITTA PÅ DEM, DE GÅR DÄR OCH RÅMAR O KACKLAR OCH GNÄGGAR IBLAND...ojsan nu blev det bara stora bokstäver...inte meningen...men där sitter han och kikar när de går på skärmen dessa djuren...lilla gubben   

 

nu kommer de bay bay....

                                               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards