bernerhagen

Alla inlägg under december 2011

Av Ann-Christin Silensjö - 24 december 2011 10:08

 

ja idag är det Julafton, jag hoppas tomten kommer till oss alla   om det bara är för att säga God Jul,

igår var jag tomte hos Karola o Malin och barnen   , det gick fint , jag har så himla svårt med detta, barn , ljus, stämmning, förväntan...och tomten som kommer, ja där går jag ute med min tomteutstyrsel och min lykta och vinkar till de små, gissa vem som måste svälja och svälja och tänka på något helt annat, jag  kan inte hålla tårarna tillbaka, ändå hade jag stålsätt mej igår, men men...så är det, tur man inte ska vara tomte i flera hus,

 

idag  ska vi till mor o far, min kära syster med familj kommer också dit, vi äter god julmat tillsammans, ser på kalle anka, och delar ut julklappar, och sen äter vi gröt och ris a la malta   ja kan det bli bättre....

hästarna är ute och har fått sin julmat, Sandra skötte om dem i morse, de ska få sin julklapp innan vi går till mamma o pappa, de ska få en ny grimma, med fint nos o nackludd på,

hundarna får sina paket när vi kommer hem, men först ska vi ta en långtur i skogen.

alla våra pojkar kom hem igår ,vi åt gott  både mat o godis , såg på film, och hade det bara mysigt.

nej nu åter till sysslorna som en Julafton förväntar sig av mej, ha nu en riktigt God Jul   

   

glömde säga en sak...här tittar solen fram       1+  det är jättefint, det låter konstigt när jag skriver det, men det är nästan så man får lite "vår känslor"   inte konstigt om man känner sig virrig   

Av Ann-Christin Silensjö - 22 december 2011 14:52

idag har vi kalas Stefan fyller år idag    Maria, Emmeli, Eva-Karin och Ingrid har varit här, och vi har ätit smörgåstårta     mycket trevligt,

snart kommer alla pojkarna hem, kära syster yster med barn o barnbarn    mor o far så här blir livat värre  

ja även om det är så nära jul, så blir det alltid att man träffas just denna dagen och det är verkligen trevligt, ha det nu så gott i allt julstök mvh Anki  

Av Ann-Christin Silensjö - 20 december 2011 20:06

 

ja tiden går i en väldans fart, vill jag lova, gick det verkligen så här fort när man var liten, jag minns att ett sommarlov tyckte man var sssååååå långt, man hann massor.

skulle jag ha sommarlov idag , skulle jag förmodligen inte ens hinna med att bada ute i sjön,  

lite sen sist, Katitzi har fått 12 v. sprutan, Silje har varit och dragit ut en dubbeltand, Teddy har fått sin stamtavla och den är inskickad till SKK, så snart får han sitt Svenska reg.nr

Hovslagarn har varit här, hästarna är vinterskodda med broddar, otroligt skönt.

jag har lagt till en liten strumplänk på min hemsida, med mina strumpor, en del ialla fall, ska lägga ut mössorna och pannbanden, men jag tror jag tar det lite senare.

jag håller på att göra en egen sida till "hanar" eller vad den nu ska heta, "tillgängliga hanar"  eller kanske "hanar till avel" ja nått sånt blir det ialla fall, jag kommer att sätta ut 5 st. och så fort de växer till sig, och intygen blir uppdaterade så finns allt med på deras sida, så är det tänkt.

Gubben har fått sin andningsmaskin nu, han har en mask när han sover över näsan, den fungerar bra tycker jag, han snarkar inte, och jag hör inte att han får sådana där sömnapne'er eller vad det nu så fint heter, nej det känns riktigt skönt faktiskt.

för att gå till det som är högaktuellt just nu så är det ju JULEN, nej jag är inte klar, varken med det ena eller det andra, men men det är lungt, vi brukar alltid hinna fira julen, så det gör vi säkert i år med  några nya kort ha de gott alla mvh Anki

   

Katitzi och mamma Saga

 
dax att köpa längre soffa

några av mina stickade strumpor

     

Av Ann-Christin Silensjö - 12 december 2011 10:26

Tack snälla Madde på Runezzas kennel för att du fixade julfint på vår blogg, på kortet är det Bernerhagen's Silje & Bernerhagen's Irmelin när de är 8 veckor, nu är de snart 9 månader   nu är det bråda dagar   skyndar vi inte på här nu hos Silensjös med allt så får vi fira jul på nyår istället  jösses vad tiden rusar iväg, ha de gött / Anki   

Av Ann-Christin Silensjö - 8 december 2011 20:55

yes   nu är vi tillbaka igen...pust   ja vi fick virus typ någon keykode eller nått så Cliche stängde ner vår hemsida och mailade och sa att det blivit så här och det var då massor med saker som jag fick fixa innan de kunde ta oss med igen, tydligen skickade bernerhagen.se ut spam på andras hemsidor    ingen aning hur detta gått till, men men vi får hoppas allt är ok nu, till saken hör att jag har ny dator oxså, med allt vad det nu innebär, nya moderna program o allt, som jag absolut inte kan med, men jag jobbar på det,

en del har givetvis hänt sedan sist jag skrev   lilla Liam och Sofia har varit här och förgyllt tillvaron fö oss, ett litet julkort från Liam o tomtemor fick vi också här kommer det

 

här håller vi på med badning, kloklippning och frisering på de fyrbenta,

Nu är det ju bara lilla Katitzi kvar här, hon växer så det knakar, det är så kul att se, de blir så höga på benen, när man ska ta kort blir det bara långa ben, tog några kort på henne när hon var på soffan, hon var helgalen , sprang, skällde och hoppade men några kort hann jag få på det lilla livet   

     

 Elvira är den som står för "mamma rollen" nu, hon får ta hand om alla valpar som mammorna glömt av eller tröttnat på kanske man kan säga... 

 


Katitzi och Dagny (Bernisen) är bästa vänner, det ser ganska roligt ut kan jag säga, men Dagny är Världens goaste och snällaste, ja jag vågar säga det... hon är verkligen det snällaste man kan få, det stora hjärta av GULD hon har skulle finnas i oss alla,

     

jag tyckte jag hade så mycket roligt att berätta, men nu tog det stopp   ja så kan det bli... 

på Lördag har vi Cavalier promenad i Åmål igen, hoppas det blir fint väder...

                                                  

   ha de gott till nästa gång mvh Anki 



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards