bernerhagen

Alla inlägg under april 2016

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 18:45

en Ruby tik 203 g kl. 18,37   

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 17:39

Black and Tan tik 107 g kl 17,29   

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 17:21

rubytik föddes 16,37  151 g  

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 16:18

ruby tik 15,45 173 g   

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 15:39

En rubytik 154 g föddes  15.16 

Av Ann-Christin Silensjö - 6 april 2016 14:32

En rubytik kom nu 14.36 😍

Av Ann-Christin Silensjö - 5 april 2016 22:47

Jag tror han har börjat sin resa till Bernerhagen   

Silje är på G tror jag, hon flåsar o hässar för fullt här, vi ska snart gå upp och lägga oss, så får vi se om hon får någon ro, jag har bäddat åt henne uppe hos oss, även till lilla Queen, de har var sin låda men har inte varit i dem förut , så nu får vi se , Silje vet ju vad som är på G   

allt är klart, jag har tvättat både filtar o tvättlappar, allt är framme , sax, sug, navelklämmor och allt som hör till

nu hoppas jag han kommer med en rejäl laddning till oss på bernerhagen, både Silje o Queen       

   

Just nu är allt tyst här, Stefan är klar i TV rummet, golvet är färdilagt, och de nya golvlistorna   är uppe,

 

det blir jättebra verkligen, Stefan jobbar fm nu och har gått o lagt sig, jag har lite kvar att fixa innan det blir sängen för mej och hundarna

    

jag älskar denna bilden, våra ungar är stora nu, men så här såg det verkligen ut när de bodde hemma   

vi får se vad som händer imorgon....det kan bli en lång väntan, innan någon liten vill säga hej till oss   

    

våra andra små juveler har blivit 6 v. idag de är avmaskade och vägda och fotograferade, här kommer lite uppdateringar

Bernerhagen's Yrja "Silke"  Ruby tik vikt 24/2 315 g, 6 v. 5 April vikt 1822 g

         

Bernerhagen's Yle Black and Tan hane vikt 24/2 345 g, 6 v. 5 April vikt 2007 g

           

Bernerhagen's Ymer Ruby hane vikt 24/2 364 g, 6 v. 5 April vikt 2130 g

         

 



    

      


Bernerhagen's Katitzi


   

Hedvig 

 


Rickard (lillgrabben) o Evelina var här idag   Hedvig är lika glad som jag när de kommer   


 

siesta på Bernerhagen   

   

   

jag uppdaterar så fort någon ändrar sig här, så ha de gott till nästa gång /Anki  

Av Ann-Christin Silensjö - 4 april 2016 23:15

allt lungt här än, Silje har varit lite oroligt i natt faktiskt, hon har hässat och flåsat hela natten, lite på dagen idag , men annars lungt, de börjar bli stora båda två nu, tog lite nya kort precis nu, 

Silje hon har gått idag 60 dygn räknat från 1:a parningen, hennes tid 63 dygn är på torsdag den 7 April, så får vi se hur hon har tänkt sig   

             

och lilla Queen   hon har gått 56 dagar i dag från 1:a parningen hennes 63 dygn är på mån. den 11 April, sen får vi se när de tänker få sina små    

       


så vi hoppas nu på ett gäng småttingar igen   

jag mår bättre av tarmfickinflammationen idag , febern har släppt och idag när Sandra kom så gick vi en promenad med hundarna, så jättehärligt, 

 

Hedvig är en riktigt knähund   och hon verkligen älskar de små valparna, som blir hela 6 v. imorgon, så imorgon sa klorna klippas, de ska vägas, och avmaskas och nya kort ska tas   

Stefan håller på att lägga mattan i tv rummet, nu ska jag fixa det sista , Stefan börjar jobba imorgon, han går på sitt skift imorgon , jobbar nu 9 dagar i sträck, ibland önskar jag att de kunde valpa när han har 6 dagars ledigt   men vi får reda oss, han jobbar ju skift så det brukar funka, 

jag har sökt dispens från JBV att skicka valparna på söndagen , men har inte hört något ännu, så jag vet inte, till er som ska hämta era små, jag återkommer om det.

nu blir det att försöka sova lite, önskar jag vaknade upp i morgon och jag vore så bra så jag kunde börja äta lite, har inte ätit mer än fil sen i fredags, inget fel med det , men litet tjatigt....

ha de gott till nästa gång / Anki

men kanske dax att tänka på sommar deffen ....  annars blir det att guppa i vassen i år igen ...  

 

Bernerhagen's Irmelin ville redan nu följa med Sandra hem, men hon får vänta tills valparna är är stora nog , sen flyttar hon för gott till Sandra   

 


Bernerhagen's H. Lindelou har fyllt 6 år och vi ska åka och ta nytt   på honom , men tiden har inte riktigt räckt till, det är ju ändå 9 mil enkelvägen upp till vet. Lindelou och Irmelin har samma mamma, finaste lilla Blossom Campanards Blossom som blir 10 år i juni   här är Blossom med lilla Silje en av Rubisarna och Black and Tanen är lilla Irmelin   

 

Bernerhagen's H. Lindelou 6 år

     
 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards