bernerhagen

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Home Sweet Home....

Av Ann-Christin Silensjö - 7 februari 2016 19:36

ja ni nu har min dröm än en gång gått i uppfyllelse   jag är så jättetacksam för det   

vi åkte i natt...

   

mellangrabben Robert var med , han körde hela vägen fram o tillbaka...duktig kille över 70 mil tyckte jag han sa   vi gamlingar, ja o gubben kunde vila, dricka kaffe o äta smörgåsar...  och lilla Wildi var med, hon var så snäll hela resan, hon sov hela vägen dit,

 

när vi kom fram åt hon frukost   kissade o bajsade ute i en rabatt   utanför färjeterminalen,

 

men Anki hade rosa bajspåsar med, så det gick bara fint....

sen var det dax att gå vidare upp till terminalen, för båtarna började komma in...

     

inne i terminalen innan de kom ut från båten...gissa om jag var nervös...tur det fanns toa intill....ja minns när jag skulle hämta min första Berner -94 ja troddejag skulle dö av både nervositet o glädje...tur man hade en bal toapapper med sig när jag hämtade henne, 8 gånger fick vi stanna...men nu för tiden är det ju viltstängsel överallt, man vill ju inte riskera att bli hängande högst uppe på staketet...om man är i nöd liksom....  

lilla Wildi skötte sig super   här med Robert o Stefan, jag hade full koll vid utfarten...

 

vet ni när vi står där med folk överallt, så i tunneln innanför dörrarna hör vi bara en hund vråla...morra föra ett jädra väsen, jag fick liksom kramp...totalt hejdlös kramp...tittade på Stefan o Robert...de tänkte samma...jaha det var de pengarna ....  jag såg synen framför mej...minns ni ST.Bernhardshunden Bethoween... fast med Rabies ...så låt det...jag tänkte o sjit hur ska vi få in denna i bilen ...jädrar...ja ja vi får bara fixa det...så öppnade sig dörrarna och vrålet stod där framför oss....en Basset....    

sen väntade vi och väntade vi...sen så kom de, jag blev som pappalyserad, jag bara stod där, hann inte ta kort eller nått, stefan sa men Anki gå dit da...ja ja...då fattade jag till slut

Mildas son var en underbart rar ung man, så vänlig o trevlig, hundarna var kanon, så goa lungna o trevliga, jättekul att få träffa dem.

sen fick vi våran juvel, som var ...hur stor som helst.....hur fin som helst...och helt underbar....så väl inne i bilen, i Aylas (Gråhundens) bur, som nästan var för liten....

 

sen i bilen kom allt...jag fick en jädra kramp i magen...trodde det var tarmfickorna men vet inte...kolik kanske...jädrar... allt bara brast, böla som en ko...

men det lanade av...så vi kunde fortsätta resan hem...allt gick bara fint, de små sov hela vägen hem, vi släppte av Robert i stan , så fick de passa på o kissa de små

               

Hedvig ska hon heta...vi åkte till min syster å visade upp henne, sen till de andra pojkarna våra, sen styrde kosan hem till oss....

       

det är ingen liten tjej på 4 mån. snart...utan hon är ganska stor   

 

hon fick ett varmt välkommnade av Sandra och de andra hundarna här hemma....

       

sen var de trötta...nu har hon ätit och vilat, bajsat o kissat inne, så allt är som det ska...så kan det bli nu i början...bara att torka o se glad ut

 

det blir en tidig kväll för oss i säng idag, till morgonen packar vi bilen, med Wildi och Hedvig, och 2 tikar som ska paras och en tik som ska kolla hjärtat, Hedvig ska vet. besiktas inför försäkringen innan hon är 4 mån. eftersom hon är en import

jag vill bara visa denna stora baddam som vi gjutit nu hela 38 cm lång är hon 

 

i stugan har detta hänt...

              

nä nu blir det att sätta fart, jag är helt slut redan, vem vet hur man får sova i natt kanske Hedvig saknar sin mamma, och sina kompisar, 

men en sak är säker, jag är så glad...så nöjd...hon är nu här min prinsessa, och hon är min och bara min, ...det känns lite som att fått skor på fötterna istället för att gå barfota...om ni förstår hur jag menar, tillsammans ska jag o Hedvig hjälpas åt att sydda de små från Örnar o annan dret      




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Christin Silensjö - 22 oktober 2022 21:24

ja vi har fått valpar här nu lilla Inova fick 8 st.   helt fantastiskt   Juni väntar valpar i slutet av månaden och har blivit rejält rund om magen    så spännande Vi har gjutit och målat en hel del till Halloween i år faktiskt, vi gjuter ju i...

Av Ann-Christin Silensjö - 6 maj 2021 21:30

ja nu är vi i maj redan. jösses vad tiden går      här är full rulle som vanligt, vi är i full gång med "vårsådden" här, hoppas det gror o tar sig här på Bernerhagen många planer på g      just nu har vi Bellamis 3 små här de är 4,5 v nu o...

Av Ann-Christin Silensjö - 1 april 2021 10:55

Vill börja med att önska er alla en rintigt fin o Glad Påsk, ja tror att vi behöver det allihopa idessa tider      ja här är det full rulle som vanligt, inte mycke tid över för att uppdatera bloggen    Nu har alla valpar åkt, och kvar är Wil...

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2021 19:08

Allt rullar på här på Bernerhagen, de små växer och vi lever just nu i en "valp bubbla"  av lycka en helt underbar bubbla kan jag lova      dessa små är snart 4 v           sen har vi Destimorias små juveler       och sist Olivias...

Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2021 14:56

Idag har solen varit framme   så härligt, här rullar allt på som vanligt, Puppy o valparna mår fint, det har varit lite oroligt men nu är allt ok här, bara maten kommer igång o alla går upp så känns det bra, och nu kan vi andas ut här känns det som...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards