bernerhagen

Alla inlägg under april 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 19 april 2013 23:34

Nu har Dezzys valpar blivit 1 v. alla äter och mår bra, de låter en del, de låter faktiskt som små krokodilungar som man ser på TV ibland, när de har kommit ifrån sin mamma, så piper dessa med   

här är några nya kort på dem det finns mer kort på deras egen sida http://www.bernerhagen.se/N_kullen_forstasida.html


Nikodemhus hane


Norma tik



Novalii tik 

 

Nikita tik

 

Nellwina tik

 

Nairobi tik

 


hela gänget

      

här har vi fått låna några mer kort på finaste Tjärngårdens Smokey Orlander "Oskar"

     

jag känner och tittar varje dag på lilla Gersemis mage  

vi hoppas hoppas hoppas hon är med valpar , annars rullar allt på i vanlig fart här, nu är det dax att börja greja med blommorna på allvar, Änglatrumpeterna, Pelargonierna, "femöringarna" Achimenes och klöverblommorna "Oxalisrna"

här är några av dem ...

 


         

              


ja snart är vi där, nu går det fort om det bara finge bli varmt nu, ja det var allt för idag , ha de gott till nästa gång /Anki

     

Av Ann-Christin Silensjö - 17 april 2013 21:57

 

idag skulle egentligen valparna varit födda, idag är det 63 dygn från 1:a parningen   men idag är de små grynen hela 4 dygn...jag kan sitta och titta timme efter timme   de är helt underbara   

 

               

snuttisarna   

     

sen så är ju det som det är med deras mamma Dezzy...här kör vi lite med light varianten...typ..."fånga om du kan" stuket  

 

alla sätt är bra utom de dåliga...  

 

idag har det varit en härlig dag, fast med mycke blåst, men solen har lyst och har man suttit i lä, så var det härligt


       

vi har varit på promenad idag jag och hundarna...vi går en stig i skogen...en alldeles skärskild stig...man vet aldrig vad som dyker upp     

imorgon blir det en sväng till badhuset igen, det ska ju bli regn, då kan jag lika gärna åka en sväng, får passa på när Stefan är ledig   hoppas Carina kommer imorgon, jag håller på med ett "märke" lite mer avanserat om man säger så....igår när vi var där, så skulle jag livrädda Carina, Lena gick då och hämtade livbojen, och jag såg när Carina fick se den att..det kanske inte var helt ok...vet ni jag skulle alltså upp på "land" kasta i livbojen...utan att slänga den i huvudet på henne...sen skulle hon trä det över huvudet....sen skulle jag håva in na mot lann...  hon ville det inte....till saken hör att det var en skolklass en 9:a och flera andra som simmade..ibland så behövs det inte mycket förrän man får sig ett gott skratt...ett ansiktsuttryck säger så mycket....sen när man blir lite upp iåren så här, så känner man sig liksom smidig som ett kylskåp...eller nått...och eftersom jag då skulle simma på rygg ett visst antal m....och man ser ju liksom inte bakåt...då kom jag på att man kanske skulle ha haft en snorkel med backspegel.....det hade ju varit fint...men det får bli längre fram....skrattkramp har vi iallafall när vi är där....och man har väl inte roligare än man gör det  

 

       


nu ska vi väga de små...måste ha lite koll så de får i sig välling som de ska...

 

ha de gott till nästa gång/ Anki


 

Av Ann-Christin Silensjö - 16 april 2013 23:45

nu är alla valparna tingade, tråkigt att inte ha till alla, men några står kvar och hoppas på att lilla Gersemi och finaste Tjärngårdens Smokey Orlander "Oskar" ska få valpar i Juni, det hoppas vi med   

Dezzy och de små mår bara fint

   

Stefan & Christian och en del av de fyrfota har en liten vilopaus....

 


idag har vi badat Magic, Villemo och lilla Sölve...tvättat alla bäddar o plädar...så härligt att hänga ut dem och vädra bort den långa vintern,

idag har jag o Carina varit på badhuset   , det var riktigt skönt att få bara ta det lungt...det var dykträning idag              

Här är våran M-Kull   


   

ja imorgon är en annan dag....med nya möjligheter

 


ha de gott till nästa gång /Anki


 

   

Av Ann-Christin Silensjö - 15 april 2013 16:24

stjärnorna ville annat med våran lilla Blenheimkille Klaus, idag fick vi släppa honom   tråkigt med så är livets gång,

nu får vi gå vidare, och glädjas desto mer för de som är kvar, de andra mår fint, och Dezzy är en fantastisk mor   ibland är det svårt att se positivt i allt, men man får försöka plocka fram allt det fina i att vara uppfödare, alla underbara hundar, alla otroliga valpar och framförallt dessa underbara valpköpare som gör detta möjligt för oss, utan våra valpköpare vore vi inget   det är lätt att glömma allt det fina , när det blir så här...men detta är det hemska baksidan av det hela, detta är 2:a gången under våra 14 år som uppfödare, så vi har väl haft tur ändå...

nog om detta ....

imorgon har det gått 1 v. sen Gersemi blev parad 1 .a gången   mitt lilla   

 

med denna snygga kille Tjärngårdens Smokey orlander "Oskar" som har gjort ua på hjärtat 10 ½ år, han blir 11 år i år

 

så vi hoppas verkligen att det ska bli många små valpar, det ser vi verkligen fram emot   

  

 

ha de gott till nästa gång /Anki 





Av Ann-Christin Silensjö - 14 april 2013 22:29

de har fått sina namn idag, de har fått en egen sida http://www.bernerhagen.se/N_kullen_forstasida.html  på hemsidan,

här kommer ett kort på dem tillsammans   

  

det är 1 hane som inte mår helt ok...tyvärr...vi kan inget mer göra än att hålla tummarna, sen får vi se om det räcker eller om stjärnorna har tänkt sig något annat för honom...


här kommer bild på dem alla

Bernerhagen's Nikodemus


Bernerhagen's Niklaus

 

Bernerhagen's Norma

 


Bernerhagen's Novalii

Bernerhagen's Nikita

Bernerhagen's Nellwina

Bernerhagen's Nairobi  

de äter och mår fint, hoppas bara det rättar till sig med hanen, Dezzy är en otroligt duktig mamma,

som läget är nu finns det 1 tik kvar som inte är tingad ännu...

 

häromdagen eller om det var igår jag pratade om kennel skylten som vi har vid vägen, som vi ska ner och göra till veckan, åt 3 andra kennlar, våran ser ut så här, tog kort på den idag, den är ju nu ett x antal år, lite sliten och så, men jag älskar den, så kul när man har gjort allting själv, så här der den ut...

         

ha de gott till nästa gång /Anki

 

 

 

 

 


Av Ann-Christin Silensjö - 13 april 2013 17:40

idag kom han ...storken

 

med 7 st. små juveler, 2 Blenheimpojkar, 1 Blenheim tik & 4 Tricolor tikar

           

de vägde 245, 264, 217, 234, 241, 225, 221 g första valpen är född i morse kl 08,00

Dezzy är så jätteduktig, helt otrolig, pigg när vi skulle bada henne efteråt, viftar på svansen , superglad ... helt otroligt vilken tjej   

 

ja det blev några dagar tidigare än jag trodde, men skönt att de är ute nu de små liven, jag blev allt bekymrad igår när jag tittade på hennes mage...och jag tänkte....att ja det tänkte jag, men nu är de här och allt är bara bra  ha de gott så länge /Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 12 april 2013 22:57

 

Jag undrar allt om inte det snart är dax för de små valparna att komma till världen...

 

nu i em/kvällingen har Dezzy varit lite oroligt...flåsat lite, bäddat och nja jag undrar allt ja om inte de små snart är på G...

jag kan inte ljuga och säga annat än att jag är lite bekymrad faktiskt...inte så men ...ändå...det är inte bara bara heller...det ska bli jättespännande...undrar hur min ser ut   

så här ser hon ut ikväll... idag är hon på dygn 58

     

 


ja vi får se hur det blir inatt... här har det snöat nästan hela dagen...vad det nu ska tjäna till...det fattar jag inte, jag trodde det skulle bli vår och varmt   , men ja måste ha missat något....  

taget från hus trappan ner till vägen....  hujedamej....

Stefan jobbar inatt, jag tror snart jag ska krypa ner i sängen hos Dezzy, hon ligger där påkuddarna, det verkar som det avlastar magen lite, kanske ska jag och hundarna titta på lite film kanske...  

 


jag har börjat göra mallarna till kennelskyltarna som vi ska göra till veckan, det är ganska mycke jobb på dem så det får bli 3 st. denna gång bara, eftersom allt är i plåt så är det lite bökigt att hållas med, ska försöka ta kort på min imorgon, det är en Cavalier utskuren med en plasmaskärare (tror jag det heter), svetsad på en plåtstolpe, målat svart och i hunden har jag skrivit Bernerhagen's kennel, den står utanför grinden , den är flera år nu, men lika fin   

nu hör jag Dezzy masar o bäddar, nej det får bli att hålla henne under uppsikt...och hålla henne sällskap, för sover gör hon inte...

ha de gott till nästa gång /Anki

 


     

Av Ann-Christin Silensjö - 11 april 2013 16:10

Nu är Bernerhagen's Gersemi parad

 

med Tjärngårdens Smokey Orlando "Oskar" 

 

och på väg hem från Tjärngården's kennel,

"Oskar är en kille som är född 2002 han blir 11 år i år, och han har gjort ett nytt hjärtintyg ua 10½ år, så nu får vi rulla in lilla Gersemi i bomull här   och verklgien hoppas på många fina små valpar i början av Juni , det blir att hålla alla fingar, tår o tassar på att det blir valpar  

mer info om kullen finns på vår hemsida www.bernerhagen.se under planer mer info om hanen finns på www.tjarngarden.com  ett stort tack till underbara Maj-Britt & Ragnar på Tjärngårdens kennel, för stor gästfrihet  och full servic som det flottaste hotell   

nu är de på väg hem, beräknar vara hemma vid 19-20 tiden ikväll, de åkte därifrån kl.10.00 i morse, utav någon konstig anledning fick vi även denna gång en annan hund med oss hem på resan    

ja Dezzy gör inte många knop nu,

 

63:e dygnet är på onsdag den 17 så vi får se...när tiden är ute...spännande

denna fick jag av lillgrabben Rickard härom dagen, apelsin orange är den...den är underbart vacker

     

lilla Lindelou ligger ensam inne hos mej o Dezzy , han tittar och tycker nog det är lite tomt runt om honom, här är man inte van att ha hela soffan för sig själv   

 

nej nu blir det att gå med hundarna till skogen, sen blir det kvälls sim på badhuset  och snart kommer Stefan & Robert och lilla Gersemi hem  yyyyiiiiiiii   det ska bli så kul . ha de gott till nästa gång/Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards