bernerhagen

Alla inlägg under februari 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 24 februari 2012 22:27

Älvljungarnas Christoffer Robin "Linus" har nu parat sin tik, och är på väg hem till sig nu, allt gick bara fint, en så söt och go liten tjej, nu hoppas vi det blir valpar 

idag har vi haft kalas för grabbarna som fyllt år, smörgåstårta och hallontårta inte fel  

vi har haft kanonväder här idag  solen har verkligen varit på sin allra bästa sida idag...underbart

jag har stickat ett par Lovikkavantar i blått Lovikka, så här blev de

 

   ha de gott till nästa gång/Anki   

Av Ann-Christin Silensjö - 23 februari 2012 22:35

idag har hundantalet här ökat från 11 st till 17 st. bara sådär på en dag nja inte riktigt...

Bellsingers kennel kom hit med sina 5 hundar idag, de ska på en liten semester tripp så hundarna ska bo hos oss till på tisdag, de är så himla snälla, det märks inte att de inte tillhör oss, det går jättebra.

sen fick vi hit snällaste goaste  Älvljungarnas Christoffer Robin  "Linus" idag, han skall få långväga dambesök imorgon   , så fler hundar ska det bli, vi hoppas få till en parning och att det blir många söta små  


vi har Cavalierpromenad  lördagen den 3 Mars i Säffle kl. 11.00 träffas vi i hotellbacken, det står även på Cavaliersällskapets hemsida ha de gott till nästa gång mvh Anki 

Av Ann-Christin Silensjö - 21 februari 2012 22:33

idag har jag och Margareta på Guldrosens kennel och Inger på Bellsingers kennel varit på uppfödar träff på djursjukhuset i Karlstad , det var jättetrevligt,

det handlade om parning o valpning, och vi diskuterade en del om herpes på våra hundar, väldigt intressant, vi fick god smörgåstårta, kakor kaffe frukt o godis, lite presenter och hundmat, verkligen en lyckad och trevlig kväll, idag har jag fått den stora buren jag beställde då menar jag verkligen STOR, den var enorm, ja ja , den står i hallen med dörren öppen givetvis, dörren ska vi ta bort, den ska stå där permanent, vi har hängt en pläd över den och bäddat inne med plädar o kuddar, gubben var den som kröp in först   nu ligger de där inne i en stor hög, någon har gått ut för det blir för varmt tror jag, de har till och med fått med sig gamla Tove (Gråhunden) 12 ½ år in där, mysigt  ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 16 februari 2012 14:42

idag fyller våran mellangrabb 22 år   så idag ska vi ha kalas    

och jag har gjort de rosa o de röda lovikka vantarna klara, och jag blev jättenöjd, de blev riktigt fina  

       

idag har jag skickat om Cavalierpromenaden till Cavaliersällskapet nästa promenad blir lördagen den 3 mars i Säffle kl. 11 samlas vi i hotellbacken

här är det ett riktigt busväder här, gråmulet blåser småjä..ar rent ut sagt , snöar och lever busen bbbrrrr ha de gott till nästa gång mvh Anki 


Av Ann-Christin Silensjö - 15 februari 2012 14:27

nu har vi gjort en hemsida till Lennart Andersson på Kjällsbäck gård  i Säffle

sidan handlar om ved och vedförsäljning och sidan heter www.stavikensved.se

den är inte helt klar ännu, men den är på god väg ialla fall  
 

vi har varit på promenad med hundarna, det är kanonväder här   ha de gott mvh Anki 


Av Ann-Christin Silensjö - 14 februari 2012 18:29

först vill jag önska alla en riktigt trevlig alla hjärtans dag  

 

idag har Bernerhagen's Gersimi & Bernerhagen's H. Lindelou varit och gjort hjärtintyg ua

och Gersimis pappa S47464/2003  Älvljungarnas Christoffer Robin "Linus" som fyller 9  år i juni, var igår den 13/2 och gjorde nytt hjärtintyg ua, så det var riktigt roligt   

ha nu en riktig trevlig kväll, själv har jag fått både blommor och choklad idag

vilken lyx       mvh Anki

 

   

Av Ann-Christin Silensjö - 11 februari 2012 15:32

Våran stora kille fyller 2 år idag, han är som en liten kung,

   

vi har varit på promenad han och jag idag idag, bara han och jag, ibland känns det bra att göra så, vi tog en tur till skogen och tog kameran med oss, några av dem kommer här

   

   

 ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 9 februari 2012 18:15

nu är 4 par Lovikka vantar klara, och jäg är jättenöjd med dem, dam och barn har det blivit hittils

   

jag har idag beställt Lovikka garn i rött och rosa    

jag har varit ute på en härlig ridtur med Pärla i skogen idag, solen sken och det var verkligen underbart, men det var kallt, nu är det -7 här , men det känns så himla kallt...

jag håller på med en ny hemsida , det är spännande och annorlunda, den handlar nämligen inte om hundar eller hästar, nej inga djur alls faktiskt, vi får se när de är nöjda så vi kan sätta ut den,

Stefan och pojkarna har lagt taket färdigt, nu ska taket målas och läggas i Rickards rum,  Stefan målar panelen heltäckande vit 1 ggr innan den sätts upp, så får vi måla 1 ggr till sen när det är uppe, just nu river han väggen fram till muren fortsättning följer  ... ta hand om er till nästa gång /Anki 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards