bernerhagen

Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Ann-Christin Silensjö - 28 juni 2016 23:06

ja nu är det hög tid att uppdatera lite, har legat lite på latsidan...får skylla på min tand eller den tand som inte finns längre...kanske man ska säga    men men det blir väl bättre.....


lite om Katitzis små som är 3 v nu, nu blir det en hel massa bilder, det är till er som ska ha valp från denna kull, jag vill att ni ska kunna följa dem och se så mycket som möjligt av dem ialla fall 1 ggr/v. så uppdaterar jag med många nya kort   


Bernerhagen's  Örjon Ruby hane föddes kl: 18,57 födelsevikt: 242 g vikt 26/6  3 v. 415 g

                   

Bernerhagen's Öline Ruby tik föddes kl: 19,15 födelsevikt: 267 g vikt 26/6 3 v. 641 g


                   

Bernerhagen's Örnvin Black and Tan hane föddes kl: 19,37 födelsevikt: 264 g vikt 26/6 3 v. 513 g

             

Bernerhagen's Östan Ruby hane föddes kl: 19,58 födelsevikt: 261 g vikt 26/6 3 v. 664 g


                         

Bernerhagen's Ölvar Black and Tan hane föddes kl: 20,25 födelsevikt: 258 g vikt 26/6 3 v. 483 g

                   

Bernerhagen's Örja Black and Tan tik föddes kl: 20,32 födelsevikt: 207 g vikt 26/6 3 v. 406 g


                     

det var lite om dessa små juveler

nu ska vi ta en liten kik på Bernerhagen's Lenita "Pepsis" små  som är drygt 4 v. nu  

     

äter gör de med nu , avmaskade är de också

     

nu har mina plädar kommit från usa tack Trine för tipset   jag är jättenöjd

       

Bernerhagen's Petronella börjar bli bra rund om magen nu, hon ska valpa runt den 6-9 juli, hon kommer att få Ruby & Black and Tan valpar 

 

och Bernerhagen's Gersimi är nu parad och vi hoppas få valpar tricolor och blenheimvalpar irunt den 25 Augusti

     

     


lill killen Rickard och hans Evelina har två Goldenkillar finaste Walter & Harry tur vi har en badbalja när de kommer och hälsar på   

 

 från trädgården

   

lilla Hedvig är 8 mån. nu tösa börjar bli stora damen nu   

                 

en liten fasanhöna kom och hälsade på häromdagen   

 

jag Birgitta o Karin på tur med fyrhjulingarna   

   

den blå änglatrumpeten blommar nu mini änglatrumpet

 

Magic & Arne 

 

och jag har fyllt år   

   

ja så är det och min födelsedag var alldeles underbar...så där som man bara önskar sig...förutom att Stefan jobbade em och min tand bråkade lite men det glömdes bort  tack alla för en underbar dag   

sen kommer vi till två andra födelsedagsbarn....våra "Tyskongar" som jag kallar dem   lilla magic & systern Puppy fyller 4 år idag den 28 juni

 

denna dagen har vi väntat på här kan jag bara tala om, imorgon 29 åker vi och gör 4 årsintygen på hjärtana, håller de nu så de är ua på   så får de gå i avel f o m nu, vi håller alla fingrar tår o tassar här för att allt går bra imorgon.

de får inte gå i avel eftersom de är imoprter förrän de fyller 4 år och är ua på   och vet ni vad Puppy löper nu hon började den 25 så det blir perfekt, jag har varit så rädd att hon skulle börja för tidigt, men går hon igen imorgon har vi en jätte jättesnygg tricolorhane som väntar henne om några dagar, så jag ber till vår lyckliga stjärna   att allt går i lås nu

"Magic" 4 år

   

"Puppy" 4 år, de är kullsyskon, vi köpte både tik o hane ur denna kullen

         

ja imorgon är en ny dag med nya möjligheter, hoppas mycke på den dagen imorgon....

ha de gott till nästa gång /Anki  



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards