bernerhagen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

länge sen nu....

Av Ann-Christin Silensjö - 29 oktober 2013 22:12

nu har jag surat färdigt och kan skriva i bloggen igen   jo så är det... jag har varit lite förkrossad för att min kamera gick sönder, och till råge på allt så var det ingen ide att laga den där "gamla" kameran...gamla ok en investering jag gjorde för 4½ år sen, som har varit min högra hand genom de åren...

jag var helt skadad vid tanken, och det ska jag säga ja vet inte hur många gånger denna tiden jag har sprungit in för att hämta kameran, allt kul o alla fina bilder jag kunde ha tagit...suck..

sagt o gjort...igår  beställde jag en ny   den kommer imorgon....så gissa om ja är mallig...glad ...förväntansfull...och helt otroligt galet lycklig yes yes yes   

det blev en

Canon EOS 700D med 18 megapixlar och 18-135 mm-objektiv!

Canon EOS 700D 18-135IS STM Art.nr: 186457
Canon EOS 700D 18-135IS STM
 
4,5 av 5
  • 18 megapixlar
  • APS-C CMOS-sensor
  • 5 bilder per sekund
  • Snabb autofokus
  • Robust och tåligt ytterhölje
  • Vinklingsbar LCD-pekskärm
  • Full HD-video
  • EF-S 18-135 F/3.5-5.6 IS STM

med stativ, 16 Gb minneskort, väska och UV lins lite drygt 11 000 gick det på...ja ja det är smällar man får ta, nu är det bara resan till "Sagornas ö" Island kvar...  det passar ju jättebra nu ju, nu har jag ju en ny kamera och kan ta fina semesterbilder...vilket klipp...att jag inte tänkte på det, nu är det ju bara att beställa egentligen   


ja det har hänt en del sen sist, Quastro har fått ett eget hem, han flyttar på fredag, nu var det nära att han skulle få stanna kvar, nu var han lite min faktiskt, men han får det jättefint i sitt nya hem, så det blir fint,


sen hade vi "badhuskväll"    Lena som då är badvakt hyrde badhuset och vi några damer har då turen att få ha hela badhuset för oss själva, vi äter o dricker gott, och bara har det otroligt skönt, som vanligt så började vi ute i badtunnan, varmt härligt veduppvärmt vatten något gott att dricka och titta upp på stjärnorna  (som inte fanns just den kvällen ) men det låter ju bättre så   härligt var det ialla fall

till saken var att därute började fantasin flöda   ...eller...ja spåra ur kan man väl säga...  vi kom ju på att det var Halloween   och det ena gav det andra   och det tredje hängde på i bara farten....  det började spåra ur liksom..känslan blev lite kuslig...och vi kom in på förskräkligt mycke konstigt   hu ....jöstapetter   det ena ledde till det andra, lite kusligt tog vi oss samman gick upp och skulle dricka kaffe, kl var då ca halv 1 på natten, när vi presic satt och och skulle njuta efter Ingers goda smörgåstårta med lite kolapaj, och knäckflarn och  kladdkaka så pang där gick strömmen     var vi lite knäppa förut så kan man ju säga såhär...det blev inte bättre...vad fanns i alla vrår tro...  ja just de ...  ...allt var tyst och helt mörkt i 1 timma och 15 min.   nej då pallade inte jag längre , en av de andra tjejerna hade redan ringt sin gubbe...nu var det min tur    stefan du måste komma nu...vi sitter i mörkret och strömmen har gått....kan du komma snälla....  ja kände själv vad lent det lät....men han kom och vi fick i ordnig på allt i mörkret, vi fick duschat och av med badräkten i kläderna ner och till slut var vi ute... halv 3 hade kl. hunnit bli   ja ja det var med en upplevelse...jag vill inte vara med om det igen kan man säga...nej så vill inte jag ha det hujedamej....


idag har jag varit hos Annette  och hämtat hem mina "gamla" gjutfornar och fick en hel del andra av henne, jag har fullt upp med att gjuta nu, nu är vi lediga och vi är inte bara "Bernerhagen's kennel " nu utan vi är Anki & Stefan och hundarna och vi har en kennel och vi föder upp pigga, glada och härliga Cavalier king Charels spaniel men vi har inga valpar just nu   det känns bra , blir inga valpar förrän till våren nu.... 

Magic ska till Karlstad på återbesök imorgon hoppas de är mer nöjda med honom denna gången lilla kraken   ha de gott till nästa gång/ Anki


 
 
Anki

Anki

29 oktober 2013 23:50

Håller tummarna för att det ser bra ut med Magic, Ska tänka på er imorgon, Lycka till
Kram Anki

http://www.mimmidalens.3w.se

 
Ingen bild

Anki

22 november 2013 15:52

Tack snälla Anki ja vi får hoppas det går vägen nu kram på dej :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards