bernerhagen

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 1 maj 2013 23:38

nu har de blivit riktigt stora och rediga valparna  


här ser vi Nikita

  

nu kommer lite bilder på Blenheim tiken Norma & Tricolortiken Novalii..

                 


de är så jättesöta, här börjar lilla Norma bli trött och gäspar så stort

 

och hon kan yla som en lite vargunge lilla Norma, hon formar den lilla munnen, och ylar så gott så det ryser i hela mej, hon pratar så, när jag håller henne framför mej och pratar med henne, då svarar hon mej så, sträcker upp det lilla huvudet och ylar...så söt  

 


det är så här, att jag höll på med hundarna , och då satt jag på en stol vid trimbordet och borstade och fixate, så skulle vi gå ut till Stefan för att klippa alla klor, så Dezzy och valparn avar inne...och Dezzy som har fri tillgång på mat, hon äter just nu ca 1 liter om dagen, vill hon får hon mer, jag tänkte inte när jag gick ut, förrän jag kom in igen, då hade Dezzy hoppat upp på stolen hoppat upp på trimbordet, öppnat floric påsen och...ja ätit upp inte rikitgt halva påsen...den var tom och renslickat, jösses tänkte jag...valparna...hm, men men så är det, så man kan ju säga att de små har varit lite lösa i magen 1 ett par dagar, inte Dezzy inte, järnladyn o nej, sånt biter inte på henne   ...är man hungig så är man, bjuds det något så bjuds det, man får passa på....

här ligger en nybadad Gersemi,   

 

idag har vi fått en hel del gjort här hos Siljensjös...vi har putsat fönster i köket och duschat blommor, vi har putsat i farsun, och på altanen, stefan har byggt jättemycket ute, vid trappan, och ja jag är nöjd med dagen, nu har allt lugnat ner sig här och vi ska göra som lilla Norma här...

 

försöka sova lite   


 

  ha de gott till nästa gång /Anki

 







Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards