bernerhagen

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 6 mars 2015 21:27

ja massor har hänt sen sist, jag har blivit trög med att uppdatera min blogg, jag måste skärpa mej nu

 

men det är ju hela tiden massa annat kul...så man hinner inte med allt  ja vår söta lilla Katitzi har snart gått 4 v. och jag "tror" hon är dräktig, allt tyder på det, här är katitzi och Lindelou som är pappa till de väntade valparna i April

ja tiden den går,och våren har kommit med stormsteg   



varit hos min kära syster yster   och lilla Villemo fick följa med såklart       

och ätit god smörgåstårta, vi gratulerar inte varann på födelsedagar men vi brukar försöka ta en kopp kaffe, men denna gången blev det såhär, och man kan ju inte klaga   

    

jaha sen var det dags med lite tarmficksinflammation igen   ja är så jädra trött på det....fick sluta äta på lördag em, åt inget förrän igår en del...och nu idag, och idag har vi varit på 2 års kalas lilla Adrian fyllde år   

jag är bättre nu men man blir slö, men ont blod förgås inte så lätt    vi har krattat och fixat lite ute, och igår solade vi för första gången denna våren vi satt o drack kaffe och mös på solaltanen....kan det bli underbarare   

                 

   

vi började ju i storarummet/tv rummet sist jag skrev i bloggen här kommer bilderna

   

undrar vilket år de tapetaserade med denna tapeten hm....

           

oallla...så här blev det när väggen blev borta, nu är järnbalken på plats, elen dragen, och stefan har börjat maskera in järnbalken och försöker fixa till allt till rätta igen

           

stefan jag jobbat sina 9 dagar nu, och är nu ledig i 6 dagar, ska bli skönt ....

jag o hundarna ser på tv, lilla Villemo och Lindelou

våran nya lilla tjej från Tyskland Zavanna hon är 12 v nu och har fått sin rabiesspruta, nu måste vi bara vänta 21 dagar efter hon fick sprutan, sen får hon komma hem, vi hämtar henne den 23 Mars...då flyger vi till Berlin igen ja o gubben, ska bli kul, jag längtar så till att få hem henne   

   

nu har jag fått min kärra till hundarna, den ska jag ha när vi ska på utställning, jag tror den blir toppen, blir inte så tung att dra

   

detta tycker jag är så smart...så skulle man ha

     

lite vinterbilder på finaste Zingo Bernerhagens Quastro som bor i Åmål, tack Conny för de fina bilderna

     

  ja det är konstigt varje dag är ett nytt kapitel i boken om "livet" man tycker inte det händer så mycket på en dag, men när man sätter sig o skriver ner från morgon till kväll, är det faktiskt en hel del

       

vi hade finbesök häromdagen Quastros bror Qrut "Azlan" var här med sin familj

 

här är alla 3 grabbarna Eriksson, Azlan, som är storebror, Sixten som är mellanbror och lilla lilla Harry som är lillebror, Azlan och Harry kommer från oss och sixten är en son till våran Lindelou fast han är född hos Maggan o Helge på Guldrosenskennel


 

Irmelin har lekt med lilla Harry


 

grabbarna Eriksson s storastyter våran Elvira...tycker det är skönt att komma hem till bernerhagen ibland o ta sig en tupplur


  lilla    mitt sötaste Villemo, orkar inte med grabbarna grus   



   mamma mamma vi har fått paket....gissa vilka som är gladast, de vet inte vad som är i paketet , med glada är de..

något illavarslande hade hänt med paketet, det syntes lång väg...därför skulle jag fota paketet , för jag förstod ganska snart att jag måste reklamera paketet...


       

paketer vägde 30,81 kg när det lämnmade Tyskland, står det på paketet, när det vägdes om i örebro vägde det 20,1 kg, så något har hänt, en liten nätt karton med 10 kg hundkex hade visst "ramlat" ut på vägen och paketet var lagat i karlstad, och alla 1 kg lådor med märgkexen hade krossats och innehållet ramlat ur, så kan det gå, men ingen fara ringde ner till företaget och de fick reklamationsnr och så var saken ur värden , ett nytt paket är på väg till oss, med nya 20 kg hundkex , köpte på mej en del eftersom priset var bra, så nu har jag typ 60 kg hundkex , så hoppas de nu inte tröttnar på dem  

 

nu ska vi kika lite på TV och bara ha de gott, för 2 dagar sedan hade vi bröllopsdag 26 år, ja som sagt tiden går, jag var 16 år och Stefan 22 år när vi träffades, och han är mer nu än någonsin luften jag andas, utan han är jag inget, han är mitt stora    och våra grabbar är så klart        och så har vi våra bonusbarn       och sist men inte minst är vi berikade med en hel hög av dessa underbara små


ja vad säger man....när hjärtat rinner över av lycka......suck...HOME SWEET HOME, HOME IS WERE YOU'R STORY BEGIN ...Livet är fantastiskt   

söta lilla Bernerhagen's Urmya våran lilla "villemo"  

 

ha de gött te nästa gång/ Anki

                    

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards