bernerhagen

Alla inlägg den 12 juni 2016

Av Ann-Christin Silensjö - 12 juni 2016 20:16

hej på er 

 

ja nu är ett kapitel till ände här på Bernerhagen....sista natten med gänget var det igår för lilla Bernerhagen's Ådin "Pepsi" som han ska heta nu när han också har blivit stora killen och flyttat hemifrån 

                 

jösses vad tom det blev efter honom...

 

men så är det...det känns i hjärteroten när de börjar flytta

men men...det blir att ta nya tag,

vi har haft många valpar i år redan, men tänk vilkna spår de sätter   och mer ska det bli     

 

vi älskar dessa små.. vi har alltid haft många barn....varit berikade med mycka av allt...så dätta dä ä live dä se   

         

och ny ska vi ta en titt i valplådorna     

Lenita "Pepsis" små

       

lite nya kort från Bernerhagen's Lenitas Pepsis låda " de är 3 v. på tisdag

Bernerhagen's Ängla Ruby tik föddes kl: 21,50 vikt 299 g vikt 19 dagar 12/6 905 g

               

 

Bernerhagen's Äster Blenheim tik föddes kl. 01,25 vikt 204 g vikt 19 dagar 12/6 866 g

                 


Bernerhagen's Älvira Ruby tik föddes kl. 02,42 vikt 205 g 19 dagar 12/6 787 g

                     

kan man bli annat än kär   så klart man inte kan

   

och nu till Bernerhagen's Katitzis små, de är 1 vecka imorgon måndag...hur det nu är möjligt...men vi smyger in till dem....

             

allt går bara fint här och allt flyter på som vanligt, tiden rusar iväg ...dä gäller å hölle i hatten   

vesst är det så...att med denna farrta så ä dä messömmer te vecka...träna tapper löva...och jula står för dörra....lika bar o lete julgran nu...

ja fatter inte vat tia tar vägen.....

nön måste ju ha trimma dagera på nött vis....

       

vi har köpt ett hus till, kanske man är lite galen...men det hjälper säker till en del... 

   

 

så här ser det ut, det är min mor o far som har ägt o byggt det, men nu så har vi köpt det, det ligger bara över gärdet härifrån, 

    


      

en råbock på gärdet vid garaget

 

hästarna på gärdet vid huset

 

här står jag inne på tomten till huset

 

på väg hem....

 

gick ensam en sväng...ibland måste man tänka...och då är det skönt ibland att bara va själv...höra vad man själv tänker....inte bara - matte se på mej ...titta en fjäril....matte se jag kan bada i dammen här...plask....nä man måste få en stund ibland för sig själv.....och just så var det denna kväll...jag var bara tvungen att få en lite stund för mej själv....tankar kommer o går , även om man vill det eller ej så ploppar de upp......

     

väl hemma igen....vet ni precis då när jag kom på vägen tillbaka hem...så fick jag svälja flera gånger.....    mitt i allt...vad ser jag.....vem kan annat än översvärmas av både glädje och   matte kommer du jjjiiiipppiiiieeee 

 

du kommer väl......

jag kan öppna...jag kan allt...och jag kan själv med.....jo det vet vi...hm.....

   

Magic kan han med   

   

det är just då man känner ....jag pallar....jag kan....allt ordnar sig.....allt är bra med barnen o hundarna, jag har Stefan    ...ja allt är fint, nu kör vi......

   

bara att sitta i soffan med hundarna ...kika ner i valplådorna... höra små snusningar...någon tuttar någon drömmer ....bara...lyssna till alla ljuden.....

    

plötsligt hörs några brak och några nadra ljud.....bara Bernern Hedvig som ville sitta i solstolen....åååå hujedamej....lekte lite med ena 15 liters keramik krukan   

    

ja den är inte så normal den heller   så hon passar väldigt bra här....hon o ja är lite lika faktiskt

       


           

ja dessa älskade fyrfota vänner....

puppy

 


löper inte fortfarande guschelov....hon fyller 4 år 28 Juni så nu hänger det på dagar, hon är beräknad till mitten av juni ...så nu gäller det att hon kniper några futtiga dagar till....har vi väntat så här länge så hoppas jag vi kan vänta några dagar till....hoppas hoppas...hon måste fylla 4 år, och göra ua på hjärtat eftersom hon är en import, Magic skulle ha parat till veckan egentligen, men det blev inget eftersom han måste med fylla 4 år först den 28 juni och göra ua på hjärtat, och Novali kom i löp nu, 

Gersemi har börjat löpa nu....så det väntas en livlig sommar/höst här på Bernerhagen    vi har varit bra på väg hela våren o sommaren, så lika bra att köra på

 nä nu ä de dax att sätta fart på kärringen

lite till som ska fixas innan Stefan kommer hem, han jobbar sista skiftet idag, så nu är han ledig i 6 dagar, imorgon ska altanen till lillhuset byggas, och jag ska göra färdigt i Cementboa...



har några nya saker på G som vi gjutit, ska ta dem ur formarna i kväll...spännande ......goaste Evelina har varit hos mej idag ...vi har solat och bara haft det mysigt,

   

till veckan kommer min nya dator.....yes yes yes

Rickard lillkillen har hjälpt mej att bygga en och beställa den.....dyr var den med bra blev det

ska bli så härligt, speciellt när man jobbar med hemsidorna, köpt hem alla program o allt, känns toppen

                    

ha de gott till nästa gång / Anki

 

En liten flicka klagade över att hon hade ont i magen.
– Det är för att magen är tom, förklarade hennes mamma. Om du hade något i den skulle du känna dig bättre.
På eftermiddagen kommer prästen på besök. Plötsligt säger han att han har ont i huvudet.
Då lyste flickan upp och så sa hon:
– Det är för att det är tomt, hade du något i det, skulle du känna dig bättre.

 

tog en tur på fyrhjulingen när Robert o Diana var här, vi åkte ner på skogen, tog dessa korten vi myren...var så jättefint där nästan lite kusligt ....

     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards