bernerhagen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Siljes valpar 3 veckor

Av Ann-Christin Silensjö - 31 augusti 2013 00:34

nu har våran lilla "smultronfamilj" blivit 3 veckor, det händer mycket nu, de har fått ögon, viftar på svansen och lyssnar när man pratar med dem   lite nya kort på gänget kommer här

här är alla 7 tillsammans

         

några med bara några på...                      

här kommer några kort bara på de tre hanarna

               

och här kommer de 4

           

ja det är inte så lätt att ta fina kort på valparna, för de ligger ju inte still liksom   ,

men som tur är så gillar ju jag att ta kort, och så råkar jag ju gilla just hundar så det spelar ingen roll om jag får ta hundra kort för "detta är mitt liv dä se "   

 

Vi har två kullar nu Silje och Irmelin har var sin kull, det skiljer 1 vecka mellan kullarna
 färgerna på valparna är
Ruby & Black and Tan
tillsammans är de 12 st.
valpar som finns
kvar att tinga  just nu
1 Black and Tan hane
2 Ruby hanar och 2 Ruby Tikar

 

valparna har sin egna sida , kika in här Siljes kull http://www.bernerhagen.se/p_kullens_forstasida.html

Irmelins kull kika in här http://www.bernerhagen.se/q_kullen_infosida.html 


 

nu kommer kort på var och en av Siljes valpar hanarna först:

Bernerhagen's Prins han är den lilla hanen och han är den mörkaste

Bernerhagen's Poker

   

Bernerhagen's Paladin

   

tikarna kommer här:

Bernerhagen's Petronella

 

Bernerhagen's Paloma

 

Bernerhagen's Pippilotta

 

Bernerhagen's Pepita

 

imorgon är Irmelins valpar 2 veckor, och då kommer nya kort ut på dem

 

idag har jag o Carina varit och shoppat  verkligen, vi har varit i Karlstad med omnejd kan man säga, roligt som bara den hade vi, sen när jag kom hem var lillgrabben Rickard och Evelina här det var riktigt kul   

det har varit fullrulle här några dagar, folk från morgon till kväll   härligt, imorgon kommer två familjer hit och ska kika på valparna och hälsa på hundarna 

   

  vet ni ibland blir jag så himla full i skratt själv när jag skriver här på   bloggen   det verkar helt sjukt, men ibland så skrattar jag så tårarna rinner, och just nu är det så...knappt jag ser tangenterna...ooohh jösses...ibland kan man liksom se saker o ting framför sig.... ååå jösses    och just nu gjorde jag det, tänkte på bilden ovanför ...och ja...ja så tokigt det kan bli....  

 

ja som sagt nu blir det att försöka få några timmars sömn, just nu sitter jag och lyssnar på "dånet" från altantaket...himmelen har öppnat sig och regnet vräker ner....

imorgon ska jag skriva färdigt papperna till stamtavlorna som ska skickas till SKK så hoppas jag valparnas stamtavlor kommer imorgon, 

lillgrabben kom hem till oss idag med en mobil till mej , det är stor dubbelt så stor som den jag har nu, och den jag har nu ska Anki på Mimmidalen få, hon är skärskilt förtjust i min mobil, så den ska jag skänka till henne   vi har haft många goa skratt pga av min mobil...ibland lever den sitt eget liv...men roligt har vi haft pga av den , så nu har jag något att pilla mej på lediga stunder , det får bli de timmar som är efter dygnets 24 timmar annars blir det dåligt med tid   jag väntar fortfarande på att dygnet ska få 28 timmar....  då kanske man hinner med det man skulle vilja eller rättare sagt behövde göra, det man vill hinner man med, men det är värre med det man behöver göra...  ha de gott till nästa gång /Anki

   

 

 

 
 
Anki

Anki

31 augusti 2013 22:50

Gissa vem som sitter och skrattar så det står härliga till just nu. Jo lilla jag, Göran sitter och tittar på mig och undrar om jag fått fnatt.
Kramiz från Klippan

http://www.mimmidalens.3w.se

 
Ingen bild

Anki

4 september 2013 09:15

:-) ja jo jag kan tro det :-) men han förstår när första smset kommer från din nya mobil ;-) :-) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards