bernerhagen

Alla inlägg under juli 2017

Av Ann-Christin Silensjö - 29 juli 2017 21:09

ja nu vågar jag uppdatera här på bloggen, jag tror det går vägen och att vi klarar lilla Elina , hon är nu 8 dagar i dag,

här kommer lite kort på henne och mamma Silje

                      

mamma Silje mår som förut kan man säga, ingen stor förändring, hon äter fortfarande pencelin, fast idag tycker jag att hon är lite mer stabil, men men vi får se

vi kan inte mer göra här på bernerhagen än be till vår lyckliga stjärna att detta slutar bra     

Sije har ingen mjölk, men hon tar hann om lilla Elina på bästa sätt, hon tvättar henne och ligger hos henne och hon är som vem mamma som helst   Elina tuttar på henne och får ur nappflaskan varannan timme dygnet runt   

  så vi börjar bli lite knepig här nu, eller ja kanske lite knepigare än till vardags   tur vi är båda så vi kan hjälpas åt.

Snart får vi en kull till här på Bernerhagen, om si så där 9-10 dagar     

 

 


bakom kröken här har vi en älgko och en kalv   

                 

ett Rådjur

 

nä nu blir det att mata lilla Elina och försöka sova en stund   

Stefan har varit i Ransäter på hundutställning idag med lilla Queen och en son efter Silje som är 2 ½ år lilla Teo och Christian o Natalie var där med Engla Frallan mer om det nästa gång 

ha de gott /Anki

 

     


Av Ann-Christin Silensjö - 23 juli 2017 23:23

Siljes lilla tik gick ifrån oss i natt   

vi håller alla fingrar tår o tassar här att vi ska få behålla lilla Bernerhagen's Elina siljes lilla, 

Silje är inte heller frist , vi vet inte riktigt vad som felar henne , vi ska ta nya prover imorgon, hon har en infektion i kroppen så hon går på pencelin, de är inne på mellanörsinfektion, det ser inte så trevligt ut detta, men vi får hoppas allt reder upp sig, tycker att hon har blivit bättre men bra är det inte ...men men vi får hoppas på det bästa   

den lilla mår bra , äter och ser ut att vara nöjd, så vi hoppas o tror att detta så gå vägen, vi ska väga här nu och sen försöka få lite sömn här , känns som det skulle behövas, ha de gott till nästa gång /Anki


                 

Av Ann-Christin Silensjö - 21 juli 2017 15:04

Silje har hållit på här hela natten, men det startade liksom inte, det började droppa grönt här på morgonen vilket tyder på att någon eller några moderkakor har lossnat, så sagt o gjort då blev det bråttom så bestämde vi oss för att åka till vetrinären, väl därinne föddes först en liten tik black and tan  på 115 g som inte mår helt bra än, vi får hoppas hon får stanna kvar så ingen har några andra tankar för henne, vi vill så gärna att hon ska få vara kvar, men det ser inte helt säkert ut   sen kom tik nr 2 en Black and Tan 150 g hon mår fint,

efter det kom en hane som vi tyvärr inte gick att rädda han var en liten ängel redan från början   

Silje mår relativt bra lite mörbultad efter natten o dagens händelser /Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 20 juli 2017 16:38

nu är han på väg till oss på Bernerhagen   

  

 

Bernerhagen's Silje har börjat hässa så nu är det små på G, hoppas vår lyckliga stjärna är med oss  man är tuff så länge man planerar o lägger ihop stamtavlor och så...men sen när dagen D ä'r kommen, blir man den där lilla lilla ...som allting hänger på....just nu har jag en hård stor boll i magen, bara vattnet går och hon börjar krysta brukar det släppa lite, men det kan bli många timmar än....

jag uppdaterar här så fort något händer, hjälp mej nu att hålla alla fingrar tår o tassar på att allt går bra        

  

jag har fått mitt nya stetoskop nu iallafall   

 

Bernerhagen's Petronella är nu parad och vi hoppas få Ruby valpar i mitten av september både Petronella och hanen är Ruby mer info om honom kommer så fort jag hinner    

 

Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 18 juli 2017 11:21

Äntligen får jag tummen ur o uppdatera här på bloggen

 

det finns så mycke annat att göra på sommaren, så det är inte långa stunden man är inne, därav denna låååånga paus här på bloggen

 

Bernerhagen's Silje ska snart ha sina små mer info under planer tiden går ut 21 från 1 a parningen och 23 juli från 2 a parningen 

   

Bernerhagen's Jasmine är färdigparad och nu håller vi tummarna så hår det bara går här på att hon blir dräktig, vi kör ett ultraljud på henne dag 32 hon ska valpa runt den 10 september om det blir valpar  

det går verkligen inte att ta kort på henne , men fick några ialla fall   

           

Bernerhagen's Petronella ska troligtvis paras onsdag eller torsdag , Petronella är dotter till Silje

 

här är Bernerhagen's "Willemo" halvsyster till Petronella och dotter till Silje Willemo är 2 ½ år och är mer likt en liten trollunge   


 

 så smått hoppas vi det blir här på Bernerhagen framöver vi håller alla fingrar tår o tassar här nu

dagarna bara flyger iväg tycker jag   jag fattar inte hur fort det går, 

först ska vi para här sen ska Silje valpa, sen blir det utställning i Ransäter.

 

 lite bilder härifrån vi har tagit ner en hel del träd o fixat lite

 

här kom det lite regn och några åsksmällar fast långt bort 

 
"Zavanna "Tyskimporten

här ligger Hedvig i underläge lilla Bernerhagens Avonlea "Polly" har komandot   
 

Bernerhagen's Bellami 10 mån.

   

Bernerhagen's Olivia


 


Bernerhagen's Zingo är här o hälsar på (den Ruby hanen) 
 
Hedvig o Sullyvan
 
Gloryenz Midsummer Dream "Sully"   nyss fyllt 1 år har gjort knä o öga ua

på kvällspromenaderna så kan jag inte låta bli att ta kort på alla dessa himlar, dessa färger , det liksom sprakar om det helt otroligt

             

är på väg till stan

             

lite svårt att ta kort när alla ska ligga precis där man är   


lilla Bernerhagen's Avonlea " Polly" som bor hos Sandra o Andreas

     

min kära syster ysters kära barn barn   

   

här sitter min lilla gubbe o väntar på mat   

 

fick detta av finaste marita ett proträtt hon gjort av min Gersemi   

 

Äntligen min huvud kruka o jag är helt kär   

 

här gör vi ny stödform till stora tuppen

 

här sitter våra tvillingrabbar som är 33 år med min systerdotters tvillingar som är 1 år    

 

jag sitter o fixar lite med hemsidan Bernerhagen's Wildi bäddar o myser i soffan 

   

här har vi Ingers sötaste valp som hon sparade i sista kullen hon hade   

   

här är "Frallan" som ena tvilling grabben Christian har "Engla "

ja ha sen var det Westerfesten i Svanskog

         

ja här var vi med en del av det vi gjort

   

tog några bilder när vi var på väg hem från Ekenäs jag njuter varje gång man får äran att se detta , tänker ibland ...undrar hur länge detta fina kommer att finnas kvar ...

 

   

                                  

     



så fort det ändrar sig något här att Silje börjar valpa eller så ,

så skriver jag det här så ni kan följa det om ni vill

ha de gott till nästa gång /Anki

 

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards