bernerhagen

Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av Ann-Christin Silensjö - 6 augusti 2017 21:23

ja dags för lite uppdateringar här på Bernerhagen   

vi börjar först med en liten nyhet 

här på Bernerhagen är det inte bara min mobil som kan själv, utan det finns andra som också kan själv   

vi har haft kennel i 17 år och alltid planerat våra parningar själva, men nu har vi fått hjälp med dessa planer, och vi har fått en tjuvparning,

upptäckte det lite för sent, för att göra en lång historia kort...


Bernerhagen's Katitzi skulle inte ha någon kull förrän tidigast om 1 år, hanen var bestämd och allt var klart.

hundarna hade varit med mej på stora gärdet utom Arne gråhunden och Bernisen så jag bestämde mej för att ta en kort promenad med dem på kvällen,


Sullyvan fick då vara hemma eftersom han är den lungnaste av våra 2 hanar, Katitzi löpte så jag tog in gråhundens bil bur och ställde den i dörrhålet mellan köket o hallen där fick lilla Sullyvan sitta den lilla stunden, öppningen hade jag in mot köket 

buren var stängd och hakad

jag var åter hemma 30 min. senare,

öppnar dörren det första jag ser är Sullyvan som ligger o sover som en gris bland tikarna i hallen....hjärtat slår några volter...var är Katitzi hon låg i trappan som hon brukar ...oki allt lungt tänkte jag inget tydde på annat....


buren var öppen och någon hade klämt sig förbi i öppningen....

en liten oror fanns någonstans i mej men ...nej...sen blev det borta


sen gick dagarna o Katitzi ändrade sig i sättet och en dag vid frukost kom sanningen ikapp oss.....Katitzi väntar smått

ringde SKK och berättade vad som hänt 3 v senare kom dessa 4 små, de föddes igår lördag natt

ja så kan det gå när inte haspen är på

 

 

ja nu är de här och allt har gått bra         

vi är glada och tacksamma för dem     

de har fått en egen sida klicka här 


alla valpar är tingade


kl. 23,50 föddes Bernerhagen's Fairy en Ruby tik som vägde 230 g hon ska heta Svea

         

kl. 00,15 föddes Bernerhagen's Fly en Ruby hane som vägde 290 g 

       

kl. 01,30 föddes Bernerhagen's Frodo en Ruby hane som vägde 242 g 

         

kl.03,30 föddes Bernerhagen's Fantasy en Ruby tik som vägde 282 g 

         

visst jag vet att sånt här inte får hända, men nu gjorde det det, och så kom dessa fina, vi står för det som händer här på Bernerhagen och det finns ingen anledning att göra det på annat sätt, vi får bara ta det som det är


     

   

sen har vi Bernerhagen's Silje med sin lilla valp Bernerhagen's Elina som har blivit stora damen nu   

så här blev Silje när hon tittade in i Katitzis valplåda och såg att hon plötsligt fått 4 st.

 

  det går frammåt med Silje hon är mycke bättre , pencelinet gjorde susen, lilla Elina väger nu 468 g 

             

 Bernerhagen's Silje   

 


ibland kan man se vissa likheter med sagofigurer och vanliga människor

jag fick höra ett fint smeknamn och passande framförallt,

 


Krösamaja ...

som av någon konstig anledning inte förstår att i denna värld är djungeltelegrafen som allra bäst   ...men alla får vad man förtjänar och alla gör som man har förstånd till   


men nu uppdagades det ju ännu en gång att man ska inte kasta sten i glashus   

ja vad ska man säga....  

   

 på fredag ska vi åka på ultraljud med Bernerhagen's Jasmine

     

så håll tummarna nu     

ha de gott till nästa gång /Anki

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards