bernerhagen

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 25 april 2013 23:27

idag har de små sagogrynen fått sina klor klippta & de har öppnat ögonen , söta var de innan de fick ögonen, men nu är de ännu sötare...  

   
här är lite kort på lilla Nairobi    pigmentet på nosen har blivit mer , öronen har nästan öppnat sig helt, och nu ögonen, det är inte helt enkelt tt klippa klordna på dessa små, men men det gick ganska bra ändå, men nu är det gjort iallafall   

hela gänget här med mamma Dezzy idag är de 12 dygn   

 

nu har vi fått iväg reg. papperet till pappa Grim & Anne-Lie för påskrift, som sen ska skickas in till SKK, så vi får stamtavlor på de små,


ja idag har jag varit och badat, suttit ute i solen lite när Rickard & Evelina kom, annars har det varit lite lungt här idag med, krattat lite och fixat med hundarna, tvättat och lagat mat, ja det är vad som blivit gjort idag, Stefan kom nyss hem , han har jobbat sista em, så nu går han på nattskiftet imorgon, ...


idag går tankarna till    

Sven Persson och hans fina familj på http://www.wermlandsalpacka.se/  detta är ett utdrag från FB 
Den här dagen blev ett rent helvete!!!!!!!! Nästan alla våra dräktiga alpackasto är dödade av varg!!!!! Kan bara säga att livet inte kommer att bli sig likt efter detta. Ursäkta om jag inte svarar på kommentarer eller samtal. Allt är totalt sönderslaget i vår tillvaro,,,, Vi åker nu till Uppsala med våra stackars döda sto. Även våran underbara hingst: Goldmagic gick till de sälla jaktmarkerna,, Finns just nu inget som får mig att se positivt på livet ,,,,Hej då!!! 


det gör ont i själen att läsa och ens höra något sådant, stackar krakar säger jag bara, först så köper man in djuren, sköter dem och gör så gott man kan, älskar dem till 100 gör allt man kan, sen får man detta ...jag vågar inte ens tänka tanken om hur det skulle kännas att komma ut och hitta sina  älsakde djur så här...det är fruktansvärt...tyvärr tillhör inte jag de människor som tycker att detta är ok, och att så kan kan det bli, detta är mina ord och mina tankar...jag vill aldrig aldrig höra eller se sånt här pga att vi vill ha varg, ALDRIG , för jag vill hellre ha de djur jag har skaffat, skött och älskat ...än att riskera detta....för , för mej är mina djur viktigare än att ha någon typ av halvtam vargen runt husknuten och i trädgården....men detta är mina tankar och det står jag för... 


Varg dödade sex alpackor

Uppdaterat: kl 16:10 (publicerades kl 10:58) Nyheter P4 Värmland

En varg dödade sex alpackor och skadade en i en hage i Smedstad utanför Kil inatt. Djurägarens uppfattning var att detta handlade om ett vargangrepp. Något som även länsstyrelsens naturbevakare Lasse Larsson bekräftade efter en inspektion på torsdagsförmiddagen.


– Jag har flått hälften av djuren. Med ledning av kraften i bett, blödningar i hals plus ett avtryck i leran som är från ett stort hunddjur gör att min slutsats blir att det är varg, säger Lasse Larsson, länsstyrelsens naturbevakare.

– När vi skulle mata djuren i morse kom min sambo och berättade att hon sett ett djur liggandes i hagen. Då sprang vi ut och såg sex djur utspridda inom en radie på cirka hundra meters radio. De dräktiga alpackorna hade dessutom fått sina föl utslitna. Det var ingen rolig syn. Jag fick nog en chock, säger djurägaren Sven Persson.

Sven Persson tror att vargangreppet skedde nån gång mellan midnatt och 02:00 eftersom det var lite oroligt i hagen under den tiden. Han berättar att han var lite förvarnad om att det fanns varg i närheten. Grannar hade nämligen siktat varg två kilometer norr om Smedstad igår.

– Så därför höll vi uppsikt och gick ut lite senare igår kväll för att mata djuren. Då låg de här vid stugan och käkade och mådde gott, berättar Sven Persson


man säger att tiden läker alla sår...men det är allt frågan det....  

ha de gott till nästa gång /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards