bernerhagen

Alla inlägg under februari 2018

Av Ann-Christin Silensjö - 24 februari 2018 14:46

nu är det ett tag sen jag skrev på bloggen, dax för lite uppdatering nu  

Ayla Norrlyckand Freja

väntar smått, allt är klart för de små att komma

 

valphagen är klar

 

Hedvig vill också prova   lite liten för henne, hon har en större låda som är färdig för henne när hennes små ska komma i mitten av mars   

 

Ayla har nu fått sina efterlängtade små valpar, som vi har väntat på dem, vi har haft 4 Gråhundar under 30 år men aldrig haft några valpar, förra gången vi försökte för 1 år sen , blev dit inte så bra    

men nu är lyckan stor här   

2 valpar enligt röntgen, då hoppdes vi att den ena skulle vara en tik som skulle bo kvar hos oss   spännande spännande....

den 21 Februari kl. 08 åkte vi in till smådjurskliniken, väskan packad ....klump i magen...


.men ut kom 2 små juveler, runda o goa   

     

en tik och en hane       lyckan är total   båda mår fint och vi beger oss hem

stolt husse   

 

väl hemma...

             

är så konstig så annorlunda att ha Gråhundsvalpar, jag vet inte men det känns så annorlunda o ja jag vet inte   

tyckte näår jag satt med dem idag att de såg ut som små grävlingsungar...eller illrar...så tokigt, men det är så annorlunda känsla, så kul att få vara med om detta, verkligen   

       

Bernerhagen's Lova-Li tik föddes 09,29 födelse vikt 335 g

                 

Bernerhagen's Love-Li hane föddes 09,25 födelse vikt 380 g

             

vi var i storarummen en hel del, ville se att de små åt som de skulle och att allt flöt på, det tar ju lite tid att få allt att funka, så märkligt, de andra hundarna liksom vet, de sover och är hur snälla som helst, det är som att tiden stannar på nått vis

när jag sen skulle gå ut i köket, utan för grinden...gissa om mitt   svärmade över av kärlek o lycka   

 

i en hel hög alldeles utanför storarummet, ligger dessa små underbara varelser, och bara sover o tar hand om varann   alla är så inställda att vi måste ta hand om mor o smått nu, sen är det som vanligt igen, ja vilken lycka säger jag      jag får en tår i ögat bara av att tänka på det, så fint gjort av dem, så förstående...ja det är mycke man får vara med om när man håller på med detta   

första kvällen när vi skulle gå upp och sova, bäddade vi ner Ayla och de små i valplådan bredvid min säng ...gissa vem som hade första parkett i våran säng   

   

man vill ju inte missa något   

titta bara hur dråpligt allt kan bli...inte undra på att man alltid har ett leende på läpparna när man har alla dessa charmtroll runt sig   jag skulle ta ett kort på Bernerhagen's Bellami, och det gjorde jag med, såg inte att hennes mor låg under sängen o kikade fram   

och så lämpligt att hon hade tungan ute ...ja vad ska man säga   

   

soffan i köket är den bästa liggplatsen   

 

Hedvig ligger i storarummet bredvid sin Hedvig kompis    

   

Älghuvudet lyser fortfarande ute, det ska det få göra ändan fram i vår   

 

här ligger lilla Engla o vilar sig Christian o Natalis lilla "Fralla" 

   

siesta på bernerhagen   

                                               

kul med snö tycker hundarna 

   

här leker Mimmidalens Sweet Risibng Star "Saga" med de små hon fyller snart tio år   och fortfarande hjärtfrisk   

             

Saga har numera koppel när vi är ute o går, eftersom när man fyller snart 10 år så får man göra väldigt mycke som man själv vill, man behöver inte lyssna om man inte vill te x , lite nytt här på bernerhagen men enligt Saga helt ok, så det är bra med sele o flexikoppel åt vissa   

   

Nowalii har varit hos vetrinären allt var bara fint, hon tyckte det var väldigt trevligt att vara i väntrummet o se allt kul   

 

  så stora o ståtliga de är hela gärdet är fullt

       

Ruby trio Bernerhagens Harmony Bernerhagens Inova och Bernerhagens Queen 

lite nya gjutformar på G ställde kaffekoppen så man ska kunna se hur stor den är egentligen, så vacker 

       

J kullen på väg till vetrinärbesiktningen....


de är flyttklara nu och ska bege sig hem till sina nya hem

det var en fin dag tog detta vid Gruvön i Grums på väg till vetrinären, 

Bernerhagen's Jordan väntar på sin nya husse o matte   

är äter de innan vi ska åka   

                         

och badrummet är klart nu är så jättenöjd, det nya stora fönstret har kommit, men vi får vänta lite tills det blir varmare ute och sätta in det, men som jag väntar, det kommer att göra så mycke

         

ja det var en hel del och lite till, nu ska jag gå ut o gå med Hedvig, Stefan kom hem från jobbet nu han jobbar fm, första dagen idag så nu kör han 9 dagar innan han får sina 6 lediga dagar igen

imorgon ska jag på storseans...det ska bli kul att se hur det går, 

förra gången var jag på Terry Evans och ja bölade   hela tiden kan jag säga, jag hoppas det går bättre denna gång

jag är bra på en del, och smäre på en hel massa, men...jag klarar inte av att se folk ledsna...det är bara så, förr kunde jag behärska mej, men nu när man blivit äldre så har väl alla spärrar släppt, jag klarar det bara inte 

jag ska stålsätta mej denna gången är det seans med Pehr Trollsveden 

ha de gott till nästa gång   /Anki


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards