bernerhagen

Alla inlägg under februari 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 25 februari 2013 22:02

My Exotic World Touch of Magic  "Magic" & Twice as Nice  "Pappy" är ju kullsyskon, Magic kom till oss först...sen kom lilla Pappy , de hänger ihop hela tiden    

 

men lilla Pappy är allt en liten Prinsessa hon   

nu är deras stamtavlor inskickade till Skk för omregistrering, så de ska få sitt Svenska regnr.

jag tycker att det fortfarande går lite trögt här, fast solen faktiskt kikar fram ibland, och taket droppar, så är det lite som i sirap fortfarande, nu bör man vara i full fart med plantor, omplanteringar o frösådd...

våra Blå mini Änglatrumpeter blommar förfullt i garaget faktiskt

   

pelargonerna börjar arta sig riktigt bra nu...

blir en sväng till Karlstad imorgon med ...hoppas hoppas allt är bra , 

ska försöka lura med Carina in på Rusta och Solareturen   

Stefan jobbar natt, Robert sover, hundarna sover...ska kika lite på TV för en gångs skull...försöker kika på Vampire Diaries, en serie...jag gillar sådana filmer  tycker den är jättebra, det är värre med Stefan, som blir jätterädd   han gillar inte vampyrfilmer och sånt...gissa vem som alltid måste skrämma honom, om de smyger på TV eller nått sånt....  jag kan bara inte låta bli   


har en tik här för parning, imorgon får vi reda på prog.provet vad det visar ....spännande, ha de gott till nästa gång

/Anki

                

Av Ann-Christin Silensjö - 23 februari 2013 09:36

 

ja igår stog vi åter där vid Regnbågsbron...för 3:e gången på mindre än ett år...vi var tvugna att släppa Dagny  så nu är hon hos sina vänner... jag försökte in i det längsta att hålle henne kvar...men det gick inte längre   hon hade en speciell stjärna i mitt hjärta  hon var våran 3:e generation under 18 år med Berner sennen...och hur jag ska komma över detta vet inte jag  men tiden läker alla sår heter det ju ...så vi får hoppas på det...att mista sina vänner är hårt, men att mista 3 på så kort tid....det fullständigt sliter hjärtat ur kroppen på en, man hinner inte ens hämta sig ...suck...

detta kortet togs i går em, innan vi åkte, hundarna visst vad som var på gång..lilla Magic stöttade hennes mest, han var hos henne hela tiden...ja hon slipper må dåligt nått mer och det är en stor tröst...

 

 

Av Ann-Christin Silensjö - 20 februari 2013 22:29

nu har hon kommit våran lilla My Exotic World Twice as Nice "Puppy" Magics syster, här är de båda två och lilla Bernerhagen's Katitzi

   

allt gick jättebra ...

resan började så här

vi gick upp 04,00 åkte härifrån 05,00 kom vi till Landvetter i Göteborg ,

här står Stefan med Magic

bur som han kom till Sverige i....

planet var 50 min försenat...så v fick vänta en stund

         


men till slut så kom planet och vi fick gå ombord...

till saken hör att jag inte är skärskilt glad i att flyga faktiskt, det får gå, men det är inget jag längtar efter...

nu går det väl bättre, men förr ...nja...

 

nu är vi i luften...

     

det är så konstgt att se molnen ovanifån såhär, sen klarnade det upp och vi börjar gå ner för landning i Berlin-Tegel...

             

här har vi kommit ur planet och fått tillbaka buren...

   

nu tar vi en taxi in till Berlins centrum, vi for på en liten guidad tur och såg lite sevärdigheter sen  till  ett shopping center  "Potsdamer Platz-Akaden 

 

där åt vi lite och bara gick och kikade...sedan tog vi en taxi för att träffa Nancy...

  

Nancy & Jami Magic och Puppys far

 

väldigt va Stefan blev pigg helt plötsligt.....  

efter några timmars hundprat lite kaffe och en allmän trevlig stund, var det dax att packa ner hundarna och checka in,

vi fick jättefina hundkoppel av Nancy, som en vän till henne har gjort i getskin tvinnad med pärlor och allt, jättefina, ska ta kort på dem imorgon och lägga ut, sen fick vi en jättefin tallrik med Cavalierer på av Nancy

den är underbart vacker

 

till saken hör att det var ingen Ruby kille som skulle göra oss sällskap på resan hem, för det var en Black and Tan kille en "king Charles" som skulle till fam. Veronica Udd på Lady Beauty´s kennel en underbart söt o vänlig liten kille på 2 år

  

här  sitter vi på flygplatsen i Berlin och väntar på flyget, som igen är försenat, fast bara med 15 min.

resan hem gick fint....

Viky fick sitta inne hos oss i kabinen, och lilla Puppy fick åka i hundrummet , i Göteborg stog en något förväntansfull familj Udd och tog emot oss   

till slut var det dax att sätta sig i bilen och köra mot Säffle och Värmlandsnäs... när vi landade hemma var klockan lite över 03,vi blev rejält utskällda ska ni tro, och lilla Puppy had evarit tyst och snäll hela resan hon sov i mitt knä....vi var riktigt trötta när vi kom hem, det dröjde inte länge förrän vi sov...

tack snälla Nancy      för allt, Nancys hemsida http://www.top-cavalier.de/

 

så sant som det är sagt....

glömde denna fina hjorten som stog i taxfree butiken , 

 

 

här försöker Stefan & Christian (ena tvillinggrabben) kika på datorn, men det är många som vill se   

 

   ha de gott till nästa gång /Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 18 februari 2013 22:17

håller på och gå igenom det sista, buren som Magic kom i , är rengjord och bäddad, den ska Puppy åka i hem, passen i väskan, sele och koppel, saker till Nancy, ja och kameran höll ja på och glömma....men nu ligger den i väskan, nu börjar jag bli pirrig, ska snart hoppa i säng nu, vi ska upp 04.00   tror inte det blir så mycket sömn men..., en spännande dag i mogon, ska bli så jättekul att träffa Magics o Puppys föräldrar och Nancy så klart, 

vi fick lite extra babage på hemresan    med oss hem får vi en liten Ruby pojke på 2 år  

vi ska försöka och inte få med något mera hem än det som är planerat...ialla fall inte denna gång   

sen får vi se vad framtiden har för överaskningar   ha de gott till nästa gång /Anki


såhär såg det ut i februari 2010, vårat hus syntes nästan inte   

 


Av Ann-Christin Silensjö - 16 februari 2013 12:10

 

ja nu har det varit alla hjärtans dag och vi tog en del kort, men det har inte blivit att jag uppdaterat bloggen , men nu så....  

på korten är det Bernerhagen's Gersemi, Bernerhagen's Silje, Bernerhagen's Irmelin och My Exotic World Touch of Magic  

   

 

Nancy som har kenneln i Tyskland som Magic och hans syster kommer från, har skickat nya kort på Puppy här kommer de

   

nu är det snart tisdag så vi kan hämta hem henne   det ska bli jättekul.

 

detta med att ha hemsida och att ha kennel överhuvudtaget är väldigt roligt, det är något som jag verkligen tycker är kul, och detta med hemsidor önskar jag att jag kunde hålla på mera med, för det är bara sssååå kul   

men mitt uppe i allt kul, så finns det ju alltid en baksida av det hela, 

vi här på Bernerhagen's kennel använder våran hemsida för att berätta saker som vi tycker är kul att berätta, om hundarna om parningar och planer vi har mm,

vi köper hundar, behåller hundar, parar hundar och planerar som det passar oss här på våran kennel,

"tyvärr" så är vi väldigt korkade... för vi ser  framåt och hoppas varje dag att vi ska göra något ännu bättre, 

sen kanske det inte blir som man tänkt sig, självklart så är det så, men vi har inte ont av eller mår dåligt om grannen byter bil tex eller ändå värre köper en till....

 

men så det finns "sådana"   som använder andras hemsidor för att läsa, ta del av informationen, 

för att sedan i sin egen bitterhet spy sin galla rakt ut.....   

livet är ganska kort och komplicerat, så tyvärr finns det inte tid för oss att hålla på med sånt,

 

lägga sig i , prata strunt, tycka o tänka högt, och sprida ord med vinden, som sedan alltid landar hos den som det gäller... föder bara ensamhet, bitterhet och svarta tankar....  

 

det finns ett talesätt  "genom sig själv känner man andra " och "tänk om inte lögnen fanns, då vore allting sant det man hörde"

nej så vill inte vi ha det, så därför väntar vi på våren   sol o värme   och allt annat roligt som hör livet till, 

idag fyller våran "mellangrabb Robert" 23 år   

 

så idag blir det kalas med god mat och tårta....


jag gillar inte att svärta ner min blogg med sådant här trams som jag var tvungen att skriva om idag...det är pinsamt att behöva sjunka ner till den nivån...men ibland så går det bara inte att låta bli, men man blir liksom tom i bollen...


en sak till bara....

ska försöka få till detta så bra som möjligt.....

vi köpte en ny hane för 1½ år sen Tibama's Sweet Music "Teddy"   jag var så glad för honom,

   

i oktober 2012 fick vi släppa honom    drygt 3 år blev han

 

jag har hört om brustna hjärtan   men mitt gick itu...  2 dagar efter beskedet, satt vi här Stefan o jag med Teddy mellan oss, tårarna rann på oss bägge, vad i hela friden skulle vi göra  , där låg han ...kraken...vifta på svansen försökte puffa oss med framtassarna när han låg på rygg... detta är så jobbigt   men så gjorde vi det bara, jag gick och ringde, fick en tid smma dag, och jag kunde inte följa med honom...jag kunde verkligen inte   Stefan fick åka själv...jösses...   

han var med hem, och han ligger här bland björkarna hos oss...varje dag vi går med hundarna ropar vi hej till honom   phu...jag ser snart inte tangenterna...

 

jag har inte kännt mej varken mogen eller motiverad att gå ut med detta ännu, men eftersom det ändå har kommit ut så vill jag berätta det , vi har varit och scannat honom och han hade Syringmyeli  SM, papperna har kommit från British veterinary association/kennel club CM/SM schem i England , de kom till oss i Januari, jag har hans röntgenplåtar och hans utlåtande från England om någon vill veta mer... jag menar detta är så nytt, och det finns ju massor med frågor, funderingar och så, att jag valde att beställa hem plåtarna var för att försöka "lära" mej mer eller vad jag ska säga, tiden läker alla sår  sägs det ju...men denna gången fick halvläkta sår rivas upp för tidigt, det är jag väldigt ledsen över    

 

Han har inte gått i avel, så han har inga valpar efter sig...

va snälla mot varandra, en dag kanske vi behöver varann....då är det skönt att ha en vän   /Anki

 

Av Ann-Christin Silensjö - 13 februari 2013 20:49

       

nu är Mimmidalens Sweet Nice Flower "Dezzy" parad med AU CH Brendamay Ray Charles "Grim"  från Hillcreek's kennel, så nu hoppas vi på valpar i mitten av April.

 

"Dezzy"

 

 

"Grim"


 

såhär kommer stamtavlan se ut på ev. valpar, inavelsgraden enligt SKK´s provparning är 0,0 %


valp
SE59658/2011 TRF
AU CH
Brendamay Ray Charles
ANKC2100193102 TRF
Dougsba Cordoba
ANKC2100027195 TRF
AU CH
Merseyport Thefull Monty
ANKC5100003623 BL
AU CH
Barodaley Spellbound
ANKC2100204240 TRF
Brendamay Saffron
ANKC2100152391 BL
AU CH
Brendamay Master Collin
ANKC2100087555 TRF
Curlfre Ella Jacquelyn
 
S45791/2006 BL
Mimmidalens Sweet Nice Flower
S57159/2003 BL
Mimmidalens Great Wings Of Love
S48660/2000 BL
Lyalands Melting Moments
S44534/2001 TRF
Mimmidalens Sweet Moon Shine
S12497/2001 R
Campanards Esmeralda
S12353/98 SR
Evamirs Don Diego
S34643/96 SR
Campanards Optinice

mer info. finns här  http://www.bernerhagen.se/vara_valpplaner_ny.html


spännande, ja vi har lite planer detta året, hanar är redan klara , men det kommer mer info om dem senare,


här rullar allt på som vanligt, Stefan har haft influensa och varit riktigt dålig, jag äter vitlök och hoppas att jag ska klara mej,


har uppdaterat hemsidan lite idag, gjort den lite vårig   

imorgon kommer underbara Carina och förgyller min dag   det ser jag verkligen fram emot,


nu börjar det pirra i magen , tittar på flygbiljetterna just nu faktiskt, på tisdagen flyger vi till Berlin ja o gubben och hämtar hem lilla "Puppy" , vi får en heldag i Berlin jag o Stefan så vi kan handla lite innan vi ska träffa Nancy & Puppy.... vem vet kanske hamnar vi på studiebesök på någon  mer kennel...hm...man vet aldrig   

ha det nu så gott till nästa gån mvh Anki

     


    


Av Ann-Christin Silensjö - 7 februari 2013 10:56

 

My Exotic World Twice as Nice kommer att flytta till oss, vi ska hämta henne den 19 feb. det ska bli jättekul   vi   flyger   ner jag o gubben och hämtar henne i Tyskland, vi kunde inte motstå när vi fick förfrågan  

vi är så glada för Magic så det blir väldigt kul att hans syster flyttar hit   några kort på henne kommer här, de är väldigt lika Magic och "puppy" som Nancy fortfarande kallar henne   

     

för att komma till Nancys hemsida http://www.top-cavalier.de


Dezzy har kommit i löp här och ska paras, Gersemi är på G hon med, mer info. vilka hanarna blir kommer senare.

så vi hoppas få valpar i April   


i söndags hade vi besök av Micke & Mariette och lilla Bernerhagen's Lenita som numera heter "Pepsi" och hennes kompis "Bamse" som också är en Cavalier king Charles spaniel , han är 10 år och en underbar kille. 

tyvärr hade jag inte min kamera   hemma, den var utlånad för tillfälle för lite "avancerad" fotografering  kan man säga...och jag som är lite fototokig...ja så är det...

annars har vi tagit det lite lungt ett tag, men nu går vi mot rätta tider   min tid...    jag älskar våren o sommaren, det är då man lever.... hösten o vintern går man i ide och bara väntar att tiden ska gå...så våren ...och sommaren kommer   underbart...sa till Stefan senast igår, egentligen skulle vi bo i Spanien eller nåt, och Stefan har kikat på både hus o lägenheter overallt på de varmare breddgraderna nu i flera veckor, så ett litet ljus har tänds   .... nja det är väl en dröm som alla andra   

inte så lätt att packa med alla nära o kära...och barnen och alla som man inte kan vara utan....tyvärr...

men ni ska veta att jag verkligen vill...mer än verkligen...


nog med tokerier....det blir att hoppa i diskbaljan en sväng..sen i duschen...sen mot Karlstad...ortopeden idag....

ha de gott till nästa gång /Anki

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards