bernerhagen

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Ann-Christin Silensjö - 17 januari 2014 00:53

ja nu är vi redan inne i Januari, halvvägs också för den delen....Grabben med renarna har gått i vila, och så även här på Bernerhagen 

 

snön kom även detta året till slut, så här har vi det

 

men innan snön kom så var vi i skogen och provade vår nya kamera, som egentligen inte är så "ny" längre men jag har inte riktigt kommit på den ännu, men den är rätt ok faktiskt

         

 

var bara tvungen      


här kommer lite kort på de två små damerna vi sparade sist Petronella & Queen

                       

här kommer några kort på övriga gänget, vilken tur att jag råkar till att älska att ta kort   

                                       

så här trötta kan man vara ibland på Bernerhagen....

         

egentligen är jag lite aggresiv just nu faktiskt, eftersom vi bor på landet, och har valt det, så ska man inte gnälla, men jag har inte valt att ha Vargen och Örnen som närmaste granne, Örnen höll på att ta min lilla Katitzi och Gersemi häromdagen, och jag är helt enig med att det är jag som får hålla reda på mina hundar , vi har hela framsidan och hela baksidan inhägnat med grönt nät, så hundarna håller sig här, men när man har 3 Örnar på dygstan och de flyger mellan ladugården och huset och skriar, ...gissa om de är stora, de är som reaplan när de kommer, ja lovar det finns inte ETT enda nackhår som inte står rätt ut...fy för den lede....nu har de varit här till och från sen i sommras, och till skogen kan vi inte gå, där finns Vargen....nja..det blir nog att tänka om snart, det får nog bli stan för oss, det var inte såhär jag hade tänkt mej, vi kan inte gå ut i skogen som vi brukar, kan vi nu inte heller vara på vår tomt utan   skyddstillsyn...nja då vet inte jag om jag kallar detta för livskvalite, då tror jag allt att man får tänka om, jag respekterar alla som vill ha Varg , visst det är ett fint djur som jag respekterar mycket, Örnen också för den delen, men JAG vill inte ha den som min närmaste granne, och inte heller som en daglig besökare som kommer för att ta sig en TITT...nej där går gränser för mej iallafall...


om jag inte ens kan ha hundarna ute i inhängnaden runt huset...jag kan ju inte göra ett tak av armeringsmattor över hela tomten heller, nää så kul är det inte ...det är skittråkigt faktiskt...

       

vi håller på med de sista formarna nu inför gjutningen, vi ska gjuta i både porslinsgips och cement, de flesta formarna är klara nu, och vi kan rikta in oss på stödformarna, ska göra några latexformar i morgon så de blir klara, sen är det bara att sätta fart, här är några av de vi gjutat, en del är vitmålade, och en del har även fått glitter i håret   

                                               

ja detta blev ett långt inlägg, nu ska jag krypa ner och försöka sova någon timme, ha de gott till nästa gång /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards