bernerhagen

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Onsdag..

Av Ann-Christin Silensjö - 5 augusti 2015 15:20

ja här på Bernerhagen har det varit full rulle några dagar, vi har hunnit med Torgfesten i lördags i Säffle, en jättetrevlig kväll med kära syster yster o hennes man, Robert o Diana var med oss  åt på Bella Rosa först.

Mellan regnskurarna plockar vi lite blåbär

   

17 liter har vi plockat nu, härligt att ha i frysen, Rickard o Evelina fick prova årets första blåbärspaj     när de var här

Stefan bygger , det går undan, lite bilder från bygget

 

sista gaveln är snart klar, fattades 4 brädor

 

har hänt en hel del inne i stugan med

     

golvet är isolerat och golvskivorna på, väggarna är färdigisolerade och nu ska strömmen dras

 

Stefan funderar lite var vi ska vägg dosorna för elen, 

när jag står utanför och ska gå in, blir jag så full iskratt, där ligger alla och väntar...de är bara för söta..

   

det är en grind mellan husen, så de inte är där ialla farliga saker , spik o brädor o annan bröte   

lite kort från trädgården, det har faktiskt växt en del här på framsidan ialla fall, trots all regn som kommit, 

                 

 

   




   

igår hade vi Bernerhagen's Sunniva "Zilla" här med matte o husse på besök, en söt liten dam med våran "saga" Mimmidalens Sweet Rising Star som mamma, Birgitta hade bakat så jättegoda frallor o bullar, choklad fick vi med, en riktig fest blev det   

                 

sen gjorde vi Kycklingpaj och Ingalill o grabbarna kom och åt

 

sen kom Bernerhagen's Paladin "Loke" med matte o husse och deras andra Cavalier som är 9 år en Black and Tan och heter knut

de hade varit på semester och hade sin nya husvagn, jösses vilken pärla, jag blev helt stum ja, med toa o dusch o ja jädrar vilken vagn, det var roligt att se

         

ock så några bilder från Rudsviken, vi tog en sväng till sjön häromkvällen, ett nattdopp blev det för Ingalll, jag var kvar på Land.....  

  

i flera dagar nu har jag igen gått o grubblat o grubblat... ni som känner mej förstår att det anas oråd.....

             

bollat, o vänt...o funderat igen....

 

ja det är lika bra jag säger det......nu har jag tänkt klart

       

vad är Bernerhagen's kennel utan en Berner...jo det är en halv kennel....vet ni bara jag ska skriva detta börjar tårarna bränna och de blir snabbt fler o fler...till slut rinner de över

 

jag vill ha det så här igen...

vet ni det skär i hjärtat på mej när jag ser min Dagny hon var våran 3:e generation

 

 



       

och jag ska ha det så igen ...snart...jo det är så det får bli...och jag är jätteglad för att jag verkligen har fattat 


   

jag har ringt idag, visat mitt intresse, så nu får vi se, inte så lätt för en annan kennel, när man berättar att man har 15 hundar liksom...jag förstår om de funderar....men men jag hoppas  nu...



       

hur eller hur känns det bra att jag har kommit så här långt , det är en bra kennel, och de har hållt på länge i många år, jag har alltid beundrat deras Berner, så vi får se nu

   

nä det blir att komma sig ut och fixa lite med hundarna, lilla Bernerhagen's   Villemo  

 har skadat sig i ögat lilla          så hon har varit hos Wissler i måndags, fick salva och det var fina blodkärl så det hade börjat läka fint, som tur var

som resesällskap fick Bernerhagen's Gersemi

   

följa med, hon fick göra ett nytt hjärtintyg , så den 3/8 fick hon ett nytt ua på hjärtat 5 år och 9 mån. vi väntar och väntar på hennes löp

det är Bernerhagen's Rå's mamma

några bilder på några mer av våra Bernerhagen's hundar   

             

Bernerhagen's Lenita "Pepsi" är nu parad o klar och har fått åka hem till Micke & Mariette, "Pepsi " är en underbar tjej så genomgo o snäll, och det blev så Bernerhagen's Vittra flyttade hem till Micke & Mariette, hon har varit där på prov, men nu är allt klart , hon är nu Pepsis lillasyster   så får vi hoppas att Pesi är med valpar och att hon kommer tillbaka här i september och får ett gäng med små härliga valpar   

finns det hjärterum så finns det stjärterum

 

sötaste lilla sockergrynet "Pyppy" mitt lilla     

   

ha de gott till nästa gång /Anki

 
 
Ingen bild

Philippa L

5 augusti 2015 22:56

Härliga bilder som vanligt, tummar o tassar för att det blir valpar till hösten.
å vad spännande med en Stor valp. klar du gör rätt man ska följa sitt hjärta.
Vad roligt att få vara med o följa. Spännande. 💕
Det är väldigt roligt att se valpar som vuxna, när dom kommer o hälsar på, jätte kul tycker jag.
Nu ska jag ut med mina flickor o jag är så glad jag följde mitt hjärta o skaffade en Cavalier.
Ha det gött. Kram 🐶🐜🐝. 🐷🐷

 
Ingen bild

Anki

9 augusti 2015 22:23

tack snälla Philippa :-) du är alltid lika rar som vanligt du :-) ja vi får hoppas det blir en till mej, men det ska det väl bli någonstans, kul att du följer oss Philippa, det är väldigt roligt :-) ja det är roligt att de vill komma och hälsa på, i det kommer några till nu i augusti och i september kommer det 4 st. och några valpspekulanter är på ingång, det tycker jag bara är bra, att ha träffat dem innan, så det ser jag fram emot, ja det är en underbar ras, en nospuss från oss till dina fina flickor :-) ha de gott så hoppas jag vi hörs snart igen kram på dej /Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards