bernerhagen

Alla inlägg under juni 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 10 juni 2013 11:00

nu har de små kommit, det blev 4 st. Tricolorer 1 hane och 3 tikar   allt har gått fint, Gersemi var så duktigt lilla   mitt, gissa om det sliter i hjärterötterna när man ser hur ont de har, det är då när man sitter där och valpningen är på G, det är då man tänker...nää vad håller jag på med, varför göra dem så ont, ja jag vet att de blir glada och att de älskar sina små, men mitt hjärta blöder när de valpar, det bara är så, sen när allt är över och jag ser på dem hur glada de är i sina små, ja då släpper järngreppet runt hjärtat och värmen kommer tillbaka, usch det är jobbigt...

här är hon vår lilla prinsessa, nu är även hon en stolt moder   finaste underbaraste Gersemi 

   

denna bilden säger så mycket tycker jag... typ  "Gissa hur mycket jag älskar dej...."

 

nu sitter jag här o bölar mitt uppe i allt....  nä nu blir det att rycka upp sig...glädjetårar är vad det är   

ja här kommer fler kort

 

tik  

tik

 


här är hanen


tik  

valparna har fått en egen sida klicka här 

Grattis till finaste pappa Tjärngårdens Orlando "Oskar"

           

till så fina valpar och tusen tack till Maj-Britt & Ragnar  Lagerstedt  på Tjärngårdens kennel för att ni gjordet denna parning möjlig för oss    och för att ni tog han om mina "pojkar" i flera dagar   


ja sen har vi ett annat litet gäng som vi absolut inte får glömma, våran N-kull, de är 8 v. nu de har börjat flytta hemifrån nu de små grynen, kvar 1v. till är 3 av Tricolortjejerna, lilla Novalii får stanna kvar hos oss, de andra åker hem till helgen efter skolavslutningen, 

de var så otroligt duktiga igår när Gersemi valpade, det var som om de förstod att något var annorlunda, de låg i korgen bredvid oss och sov i stort sett hela tiden    

ja det var allt för idag, ha de gott till nästa gång mvh ANki


Av Ann-Christin Silensjö - 5 juni 2013 23:03

nu har stefan chippmärkt valparna och idag har vi varit hos vet, och vet. besiktat de små hjärtegrynen, de är 8 v. nu på lördag, den 1 åker hem imorgon och det är lilla Norma som har fått dispans av JBV att få lov att åka hem 2 dagar tidigare  här kommer ett kort vi tog idag

 

först tog vi ett kort när vi var packade i bilen imorse och skulle åka på besiktningen, tur för oss att Rickard var så snäll och följde med oss

 

vi var så tysta och snälla hela resan ner till stan, vi var väldigt pigga hos vet.   

och alla fick blanka papper , ua alltså på vet. besiktningen så det var jättekul   

vi sov hela resan hem, när vi kom hem fick vi leka ute

                   

sen var det tajm för fotografering...igen...men denna gången krävde "matte" lite mer   

                       

vi var så jätteduktiga, 

idag vägde vi 7½ v :

Nikodemus 2.25 kg

Norma 2.10 kg

Nairobi 2.25 kg

Nikita 1.8 kg

Nowalii 1.95 kg

Nellwina 1.65 kg


ja det var nog om dessa små för denna gång...sen har vi lilla Gersemi

Gersemis valpar ska komma den 11 juni om det blir som böckerna säger, det är 63:e dygnet den 11 juni efter 1:a parningen

här kommer några nytagna kort på skruttan

           

Puppy håller Gersemi sällskap

 


  

hon är inte skärskilt tjock, så vi får se hur många små det kommer ut   


sen har vi lilla Katitzi 1 ½ år

 

ja det var allt för idag, nu ska jag gå igenom allt som lilla Norma ska ha med hem imorgon , bada får hon göra till morgonen   ha de gott /Anki



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards