bernerhagen

Alla inlägg under januari 2017

Av Ann-Christin Silensjö - 16 januari 2017 09:21

valpning på g idag ....

 

sent i går kväll/natt började Katitzi bädda o vara orolig, så inte mycke sömn för varken henne eller mej i natt, nu bäddar hon rejält o hässar, det är bara att sitta o vänta på att vattnet ska gå, det kan va många timmars väntan men snart så får vi se vilka små sötnosar som sparkar o puffar i min hand så fört jag känner henne på magen, det är trångt därinne , stefan jobbar fm, och jag ska passa på att ge hundarna frukost det har vi inte hunnit med än ...men hela huset är tyst, alla vet så väl vad som är på G ...oj jo visst jag knasberta   trumpetar lite och vill helst va med hör jag 

 

men var ska inte sleven vara om inte  mitt i grytan....man kan ju missa nått   

men idag är vi ensamma i tv rummet jag o Katitzi och de andra får gå på tur med husse sen, jag skriver här så fort något ändrar sig... 

detta är lika nervöst o pirrigt varje gång, det har blivit en del valpningar o valpar under åren, men klumpen i magen och fjärilen som fladdrar runt hjärtat finns där som alltid, ingen gång är den andra lik, men vi hoppas att vår lyckliga stjärna finns med oss även denna gång       

ha de gott till nästa gång/Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 12 januari 2017 23:47

ja nu väntar vi med spänning på vad lilla Bernerhagen's katitzi har i magen, tiden går ut nu under helgen och tjock är hon väldigt lilla  

         

Allt är klart nu inför valpningen...fy jag blir alltid nervös innan det är gjort...men vi hoppas vår lyckliga stjärna är med oss   

de sparkar för fullt där inne   


 

 

lilla katitzi har provat den lilla lådan idag , och bäddat lite   

   

Den stora lådan är bäddad o klar den är till Norrlyckans Freja "Ayla" när det är dax, tänkte det är lika bra att ha den klar, hon ska ha den 4 feb. så det är ett tag kvar dit, ska bli spännande vi har aldrig haft Gråhundsvalpar och det ska bli så jättekul verkligen, idag hade vi en familj här som villa ha en valp efter henne, några är tingade redan   

 

en liten mage har hon fått och tuttarna är väldigt röda   

     


lite kort på Ayla och Hedvig när vi var ute på promenad 

här är våran Berner sennen tik härliga goa Hedvig    15 månader nu

             

här är lilla Zavanna ute i snön, Zavanna har vi importerat från Tyskland

   

hela gänget    

 

lilla Bernerhagen's Rå ligger på rygg bakom de andra o sover ...såg så gött ut...  

   

Lilla bernerhagen's Catalina ligger o sover på mjukishunden som är en stor Berner sennen

               

här har vi granplundringe ser jag   

 

man får till och med bita på granen säger Catalina

   

busfrö   

   

Bernerhagen's Queen

jag o Hedvig på promenad i Stan

 

Stefan fick nya sängkläder när han fyllde år, riktigt fina faktiskt   

   

Hedvig gillar dem också   

     

vi tittade på ett Vargprogram på TV häromkvällen, lite coolt är det med dessa helsvarta, men hela gänget här blir helt galna när vi ska se på djurprogram   

det röda hjärtat som är på vargen är det hjärtat som hänger i fönstret bakom mej, tog kort på orkideerna de blommar så fint nu


         

imorgon städar vi ut det sista ur grabbarnas hus, de ska lämna över det den 18 jan.

Christian o Natalie har hunnit en hel del i sitt nya hus, samma med Evelina o Rickard de kommer att få det så fint alla 4 , Robert o Diana är i stort sett klara med sitt,

nu är det bara Jimmie som ska få tillträde till sitt, men först flyttar han hem till Lillgården här till i sluten av Mars när han får sitt,  

ja det har varit en hel del att göra , vi har målat tapetserat, flyttat städat, lagt golv målat...och målat igen...men nu blir det att vara hemma med lilla Katitzi...

nu har de börjat sin flygtur mot Övergården

 

för att till sist landa här med ett gäng 

 

   


 

nä nu får det bli att försöka sova några timmar, man vet inte när Katitzi får för sig att börja valpa, så det är bäst att passa på o försöka sova en stund

   

ha de gott till nästa gång/Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 4 januari 2017 22:19

 
ja eller God fortsättning på nya åretpassar kanske bättre   hur eller hu tycker jag det är skönt att lägga det gamla året bakom oss...vilket har varit ett bra år för oss     

men alltid skönt att börja på något nytt o fräscht , ta nya tag ...fast man kanske skulle önska att inte åren går så fort   

men men vi hoppas på ett toppen år 2017 så klart  

ja vi går i väntans tider här nu Bernerhagen's Katitzi ska ha nu runt den 15 januari hon börjar bli riktigt rund om magen nu   

Katitsi som valp

 

mer info finns under planer  eller klicka på planer

Ayla våran Gråhund är dräktig och ska valpa runt den 4 feb.

   

det ska bli så spännande, detta är våran första kull på denna ras, vi har haft gråhundar i 35 år 4 st. faktiskt men nu så   

idag har jag även varit och hälsat på Bernerhagen's Jasmine

 

hon ska ha i början av februari med , men jag är osäker , vi får se , jag ska åka och titta till dem om 1 v. igen hon bor hos en fodervärd som också har Bernerhagen's Olivia från oss, spännande hoppas hoppas

så vi har en del att se fram emot här på bernerhagen, 

har börjat kika lite på utställningar för Hedvig 

   

nä nu ska jag ta sista rycket för idag...städa ut det sista av julen sen är det bara lite belysning kvar ute så är jag klar

imorgon får vi fin besök som ska hälsa på hundarna här och titta lite extra på Katitzi tror jag    lite nyfikna vad som finns i magen där, vem vet kanske en liten till dem   

ha de gott till nästa gång/Anki

     

     




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards