bernerhagen

Alla inlägg under november 2016

Av Ann-Christin Silensjö - 19 november 2016 00:45

ja timmen är sen här som vanligt på Bernerhagen...men det ska inte dröja förrän det blir sängen här, 

en hel del har hänt som vanligt här på Bernerhagen   

Puppys valpar har hunnit bli 10 v. nu

     

Bernerhagen's chevell ska flyhtta till Norge till nästa helg

   

Bernerhagen's capitan flyttade när han var 8 v.

       

Bernerhagen's catalina blir kvar hos oss här på Bernerhagen

     

och kvar hos oss är även bernerhagen's gersemis lilla Bernerhagen's bellami snart 12 v

             

Christian en av tvillinggra bbarna har köpt hus, Rickard lillgrabben och hans Evelina har också köpt hus och började flytta in den 15 nov. Christian flyttar in 15 Dec. Jimmie o Christian har sålt sitt hus och har skrivit papperna idag , de ska vara ute den 18 jan. 

så mycke har gått i flyttning o husköp o husförsäljning här ett tag   

vi har även hunnit med att para några tikar så vi hoppas få valpar i slutet av dec. och i början av januari, nu väntar vi bara på Nowalii ska paras det ska bli väldigt spännande   

 

en liten Fransk Bulldog som har fått namnet "Ängla" har tassat in i vårat liv   

hon är söt som socker o hon har tassat rakt in i mitt hjärta   Christian köpte henne förra helgen  

         

tänker på gubben som sitter här o njuter det har nu tillkommit en berner sennen och en fransk Bulldog undar om det tillkommer en Engelsk Byulldog frampå eller nått   

 

Ayla har nu klarat jaktprovet  det blev en 2 a vi ska pröva nästa helg igen , imorgon ska Ayla o Stefan jaga i ett annat jaktlag.

 

Milbu Noisette "Hedvig" poserar med sina mjukis bernisar   

       

nä nu blir det att ta natta ...spöregnar gör det ute, och imorgon ska jag göra iordning för lite kalas som Diana och några kompisar till henne ska ha här i lillstugan, bada ska de göra och jag ska fixa nått gott till dem...


 

ha de gott till nästa gång /Anki

          

 

     




Av Ann-Christin Silensjö - 3 november 2016 12:17

ja nu står inte bara hösten för dörren utan även vintern....

 

löven har nästan fallit av alla nu så vi kör ihop löven i en sträng sen kör jag över med gräsklipparen så de mals ner...det funkar fint

 

bra hjälp har jag med   

nu har vi telefon igen och fibern är lagad sen några dagar tillbaka

här ser ni den avgrävda fibern ...det oranga lilla plaströret

men nu är vi med igen

    


ja nu har lilla Bernerhagen's Benito flyttat

lilla Bernerhagen's Bellami blir kvar hos oss

 

puppys 3 små juveler är 8 v. idag torsdag, de skulle ha varit på vet. besiktning i tisdags men jag har haft tarmficksinflammation igen ....det jädra dreten...är så himla trött på det...kommer så plötsligt och febern i topp på 2 röda...nä fy...  men idag ska vi åka,

Stefan med de små

 

på dessa korten är de 7 v. men jag lägger ut dem ändå, jag ligger ju lite efter ju   

Bernerhagen's Chevell Blenheim tik

                 

Bernerhagen's Catalina Blenheim tik

                    

Bernerhagen's Capitan Blenheim hane

       

   

jag har fortfarande inte bestämt mej hur jag ska göra med tikarna, en av dem ska vara kvar men jag vet inte vem av dem, jag brukar inte vara så hör rörig, tur jag lovat bort hanen för jag är lika glad i honom, suck detta var svårt, måste hitta helt rätt känner jag, ja ja vi får se en dag så har jag väl bestämt mej får vi tro

här äter de kvällsmat alla 4 Bellami äter med dem

     

   en bild på spabadet...det var det bäst vi gjort på länge , verkligen, som mest har vi varit 7 st. i den och det funkar hur fint som helst, och välanvänt är det med kan jag säga  

   


   

lite annat hinner vi med här på Bernerhagen...ibland mer än att bada och fixa med valparna,

lite stadsträning med Hedvig te x

 

Milbu noisette "Hedvig" till vardags har ju fyllt 1 år,

           

och då väntas röntgen på höfter o armbågar och gissa om jag har haft ont i magen för denna dag... 

i väntrummet , för att få sov sprutan

till slut somnade även hon ...fast hon försökte va vaken   

   

plåtarna så bra ut och jag blev skit glad, men resultatet kom från skk och det är ju de som säger hur det ser ut...och hur det blir, men det gick fint jädrans fint...tjjjjooooohooohoohoo

   

Veterinärdata

Undersöknings datumVeterinär / KlinikResultat
2016-10-20AB Solstadens SmådjursklinikED ua (0)
2016-10-20AB Solstadens SmådjursklinikHD grad B

hon är fffrrriiiiii yes yes yes         

     

vet ni jag är så jädra glad så bara för att jag skriver det här så sprutar tårarna  ...av bara ren glädje...pust jösses.

papperet från skk har inte kommit med posten än vi får se vad det står på det, det kan lika gärna vara ett A och B på höfterna , men har de ett B så står det bara det på skk hunddata, vi får se, fri är hon hur eller hur och det ska bli berner bebisar här framöver     

nu över till annat


Bakat i den nya silikonformen och jag blev nöjd lite knepig med att släppa tycker jag men det funkar bara den får kallna lite så

   

det är roligt med silikonformarna för det finns så många fina


snart är den stora katten färdig ny form på G 44 cm hög är den

   

våran lilla "Ayla " Norrlyckans Freja

har varit jätteduktig på Älgjakten de har sköte 5 Älgar  för henne ni i år  , man kan se hennes sida på hemsidan www.bernerhagen.se sen klicka  på  hundarna annars är länken här till hennes sida   om man vill se

       

Jag lägger bara ut en bild här , eftersom jag vet att en del inte gillar att se sånt , men vill man kan man se fler bilder på hennes sida , hur eller hur så har hon gjort ett bra jobb våran lilla tjej     

nu har vi anmält till ett nytt jaktprov så nu håller vi tummarna , det fanns ju faktisk lite Älg poå skogen , fast de höll sig närmare sjön finns ju inget vatten i skogen, men nu hoppas vi hon får tag i Älg

någfra finns det kvar ialla fall, dessa 3 såg jag o inger när vi åkte hem en bit hemifrånj 

     

när Inger o Charli kommer blir alla jätteglada lilla Charli är en Yorkshireterrier kille på 2 år, han syns inte så bra på korten för de vill ju faktiskt hälsa alla   

 

lite andra djur finns det runtomkring här ute    

   

och här kommer våra killar Cavaliertorpets Liam "Arne till vardags han är 8 år och My Exotic World Tusch of Magic "Magic" till vardags som var 4 år i juni

och Magic ska bli pappa framöver, ska bli jättekul att se vad det blir   

nä nu blir det att börja rusta för resan till Åmål med Puppys små

     

ha de gott till nästa gång / Anki

 

 

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards