bernerhagen

Alla inlägg under mars 2010

Av Ann-Christin Silensjö - 24 mars 2010 14:32

  

hejsan

sitter och kikar ut , det är grått och trist, men skönt ändå, det har tagit bra på snön och det är +4 ute, men jag längtar efter solen   men vem gör inte det...


yes yes yes   idag kommer Sandra hem från Thailand, Christian hämtade henne i morse i Norge, hon har varit borta i 3 v. gissa om jag har längtat efter henne, det är bara skönt att veta att hon är hemma igen, och jag hoppas de kommer hem under helgen, det ska bli så kul att få höra allt hon har att berätta...


igår badade jag båda Berner tjejerna borstade och gjorde dem fina, de är som små nallebjörnar nu, de är verkligen fina, och vi har hår överallt, även under äggskalen typ...  


jag har planterat isär lite och tagit skott på pelargonerna idag, men det går så trögt tycker jag, har även varit ute på fm och gått en promenad, men jag kommer liksom inte igång på riktigt idag...vet inte varför, vissa dagar är lite tröga.

Lindelou är ingen baddare på att äta, visst han petar i sig lite, men nja...det är inte riktigt hans grej, han vill hellre ha välling av mamma, men Blossom är inte riktigt med på det, men han växer och är duktig, men han borde nog äta lite mer, men det kommer, jag minns hur det var med Gersimi när hon var liten,


en av gåshonorna av Toulousen har dött, vi har varit med om detta en gång förut, det blir liksom att äggen är för stora när de ska värpa, så det fastnar i äggledaren så allt hänger ut bak, så det fanns inte mycket att göra, hon ligger nu på våran "djurkyrkogård" kanske man kan kalla det,


                                                  


       ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 11 mars 2010 23:07

       ja nu har "lillgrabben" blivit 4 v, och lilla Gersemi 4 månader, hon har blivit stora tösen, och är så jätteredig, Lindelou har också blivit duktig, han tultar omkring här på golven nu, han vägde idag 11/3 4 v. 1915 g så han väger snart 2 kg, men han är duktig , det är tur att han har Gersimi, han är väldigt glad i henne, och hon i honom, kanske lite väl glad   


vi har haft dop under helgen, min systerdotter Therese döpte deras lilla flicka Nellie på lördagen, Thereses syster Sofia och Andreas (Nellis pappa) bror var faddrar, å det var så fint, allt gick som på en dans...


har nyss pratat med karola hennes Schäfertik håller på att valpa, 1:a valpen har kommit nu vid 23 tiden, 2:a nu vid 23:15 håller alla fingrar o tår för att det ska gå bra för dem under valpningen...

                            god natt mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 4 mars 2010 23:05

     nu har han blivit stora grabben våran lilla skrutt, han är 3 v. idag torsdag, han har fått hörsel, ögon och tänder, han kan även gå lite nu, men vi tränar lite   hm...hur man nu gör det med en som bara vill "vila", men han gör framsteg, Gersimi hjälper gärna till, han väger 1,594 kg nu.

                                 mvh Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards