bernerhagen

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 14 april 2015 17:45

ja nu har de små sagogrynen blivit 5 dagar redan. tiden rusar iväg   alla valpar har hittat egna familjer, och är tingade, nu har efterfrågan på Sagas små redan rullat in, det är verkligen roligt, och vi har haft besök från Degerfors, från en underbar familj som vill ha en liten tjej efter Gersemi o Arne, när det blir några små där, 

 

lite nya kort från valplådan idag, Katitzi är en fantastisk mamma....

           

 

       

vi kör med den där...lite mer fria stilen här   

                       

'    

de små växer och mår gott, 

Kungsängsliljorna slår snart ut

     

 

 

igår var jag och Silje , Irmelin  o Lindelou  på promenad, ja det är koppeltvång här när man går på promenad nu förtiden och vi som har levt så fritt....detta är lite som att ha bakbundna händer...

alla tre är vår egen uppfödning...Bernerhagshundar helt enkelt   vi köpte deras mor Campanards Blossom som snart är 9 år, och bor hos en valpköpare som har en Mose från oss som är 4 år, i Maj kommer Mose & Blossom hit, då ska matte o husse på semester.                    

igår på fm var det underbart, solen sken o det var hur varmt o skönt som helst   vi mös på solaltanen  jag o hundarna, Stefan jobbade, även om man är i höglöp så vill man va med ute, fast det kan innebära att man får vara i stora buren en stund, men bara man får va med så går det fint en stund

                       

i går em började Stefan med grinden in till stora hagen, gjorde iordning förs stolparnan, så nu är de klara för gjutning, jag rullade ut kycklingnät, under staketet vid vägen, och gruslasset som vi beställde kom igår, så jag började ralla grus uppe på kycklingnätet, så ska väl mina små grävare gå bet....hoppas jag

så här fint kan man göra av en lastpall

 

eller varför inte ett eget ÄGG - träd till nästa påsk   

      

igår mot kvällen kom det lite regn och till hundarnas glädje började det haggla, stora var de också

             

Puppy tittar upp mot himlen , jag tror hon är lite chockad, sånt här gilla nog inte Puppy skulle jag tro  


                   

gladast var nog Silje -mamma ser du...

     

-de kommer uppifrån 

 

Saga tar det lite lungnare, man får va rädd om sig när man är med valpar och så, hon har snart gått 4 v. nu 

               

efter regn kommer solsken...eller varför inte ...dessa   som en avslutning på en underbar dag...jag har bara så god lust att nöpeppra   

         

nä då var det slut på det roliga ute...dags att gå in till dessa så, Christina O Sandra passade dem lite , så vi kunde va ute

       

     

våran lilla tokfia Villemo   

och finaste Queen

   


ha de gott till nästa gång /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards