bernerhagen

Alla inlägg under februari 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 25 februari 2009 10:25

hejsan!

en gråmulen dag det droppar från taken snön smälter, diset hänger i luften, men ändå är det skönt, det känns att våren ar på väg, det känns i luften, igår var det strålande solsken och helt fantastiskt, här har det inte hänt något skärskilt, allt rullar på som vanligt .

Den 11 mars ska vi på uppfödarträff i Karlstad om bla artros och inseminering, det ska bli kul, sen den 21-22 mars har vi  anmält oss både jag o gubben till Cavaliersällskapets  uppfödarutbildning som är i Göteborg.
Närmast här är det väl lilla Saga som ska ögonlysas och kålla knäna för hon blir 1 år i mars, Dezzy ska snart göra om sitt hjärtintyg.

Vi har kikat lite efter Bernerhane kanske har vi hittat en som kommer från Frankrike , en av våra valpköpare  ska para vid nästa löp, det ska bli jätteroligt, mer info om detta kommer senare

                                                  
  ha en fin dag hälsningar Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 17 februari 2009 14:27

hejsan

i natt kom det samtal jag fruktat en tid, fick samtalet 04.10 i natt, att min vännina har lämnat oss på denna sidan...

det finns inte ord att uttrycka hur det känns...det är livets gång men varför "mitt i livet" .många funderingar, frågor och tankar,

 Men det känns skönt att veta att hon slipper ha ont längre, tänker hela tiden på hennes stackars stackar familj...

Tänk om man tog tillvara på livet, var rädd om varje sekund av den dyrbara tid man får, om man någon gång stannade upp och tänkte på hur skört allt är egentligen.

 När det händer så här, man blir så vansinnigt rädd, rädd om de sina, man tänker till... om mer därtill...

vad spelar ett fint hus , ett bra arbete, framgångsrika hundar eller hästar m.m för roll, bara man får vara frisk och ha de sina nära o kära runtomkring sig , det är ju livet, glädjen ja det är ju allt...

                                                  Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 14 februari 2009 23:12

hoppas ni har haft en fin alla hjärtans dag, det har varit en kanon dag här i de Värmländska skogarna, solen har verkligen värmt, och man känner att man behöver varenda stråle man kan fånga av den. Man förstår nu att det är på rätt väg, verkligen.
Dezzys mage är tom, började ana det faktiskt, troligtvis  så hade hon absorberat, verför vet jag inte.
Jag skulle ha varit en föreläsning i Karlstad idag om bla artros och import sperma, men det blir i mars istället, tråkigt när man ställt in sig, men det var för många anmälda så de fick ta en dag i mars med. Annars har här varit en lugn ocghfin allahjärtans dag.


sitter i ganska tunga tankar så här på kvällskvisten, min "vänninna" (eller vad man nu ska säga efter att ha känt varandra i 38 år) hon är dålig,  riktigt dålig, jag tänker på henne hela tiden, hennes familj, hennes nära, det blir mest det man tänker på.


ja det var nog allt för idag ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 10 februari 2009 21:14

hejsan!

idag har jag fått tillbaka min dator, som har varit inlämnad , fick datakrasch igen i slutet av förra veckan, det är 2:a gången på 1 månad, ja man kan nästan undra vad som är fel, om det är datorn eller den som sitter framför, ja int e vet jag , smart som man är så tänker man så här, lösenorden till ftp och till bla bla bla skriver jag upp SEN , sen när jag får tid, jo visst ...suck vad händer, naturligtvis, den dagen och den tiden kom visst aldrig, så nu får jag snällt sitta och vänta igen på mail från webbhotellet. Man gnatar på barnen, men jag undrar ibland...45 år snart och jag gör det sen...

ja nog om det, imorgon ska vi på ultraljud med Dezzy, det har blivit lite förskjutet, men imorgon så, när jag tittar på henne så tror jag inte det finns några valpar faktiskt, jag tycker det skulle ha synts något, men det gör det inte, juvren är hallonröda lite stora , men nej jag tror det är falsklarm faktiskt, tråkigt tråkigt isåfall, men det går ju flera tåg, men vi ska inte ta ut något i förskott, vi får se vad ultraljudet säger, vi kan alltid hoppas, vi hålller tummarna så klart, jag talar om imorgon. mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 2 februari 2009 23:02

Hejsan!

idag har jag hört Vargen för första gången häromkring. Jag har hört en V arg yla för ett par år sedan när jag var med en vännina till Sälen, hon hade ärvt ett hus där, och när vi var på väg hem stannade vi till vid ett tjärn, det var första gången jag hörde dem, vi tror det var Varg iallafall, man vet aldrig , det kan ju givetvis ha varit en hund, men vi trodde det var det ialla fall, och senare fick vi höra att det var ganska Vargrikt i området. Men idag när jag och Katrina var ute och rastade hundarna här vid 20 tiden, så började hundarna och gapskälla , jag sa att de skulle vara tysta, men de rusade mot grinden och det blev ett faligt väsen, och då...precis i sekunden när de själva slutade skälla för att lyssna, då hörde vi ylet, Stefan (gubben ,min) låg inne och sov, han skulle jobba natten,  han lägger sig alltid 2 timmar innan han ska åka, jag rusade in och fick ut honom. Man kan ju inte vara helt säker på att det var Varg, men det låt så, och jag har aldrig förut hört något sånthär häromkring, spännande på nått vis. En kuslig känsla, klart man tycker, man är ju inte van det, de som har haft Varg i flera år , tänker nog inte på det, men vi som inte har hört sånt förut, så det är ju klart man reagerar, annars vore det väl något galet. Men jag har inte sett någon, min mamma har sett 2 st djur, en stor och en mindre, de var ganska ljusa grå tyckte hon, och de skilde en hel del i storlek, de skulle köra vägen ner från sitt hus som ligger 400 m härifrån , där i skenet från bilen när de svängde , där stod de på  vårat gärde.
Konstigt här i min blogg skriver jag bara om Vargar, nu får jag ta och skärpa mej.


Katarina kom hit i kväll, vi har lagat go mat och ätit, tittat lite på Tv och pratat, det var jättetrevligt, hon har nyss åkt hem, gubben har åkt till jobbet, Christians (pojken våran) tjej har varit här och lånat Dagny, så hon är i stan nu. Fiddeli fick inte följa med, hon fäller så vansinnigt, löp på G, så hon ska bada imorgon så vi slipper hår i 14 dagar, då fäller hon det mesta efter badet...kan inte säga att jag ser fram emot det...och alla håren, det kommer att vara hår överallt...suck...och vi andra som lever i denna flocken kommer att se ut som vandrande hårbollar hela högen.


Nej ska försöka titta lite på TV, jag har en "barndomskompis" som är sjuk, jag tänker på henne hela tiden, på hennes familj, det är svårt att sova, hon finns i mina tankar hela tiden, hon är en underbar människa, jag bara önskar att jag hade sagt det till henne varje gång vi talats vid. Det har varit så självklart  för mej att jag tycker så,  det har bara inte blivit av att jag sagt det till henne. Men jag hoppas hon vet. hälsningar Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards