bernerhagen

Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Ann-Christin Silensjö - 17 juni 2018 22:07

ja nu går det fort , Jasmines små är snart 2 v, jag ser att det börjar spricka upp i ögonen så snart så har de ögonen öppna   

       

valparna är registrerade på SKK nu,

SE35014/2018Bernerhagens New MexicoH20180606
SE35015/2018Bernerhagens New YorkH20180606
SE35016/2018Bernerhagens New HampshireH20180606
SE35017/2018Bernerhagens New JerseyH20180606
SE35010/2018Bernerhagens NevadaT20180606
SE35011/2018Bernerhagens North CarolinaT20180606
SE35012/2018Bernerhagens North DakotaT20180606
SE35013/2018Bernerhagens NebraskaT20180606

tänkte det är bäst att va ute i tiden om det blir semester o så, snabbt gick det, men skönt att det är klart


mer info finns på valparnas egna sida på våran förstasida under N kullen


Bernerhagen's Nevada Black and Tan tik

     

Bernerhagen's New Mexico  Ruby hane, 

 
Bernerhagen's North Carolina  Ruby tik, 

 
Bernerhagen's New York Black and Tan hane, 

     
Bernerhagen's North Dakota Ruby tik,

 
Bernerhagen's Nebraska Black and Tan tik,

 
Bernerhagen's New Hampshire Ruby hane, 

   
Bernerhagen's New Jersey Ruby hane, 

 

tur att vi har egna storkar här på Bernerhagen som byggt så fint bo, det är bra att han är så nära, för jag tror han får resa hit lite ofta nu framöver   

 

vi har fått göra lite uppehåll här med målningen av huset, men nu börjar det ta sig ialla fall, 

brädorna till solaltanen tog vi tryckat, men de kan vi inte måla förrän nästa år,

       

  

   

 

fick för mej att måla något kul på grinden in till solaltanen, så här blev det

         

härligt med regn   välbehövligt men alldeles för lite men vi får vara glada för det som kommit      

 

husse håller påatt byta fönster, så då kan man ta en liten tupplur inne   

 

Bernerhagen's matilda har varit hos vetrinären och fått sin 12 v spruta, när vi var vid bilen passade hon på att stoppa in hela näsan i avgasröret, bilen var ju inte på så det gick ju bra, men svart om nosen blev hon   

     

Hedvig o Marco

 


Bernerhagen's Lova-Li och windsor nya killen från Lettland

 

svalare ute idag så vi tog en tur till skogen med Lova-Li

     

igår kväll tyckte jag det var mörkt och lite höstigt ute, tog detta kortet igår,

 

Milbus Windsor har fullt upp med fåglarna i träden  

               

här vilar de lite grabbarna Marco o Windsor

Marco   

   

Välkomstkommiten   

 

Bernerhagen's Rå

 

Aversta viken                

vi har gjutit lite och jag målat lite

               

här håller stefan på med stödformar, sen ska det provgjutas

 

stefan har jobbat sina 9 dagar nu , så nu i kväll kl 22 gick han av och är ledig i 6 dagar, 

det blir så långtråkigt på kvällarna , då måste jag ha något att göra , då målar jag lite   

 

jag älskar att åka ut o kika på Älgarna, Kronhjortarna , rådjuren och alla andra djur, det gillar jag verkligen

först ska jag presentera vårat Rådjur som nyss har fått 2 små , hon bor på gärdet bakom kröken här

 

sen tog jag en liten sväng och hälsade på dessa

       

det var för mörkt att ta kort, men lite häftiga är de ändå

                               

här ser man vad litet Rådjuret är om man jämför med Kronhjorten

     

här kommer lite nya kort på Lillgården våran andra hus som vi hyr ut ibland, just nu bor det 5 st från Österike där de har varit där i 1½ mån.

                                                          jag hittade några bilder som jag tog innan berner valparna åkte hem för 1 mån sen. tänker mycke på dem, men vi har ju lilla Matilda kvar    

                                                       

nä nu ska vi gå ut o bada ja o gubben    ha de gott till nästa gång                       Anki

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards