bernerhagen

Alla inlägg under september 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 29 september 2013 23:23

ja nu har de blivit 6 veckor våra minstingar   du har varit ute lite idag med, det har ju varit kanonväder,  imorgon ska Magic på återbesök för att se hur op gått, jag kan ju säga att jag är lite bekymrad för detta, för går det inte denna gång så går det inte...men men vi hoppa så klart på det bästa 

 

här har det varit fullt upp hela helgen, massa med trevligt människor har förgyllt våra dagar, marken har vi varit på, kålsoppa och kålpudding har vi ätit och äppelkakan bytte vi ut mot blåbärspaj med vaniljsås, så denna helg har verklgien varit trevlig...nu så här på kvällskvisten börjar magen dra ihop sig inför morgondagen med magic...jag både vill och inte vill åka dit...

här kommer ialla fall nya kort på de små juvelerna som är 6 veckor redan, jag fattar inte vad fort det går, korten blev jättedåliga denna gång, vi tog dem sent på kvällen och hade en lampa som skulle ge ljus, men det blev inte bra, men men så är det ibland....

först kommer kort på tjejen 

Bernerhagen's Queen

     

här kommer grabbarna

Bernerhagen's Quito

         

Bernerhagen's Qrut

     

Bernerhagen's Qrim

         

Bernerhagen's Quastro

     

nu ska jag gå och tova en toffel så får vi se hur de blir, spännande, och lite roligt att göra något annat, imorgon ska jag försöka gjuta lite i mina nya gjutformar...DÄ SKA BLI KUL   ha de gott till nästa gång/ Anki 

 


Av Ann-Christin Silensjö - 28 september 2013 16:48

idag har valparna varit ute en liten stund, på lilla soldäcket, det är verkligen full rulle, Silje & Irmelin fick vara med en liten stund, men valpana var helvilda så det va synd om mammorna, så vi fick ta ut dem, men kul tyckte de allt att det var, vågade inte ge dem vatten ute , för jag var rdd att de skulle bli kalla eftersom de hoppar i vattnet och är med hela föttarna i skålen, man hör hur de börjar tröttna, de börjar pipa och gnälla, då är de dax att plocka in dem, vågar inte låta dem sova ute, när de kom in åt de redigt med mat och drack vatten ...eller lekte i vattnet ialla fall   nu sover de som stockar....

tog en hel massa filmer så hoppas att ni som ska ha valpar tycker det är rolgit att se hur de är nu, flera av valplöparna har frågat efter filmer på dem så hoppas jag klarar få ut dem nu bara   ibland går det och ibland inte, nu ska jag ta en promenad i skogen med hundarna, sen är det dax att fota Irmelins små som blir 6 veckor idag, Stefan ska ner och jobba några timmar ikväll, så då får jag passa på /Anki


 
 
 
 
 
 
 
 


Av Ann-Christin Silensjö - 28 september 2013 13:52

ja nu börjar det närma sig hemgång för "smultrongänget"  Stefan har ju redan chippmärkt dem eftersom vi släppte båda kullarna tillsammans, så var det säkrast att göra så   de är ju så otroligt lika, de bor nu i hallen, och får komma ut och leka i köket badrummet och hallen, och gissa om det är kul, lite svårt att förflytta sig men men...man får ta det lite lungt, alltid någon valp som sitter fast och håller på att döda strumpor eller byxor   

här kommer lite nya kort på de små juvelerna

vi börjar med killarna

Bernerhagen's Poker

           

Bernerhagen's Prins

           

Bernerhagen's Paladin

       
här kommer tjejerna

Bernerhagen's Pippilotta

       
Bernerhagen's Petronella

               

Bernerhagen's Paloma

         

Bernerhagen's Pepita

       

Pippilotta & Pepita 

så här bor vi nu

             

jag filmade även igår men det blev så mörkt men tar med dem ändå


 

ja det var allt för denna gången , nu blir det ut och fixa lite och försöka hinna före frostens järngrepp...fy va hemskt...vill inte vill inte vill INTE ha vinter o kallt

ha de gott till nästa gång /Anki

   
   

Av Ann-Christin Silensjö - 27 september 2013 00:15

imöra ä de marten i stan....massa roligt att kika på Marknad heter det väl egentligen   

här rulla allt på som vanligt, som tur är, Stefan har chippmärkt Siljes kull, så nu är de tillsammans alla 12 i stora hallen...olalal...vilket hålligång  

idag har jag varit på badhuset, äntligen...och det var hur underbart som helst , känndes som det var evigheter sen...och det är det ju faktiskt, 2 månader

 

 

jag tog mej tid och gjorde inpackning i håret i bastun, och bara hade det mysigt, det är kvalitet tid de...suck ja det var vad jag behövde

nu har de flesta valparna hittat ett hem, det är 1 Rubyhane och ev. 1 Rubytik kvar...så det känns bra

rör inte min kompis   

     

tog några nya på våran Bernerhagen's Katitzi idag, nu n'r hon har blivit stora damen och allt , 2 år fyllda  

     

Bernerhagen's Katitzi och Bernerhagen's Olivia

 

lilla Olivia

     

tur att man tar in tvätten så hundarna har någonstans att vila 

Bernerhagen's Gersemi

 

Bernerhagen's Novalii 

sen hade vi finbesök från Oslo häromdagen finaste Stene och Marley eller Bernerhagen's Lee som han egentligen heter, han är 1 år, och hans mamma är Mimmidalens Sweet Nice Flower "Dezzy"

och hans pappa är Bernerhagen's H.Lindelou han var så jättefin och det var verklgien kul att de kom och kikade till oss, här är lite kort på "Marely"

               

allt börjar stilla sig här nu , och entt lungn har lagt sig över Bernerhagen, Dezzy har slutat löpa och sist men inte minst finaste damen i världem madam Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" i egen hög person har till hennes stora fasa löpt färdigt utan att bli parad även denna gång, hon har hojtat dag o natt -ho ho vad är det ni inte förstår....mitt löp går ut ...tiden rinner ut och jag måååååste få valpar, vad i hela friden är det ni inte fattar.....  ja något i den stilen har det varit, och när hon har gapat, så har "Arne" Cavaliertorpets Liam inte varit sen att hänga på, yla lite är väl helt ok...   men det blir inga valpar mer i år....

   

nu ska vi göra nått kul ja o gubben, jag vill åka till Island, det vore verkligen kul...men men vi får se, vi firar ju 25 årig bröllopsdag i mars , så vem vet vart vi hamnar   

 

nej nu blir det att hoppa i bingen några timmar, och upp iotta och ut på marten ...jag ska köpa mej strumpor (det gör jag varje år) munkringar ...och lite garn...är gubben snäll kan han få en ballong   

ha de gott till nästa gång

     

Av Ann-Christin Silensjö - 22 september 2013 11:03

Nu har Irmelins små blivit 5 veckor, de är så jättehärliga, full fart så klart ...idag ska Siljes små få flytta ut i stora hallen och Irmelins små får flytta in i stora Bernerlådan 1 v till, innan de också ska flytta ut i hallen, så fort de kommer ut i hallen, blir de så stora och rediga, då får de springa med i köket och lekamed de andra hundarna , och vara med när vi lagar man, just nu är de bara med och kikar på TV, och så, någon hund i taget är hos dem, men inte flera i taget, när jag sitter och stickar därinne, och valparna leker, så är det väldigt roligt med garnnystan kan jag lova, när de får tag i tråden så backar de och morrar och kampar o drar, vad ska man annat göra än att      men Olivia hon tog hela nystanet och drog iväg under soffan, och jag fick inte tag i henne så jag fick helt enkelt klippa av tråden   ja så kan det gå

här kommer en hel del kort på Irmelins små

hela gänget 5 veckor

   

här kommer kort på var och en av dem, vi börjar med tiken 

Bernerhagen's Queen

     

nu kommer hanarna

Bernerhagen's Qrut

     

Bernerhagen's Qrim

     

Bernerhagen's Quastro

           

Bernerhagen's Quito

       

det finns 2 st hanar kvar till salu, 1 Black and Tan & 1 Ruby

         

här är några kort på alla

           

här har Siljes lilla Prins kommit med också   han är mer med Irmelins kull än sin egen och Silje

             


ja detta var korten för idag, vi tog traktorn ja o Stefan häromdagen och plockade lite bär, fick tag i lite blåbär faktiskt 2 liter...oaw...och Lingon, jag bestämde mej för att gå en bit före stefan och traktorn istället för att bli helt mörbultad i traktorn över berg o ner i diken o ja rätt ut i skogen, men jösses det gick inte, Älgflugorna bombarderade mej verklgien ..fy va äkliga de är, Stefan sa att jag hade säker 75 st. bara på ryggen, de var överallt, i ansiktet ja överallt, inne i traktorn, nää...det blir snart omöjligt att gå till skogen

 

ja nu har en vit Lovikka mössa till blivit klar och ska flytta hem till sin nya ägare 

   

            hittade några kort från ifjol på Lovikkavantar, så nu har vi gjort några mer i samma färger   

  


Stefan har varit och Tränat Ayla idag, det går riktigt bra i skogen med henne hon är 1½ år nu och ska vara med på Älgjakten , så här stolt vat Stefan när vi fick hämta hem lilla Norrlyckans Freja "Ayla"




  

ja vi får hoppas det inte finns nått annat på skogen bara...hujedamej

här är ett kort på Stefan och hans bror ...visst är de fina , tur att man bor med skogen inpå knuta....då blir ju djuren så tama   

 


 

ha de gott till nästa gång/Anki  

Av Ann-Christin Silensjö - 21 september 2013 00:13

ja nu har valparna blivit stora i båda kullarna, så här är full rulle, Silejes små har blivit 6 veckor idag, lite nya kort på de små kommer här, några bilder som de är alla på

     

vi börjar med hanarna

Bernerhagen's Prins lilla sötploppen

 

         

Bernerhagen's Paladin

   

Bernerhagen's Poker ibland får man ta till något annat för att få dem att sitta stilla så man kan få ett kort ...phu de börjar bli svårfotade nu   

     

här kommer tikarna

Bernerhagen's Paloma

         

Bernerhagen's Petronella

     

Bernerhagen's Pepita

 

Bernerhagen's Pippilotta

här kommer lite bilder när de leker i TV rummet


kolla vilken rotation på svansen   

                                               

några fler bilder

                 

idag fyller våran Bernerhagen's katitzi 2 år

här som 8 veckors valp

och nu är hon stora damen lilla   

 

Grattis till alla i K-kullen     

 

och våran lilla Bernerhagen's Olivia och O-kullens pappa vackra Tjärngårdens Smokey orlando gjorde ua på     11 år den 2013-09-16  jättegrattis till honom

här är han "kungen" Tjärngårdens Smokey orlando "Oskar" han bor hos Maj-Britt & Ragnar Lagerstedt   http://www.tjarngarden.com/

här kommer en favorit i repris...jag kan bara inte låta bli...  


       

idag när jag och Ayla var på kvällspromenad , så var det riktigt kallt, usch och mörkt...och dimmigt ..riktigt kusligt faktiskt om jag tänker efter....

ja det var allt för idag , ha de gott till näta gång/ Anki

                 

Av Ann-Christin Silensjö - 15 september 2013 00:31

Siljes valpar är nu 5 veckor & Irmelins valpar är 4 veckor   det har varit fullt upp några dagar här, och lilla Magic är hemma igen, op har gått bra, de har bytt ut spiken i benet till en skruv, så när vi kyler benet ska vi kyla högre upp så det inte isar i den, annars gå tränar vi, kyler, masserar och pysslar om honom så gott vi kan

 

lilla kraken men vi hoppas nu på det bästa   

men nu för att visa lite bilder först på Siljes små här är hela gänget

 

      

Bernerhagen's Paloma vi börjar med tjejerna

       

Bernerhagen's Pepita

   

Bernerhagen's Petronella

       

Bernerhagen's Pippilotta

     

här kommer grabbarna

Bernerhagen's Prins

     

Bernerhagen's Paladin

   

Bernerhagen's Poker

     

ja och här kommer irmelins kull

Bernerhagen's Queen tjejen

   

och nu killarna

Bernerhagen's Qrut

 

Bernerhagen's Qrim

   

Bernerhagen's Quastro

 

 

Bernerhagen's Quito

     

 det var en hel massa med kort som vanligt, idag har vi haft Inger & Kjell här från Ekshärad...och oj Danny var visst med på bild här kikar han in genom köksfönstret, vilken tur att vi hann ta bort krukorna  

 

jag tror lilla Novalii & lilla Olivia var chockskadade faktiskt   

 

ja tidigt imorgonbitti kommer "Anki" & Göran från Mimmidalens kennel, det ska bli riktigt kul, Älggrytan är klar, potätera skalade och Äppelpajen fixad...imorgon blir det skogen...tjoho mot lingona   ska bli kul att höra vad Anki säger om alla Älglusen...jag och stefan var och plockade Lingon häromdagen jag hade säker 20 st innanför jumpern fy för den lede...nu ska jag tala om för er hur det gick till när vi skulle ner o plocka lingon,Stefan sa vi tar traktorn ner..oki...tänkte inte så mycket på det, men när jag kom ut, så såg jag släpkärran kopplad på den lilla traktorn...på flaket står en stol...    joda där skulle jag sitta förstår ni, jag trodde göbben hade blitt galen men...han menade fullt allvar, så det var bara att hoppa upp o se glad ut, ibland tycker jag att det är bra att vi bor som vi gör, allt om man säger så vill man inte att folk ska se...där drog vi i väg...han på lilltraktorn utan hytt...släpkärran efter med mej i mitten på flaket på en stol, som en primmadonna   jag skämdes faktiskt , de gjorde ja

  där satt jag med 2 hinkar och en bärplockare, ut i skogen över bergen genom vattendiken bombarderad med älglus, prickig av vattenstänk, fick upp luvan knöt den så bara glasögonen o näsan stack ut, där satt jag...jösses säger jag, men vi fyllde våra hinkar sen bar det av hem igen...  vet ni ibland är det så himla skönt att vara lite galen, men kul hade vi det   ha de gott till nästa gång /Anki  



Av Ann-Christin Silensjö - 13 september 2013 01:05

ja här är det full fart   alla våra små mår bara fint, de äter vanlig mat nu 3 ggr om dagen än så länge, Irmelins som är 3½ vecka nu, är bäst på att äta, här kommer lite nya kort

         

Siljes små är 5 v imorgon, så imorgon blir det nya kort på var och en och vägas ska de, men lite nya kort från idag på dem, Marielle på Milljas som äger Silje's valpars pappa "Dante" har varit ute och tagit några nya kort på honom, och han är vacker som en dag   och vi fick lov att låna de fina korten , så här kommer han

pappa till valparna

   

                   

lilla Magic är op idag, de ringde från djursjukhuset och berättade att allt gåt fint, de ringer imorgon efter ronden, vi får hoppas han får komma hem imorgon, lilla gubben...ja då var vi tillbaka på ruta 1 igen da   visst känns det tungt, men vi får hoppas det blir bra nu, så kraken kan komma tillbaka så fort som möjligt i den vardagliga livet...men det blir en tuff tid framöver...suck...men men bara allt blir bra så ...

     

vi har haft lite valpköpare här, trevligt, och fler är på ingång...härligt   stamtavlprna har kommit på båda kullarna, så nu är de registrerade på SKK, valplådorna börjar trilla in, ja Siljes kull flyttar om 3 v. det är inte klokt vad tiden går fort, men så är det när man har roligt   det gäller att hänga på   


igår kväll fick jag o Ayla för oss att vi skulle ta oss en kvällspromenad...och jag visste ju att det mörkna fort...men jag visste inte att de blev natta på en gång, där mitt ute på en skogsväg stog vi, och vi både hörde Varg o Vildsvin i varje vrå...Ayla ljög hela tiden, det var hennes fel att jag blev så rädd...för den knäppisen tittade åt alla håll och såärrade upp både ögon o öron, till slut vågade jag bara titta rakt fram...hujedamej   

dessa feck ja te mett i natta ialle fall   

   

ha de gott till nästa gång/Anki

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards