bernerhagen

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ann-Christin Silensjö - 7 oktober 2014 22:26

idag har jag varit hos tandläkaren...

 

dä ä jämt dä värste ja vet....men ja klarat bra idag...inga höl sa ho...fint o rent...

 

detta är väldigt bra tycker jag   

 

en får tacke....tänk ja ble sö gla, ja hjate slog en frivålt i bröste på mej...1 år te näste gång...   

  


  

 

 

nu är hösten här, höststorm med regn dessutom...fy för den lede

    

ja gillert inte...sömmer å vår ...dä ä tider dä   

inte tocken här dret...en vet inte vem som är ute å far om natta

ja när man inte tvättar hundplädar eller tvättar hundöron eller klipper hundklor så kan man väl göra annat kul som att kika på massa kort och leka lite , vi ska göra om i hallen och storarummet och lite mer   så jag ska göra några kanvastavlor på hundarna våra, och satt och kika lite i korten, ja vet inte om jag ska ha dem i färg eller bkyerts...ja får grönne litte te.....men granne ble de...

Bernerhagen's Rå

Bernerhagen's Sölve


Bernerhagen's Reidmar

 

Bernerhagen's Silje med P-kullen

 

Bernerhagen's Rå

   

Norrlyckans Freja våran "Ayla" Gråhunden med Rickard och Evelinas Goldengrabbar "Harry" & "Walter"

Bernerhagen's Nowali

 

Mimmidalen's Sweet Rising Star "Saga" med sin valp Bernerhagen's Sunniva

 

Lunch för R & S - kullen

   

våran M-kull   

   

våran O- kull

 

Bernerhagen's Sunniva

 

Bernerhagen's Pepita

 
lite osäker här vilken av grabbarna i S-kullen detta är

samma här lite osäker här vilken av grabbarna i S-kullen detta är

   

Gersemi med O-kullen

Bernerhagen's Rå

  

 Bernerhagen's Silje & Irmelin när de är 8 v.

   

Bernerhagen's Petronella & Queen

 

Bernerhagen's Reidmar

Bernerhagen's Sölve

 

paus i trädgården med Stefan

   

 O-kullen alla är Tricolorer

 

Bernerhagen's 2 valpar i P och Q kullen eftersom vi hade de 2 kullarna samtidigt, det skiljer 6 dagar mellan Irmelins och Siljes kull tillsammans var de 12 st. 


Bernerhagen's Irmelin med Q-kullen

   

våra 4 Blenheim från vänster Puppy, Magic, Dezzy och Arne

en av Bernerhagen's valpar i O-kullen

   

Bernerhagen's Skrym

 

Bernerhagen's Shira

 

Ayla , Harry och Walter

ett bernerhagen's gäng ur P och Q - kullen

   

ett bernerhagen's gäng ur P och Q - kullen

 

Hela bernerhagen's gänget ur P och Q - kullarna 

        

Bernerhagen's Silje & Irmelin mammorna till P & Q -kullarna

     

   

     

ja det blev en hel del det, det blir svårt att välja när det blir för många, ja vi får se hur jag får till det

       


ja hösten är en tid där tankarna får fart, det är då man får passa på att göra nåot vettigt av den energin, istället för att slösa bort den på onödigt tänkande.... tankarna kan lätt få fart åt alla möjliga håll om man inte försöker fånga upp dem i tid... så det är bättre att ha fullt upp med annat   

   

gubben å ja har varit och kikat på tapeter o färg idag , men det får bli en dag till karlstad när tid finnes

jag måste få hem allt innan storken kommer....    

       

sista rycket nu inför natta

 

ha de gött till nästa gång /Anki     

 

   


Av Ann-Christin Silensjö - 6 oktober 2014 12:57

 ja nu har helgen övergått till ny vecka och vi här på Bernerhagen har rör till det lite ,  så är det , minnet är GOTT men lite för KORT ibland    men om man läser på ordentligt   så kan allt ställa sig till rätta, för att ha varit lite nja   si så där med Iremelin som nu är dräktig, jag såg ju att hon är med valpar, jag tänkte det är nog inte en stor kull, men att hon är med valpar det såg jag ju, jag kände och kände och kände ...men jag kände inget , tiden skulle ju gå ut den 10-12 okt. så jag visste att jag skulle känna dem, ja vaknade på natten hon låg mellan oss och kände men nej inget...  hm jag funderade och funderade, men så plötsligt hände det   ....det kan väl inte va så att.....  ja da....  läser man rätt och kan räkna till 9 v. så hamnar man på v 43 istället för v. 41 alltså ska hon ha runt den 24  oktober istället   ja jösses jag har räknat från första dagen hon löpte ...mitt dömhöve   pust vilken tur ...så nu behöver jag inte vara oroligt mer, för nu har jag typ 12 dagar "tillgodo", och då vet jag att det blir fler valpar än jag först trodde och att allt är ok   , första gången jag har räknat fel, men men valparna had ju kommit när tiden var inne ändå, men klart då hade man ju börjat fundera om hon skulle gått över typ i 10 dagar, usch ja vilken tur att poletten trillar ner till slut   

så här på korten har Irmelin gått i 6 veckor 

              

det känns verkligen jättebra nu när allt är till rätta och nu är allt ok   så tokigt det kan bli, ja jag tyckte det hade gått fort, ja nog om detta...

Finaste Silje har äntligen äntligen kommit i löp   

hon skulle ha löpt före Irmelin egentligen , så klart man har funderat men de är inga klockor utan det händer när det händet, och destå gladare blir man när det händer    

                  

så här såg det ut hos oss på Bernerhagen förra gången Irmelin & Silje hade smått   

              


ja detta är lycka det   ...LYCKA på hög nivå.....    tra la la la  ( vet ni låten) - inte visst vi vad kärlek var förrän....hundarna kom till oss....vi åt och drack och tryckte på små kärleksord, men liksom kom ej någon vart, men så fort den första valpen föddes  sa det smack.....    


lite galen är man väl, men det underlättar faktiskt, ja så var det väl, nu när barna är stora och klarar sig fint, så är detta våran bonus,

i'm lovin it 

ha det bra till nästa gång mvh Anki på Bernerhagen 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards