bernerhagen

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

sista natten med gänget..

Av Ann-Christin Silensjö - 26 december 2012 14:48

ja nu har alla valpar åkt utom Mio, som åker till helgen...och tomten har varit här, julen hann vi fira även i år, snön har kommit och håller på att regna bort....

ja  för att nu ta allt lite lungnare så har jag några kort kvar innan valparna åkte hem

                         

Dagny som är då en Berner sennen dam på snart 7 år, och våran egna uppfödning och vår 3:e genaeration, hennes mor Belinda som också föddes här, och mormor somnhette Kintonia, ja det var så allting med Berner började en gång...

     

hon är den snällaste i hela världen verkligen   

sen blev bara lilla Mio kvar, det blev tomt när de andra åkte men alla pysslade om lilla Mio som det hade varit världens nyhet och den största attraktionen i universum   

Mamma Saga och lilla Mio

 

halvsyster Katitzi och lilla Mio

                   

Alla vill va med och ta hand om lilla Mio 

 

han sover ibland också faktiskt...helt slut efter all lek lilla kraken, sover med Stefan o Elvira i sängen...mys...

 

de är fler som är trötta...vet ni jag tröttnar aldrig på att ta kort ...det är det roligaste  jag vet, jag ska införsaffa en bättre kamera , innan jag far till Aöaska...ja det är en dröm jag har en av de miljoner drömmar jag har, men jag har kommit så långt nu i livet, att jag förstår att livets klocka tickar på oavsett jag vill eller inte, så det är nu det är dax, så jag hoppas mina drömmar (ja någon av dem iallafall) går i uppfyllelse, kanske blir det inte just den till Alaska...kanske blir det den att jag ska åka till Australien....vem vet...kanske hamnar jag i Danmark till slut...vem vet...men det är roligt bara det...och inte är det så bara heller för den delen....

nog om alla drömmar...

vi hann fira julen den 24 dec. hann och hann...tomten han kom han även om det var som det var ....

tydligen hade jag varit snäll iår med, nästan så jag ville säga väldigt snäll   nu ska man ju inte ta i för hårt, men det var faktiskt på gränsen...  

igår var det en underbar vinterdag, jag tog med mej Silje , Irmelin och Lindelou och gick ut , det var som ett sagoland...allt var tyst.... men det var ett kompakt mörker på nått vis...nästan lite otäckt när jag tänker efter... men som tur var så tog jag kameran med mej...och så här blev det...

 

våran utegran, belysningen har kanat ner till botten eller ena kanten , men vackert det med...

vårat hus

 

våran trädgård

                     

sen gick vi utanför och den dagliga promenaden till "Kråkre" som vi säger, men som egentligen heter Kråkerud....

                                 

men vänta...är det något fel på bilden   näää....här möter vi någon på sparken....

 

det är min mamma   som är ute och tar en sväng på sparken, hon hade varit inne hos grabbarna och visste att jag var  ute med hundarna   

   

    ja det blev massor med bilder , men idag kan man inte få sådana fina bilder härifån ialla fall, det har regnat mest hela dagen idag....ja nu blir det att försöka sätta fart på sig...ut i regnet ska vi gå...tralla la la la la la...  lagomt kul men skönt, ha de gott till nästa gång mvh ANki

snart är det åter sommar och jag kan sitta på soffan som nu är full av snö och kika på hundarna när de leker i trädgården...nu går det bara framåt....snart så...  kommer hon....SOLEN....  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards