bernerhagen

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 30 mars 2015 23:31

 

ja Påsken närmar sig med stormsteg, Stefan har jobbat och nu har vi börjat måla panelen vit i storarummet, äntligen äntligen   gissa om det blir bäst...yes    taket måste bli klart innan storken kommer med Katitzi små   om ca 1 vecka, det är så spännande, jag känner små puffar o sparkar i handen nu   


bara det inte blir så här   

 

hujedamej...så kan det väl inte bli    

 

         

ja idag trodde jag att jag skulle hinna hur mycke som helst, men jösses va tiden går fort, jag tror jag blir lite segare så här inför valpni9ngen, man sitter mer med den som ska valpa, man tar det liksom lungnare på nått vis, alla går in i samma fas här känns det som

     

denna iden är inte så dum...jag tror jag har fått en plan...  

   

 

   

ja det är ett bra recept så här inför helgen...men det finns nog risk att man kan missa hela Påsken   

tidigt i morgon har jag en tid på djursjukhuset, men jag får se hur jag gör...kanske hoppar jag den tiden och tar en ny

         

ja nu hoppas vi på fint väder under påsken, så himla härlig att kunna fixa lite ute, 

           

idag har jag börjat lyssna på en ny ljudbok,

Blod, droger & rock´n´roll

av Janique Svedberg 

handling:

Min historia börjar när jag är elva år och skriker till min mamma att jag hatar henne. Den kvällen tar hon livet av sig. Jag är övertygad om att mina elaka ord var droppen, att hon inte orkade leva längre. För att kunna stå ut, för att kunna överleva, behövde min sorg, ilska och rädsla få ett utlopp. Det började med ett myggbett och min idé att sätta en gaffel i myggbettet. Det gjorde fruktansvärt ont och började blöda. Men då kände jag det ett moln av bomull som omslöt mig. Mina känslor kom ut med blodet som rann ner från min arm och för första gången sedan min mammas död kände jag mig lugn. Janique Svedberg16-år gammal lämnar Janique Sverige för att turnera som dansare och sångare med Kid Creol and the Coconuts och umgås med musikens superstjärnor. Hon har haft Mick Jagger på middag, festat runt med Prince och Kevin...


ja för att återgå till verkligheten...

en sån här tårta får det nog bli denna påsk 

     

   

  ha de gott till nästa gång / Anki

   

   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards