bernerhagen

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ann-Christin Silensjö - 31 oktober 2014 09:48

Ja igår torsdag var en alldeles vanlig dag här på Bernerhagen,

man pratar om "vår rus" men här hade vi "höst rus" igår, det var en underbar dag , solen lös och vi hade hela dagen för oss själva jag o hundarna, "husse i huset" var och golfade med den ena grabben...

ja sa till hundarna - idag går vi ut en kort sväng, eftersom inte husse är hemma, och irmelin och hennes valpar är ensamma inne, så nu får ni vara snälla, jaa da ni kan tänka er när alla 12 står och tittar bedjande och viftar på svansen...så snälla så....

sen gör jag det magiska, tar klivet mot hatthyllan , tar tag i den där speciella jackan med fickorna fulla med hundgodis, som jag alltid har när vi går till skogen...det utlöser vvvrrrååååålllleeeettt   varje gång, det går inte att avbryta det heller.....

väl ute och grinden öppnas till friheten....byter objektiv på kameran, och tänker idag kommer det att bli dom där perfekta bilderna i solen och härlig höst   

allright....nu kör vi....allt verkar ju "normalt till att börja med"

 

plötsligt händer det..... Bernerhagen's Petronella släpper loss   

Bernerhagen's Silje hänger på

   

ut på gärdet far de i all världens fart

            

det är här någonstans jag börjar undra om jag har fått en "ny" ras med UPPÅTSTÅENE ÖRON   

Bernerhagen's Gersemi med dottern Bernerhagen's Nowali

och lilla "Pyppy" My Exotic World Twice as Nice

   

   Bernerhagen's Rå

 

Bernerhagen's Silje

       

Bernerhagen's Nowali

  

här har man fått fart på "segploppen" Magic med....  My Exotic World Touch of Magic

 

Bernerhagen's Rå skuttar fram

      

ja många kort blev det men förstår ni på nått vis så är det de här korten som lägger sig som en varmt band runt hjärtat på mej, detta är livet, glädjen...detta är det som gör den grå vardagen till ...jaa...nått alldeles alldeles extra, ...värmen,  stoltheten...ruset...liksom  MINA... titta världen detta är mina...  ja a så är det


finaste Bernerhagen's Silje kom på att en bild var rätt ok ändå, hoppas hon är dräktig, hon ska ha valpar på Lucia

 

hennes halvbror Bernerhagen's H. Lindelou visar att han är kung här på Bernerhagens vidder....  

 

Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" ropade jag på tänkte att hon kanske ville vara med på kort... men nä kanske inte idag

     

lite andra kort ...kommer här

lilla Bernerhagen's Rå har blivit stora damen

Bernerhagen's Queen

 

nere i gräset här är Bernerhagen's Gersemi

 

 Bernerhagen's Petronella

Bernerhagen's H. Lindelou

   

ja de var härligt trötta när vi kom in kan jag lova, och vet ni detta är lika roligt varje  dag alla dagar om året, fast de har hur stort som helst att springa på när de vill, men nä då går de med mej o kikar ,

kvällen kom och det var nu det var dax...dax för det stora rycket...japp...inte nog med att jag försöker cycla och vara ute och gå....ni förstår så här ligger det till

  till slut kan det ju bli lite pinsamn om man säger så...följderna blir att man får gå omkring i "körvskinn" liksom ...kläderna sitte som ett "smäck" kan man säga....

 

så det finns ingen återvändo...igår var den dagen då det skulle ske

jo Anki i trikåer...träningskläder...jag vet inte hur jag ska förklara känslan...men något åt detta hållet kanske...om ni tänker en frukostkorv, den har ju inte så mycket "former" men om man trär på ett sånt där skinknät på halva korven....och låter resten finna sin egen väg...ja ...nästan så känndes det....

allright...tiden är inne

 

Anki var och tränade i styrkehallen ....jo jag vet...men så är det...där bland grabbarna ...in där med gäddhäng och trikåer ....jovisst...

   

ja ja 5 min på crosstrainern....ja jag behöver inte komentera det...

1 tim. i styrketräningshallen...sen upp och simma 800 m. simma 1000 m gör jag minst 3-4 ggr /v. så det är väl ok...härligt var det...man blir så "lätt" i vattnet..liksom inte samma känsla, som i styrketräningshallen   

 

ja 2/ggr i v. får jag göra detta ...är tanken iallafall....så får vi se hur det blir....

nä om man skulle ta sig en kopp kaffe och en morot tro....    

nä riktigt så illa är det inte....men gott att röra på "musklerna" när man ändå har så många som ändå ligger i "vila" eller "dvala" kanske man kan säga 

ha de gött till nästa gång mvh Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 28 oktober 2014 22:34

japp 8 dygn är nu våra små juveler   nya kort på deras egna sida  

lite fler kort från idag kommer här, eftersom jag gillar och ta kort så kommer det några här 

Bernerhagen's Tamlin Black and Tan hane

           

Bernerhagen's Tilli Ruby tik

           

Bernerhagen's Tora Black and Tan tik

             

Bernerhagen's Tova Black and Tan tik

         

Bernerhagen's Tula Black and Tan tik

     

lite bilder från valplådan

                     

2 av tikarna har vi fått måla lite med nagelack så vi ska hålla isär dem   men jag har koll ändå nu tror jag, det tar ett tag innan man känner dem , men nu gör jag allt det, så jag kan hålla isär dem, men vi målar dem lite för säkerhets skull,

jag sa till en av valpköparna igår ...hon undrade om jag tyckte de var fina nu när de är så små...FINA   de är ju UNDERBARA...det finaste som finns ju ....  ja så tycker man såklart om sina, andra ser med andra ögon, men mina små "skrynkeltroll" de är verkligen det finaste som finns   

allt rullar på som vanligt här, jag väntar på tecken som visar att Silje är dräktig,  nä nu blir det att göra sista rycket innan natten

     

   

 

ha de gott till nästa gång /Anki


            

Av Ann-Christin Silensjö - 25 oktober 2014 20:59

nya kort på valparna 5 dagar idag   

som små musbarn...precis likt faktiskt, här ser man att öronen är helt stängda som ögonen, och öppnas de som ögonen när de är runt 10-12 dagar...

 

allt är lungt här på Bernerhagen, vi har gjort kladdkaka och de andra väntar på mej, så det blir att snabba på...så man inte blir utan   

man vill ju inte chocka kroppen ...så den får sockerfall   

       

ja jag skulle försöka få ut en filmsnutt på vår Ayla som en av grabbarna i Älgjaktslaget tog, men klarat inte ...  

           


lite tidigt för mej att sova men kikar inte in nått mer idag...ha de gott till nästa gång 



 

  

Av Ann-Christin Silensjö - 24 oktober 2014 22:01

ja nu har valparna blivit 4 dygn...här kommer lite nya kort   

                       

och här är Bernerhagen's lilla Rå mattes hjälpreda, ja vad skulle vi ha gjort utan henne   hon hjälper till med det mesta här på Bernerhagen   det inte hon kan ...det är inte värt att kunna...hon kan bära saker...allt från strumpor till pennor, hon kan hämta in pinnar och gräva ur jord ur krukorna...bl a 

men ibland sover hon med   , när Irmelin fick sina valpar, ja då låg hon mitt uppe i allt...fast hade full koll på varje valp som kom, var med och stötte Irmelin...pussade och bara var med...typ...dä ä lungt...du o ja Irmelin...vi fixar't

 

ja är så jätteglad i detta lilla bustroll...så hälften vore nog   

allt rullar på som vanligt här på Bernerhagen...vi har bakat och vi har haft kära syster yster här med mor...vi har haft en jättetrevlig dag...

   

ja det kan ligga nått i det   varje dag lär man sig nått nytt...


        

 

ha de gott till nästa gång  mvh Anki

 

Av Ann-Christin Silensjö - 21 oktober 2014 23:33

Ja nu har storken kommit igen till oss här på Bernerhagen   

 
det här är  våran T-Kull....våran 20:e kull, sen 2000 då vi fick kennelnamnet registrerat.

Vi är alltså på bokstaven T i alfabetet.....

de har fått en egen sida http://www.bernerhagen.se/Irmelins_tkull.html


 Bernerhagen's Irmelin med sina små födda den 21/10 2014

               

stora och rejäla är de och namn har de fått, vill du läsa mer om dem, gå in på deras sida i länken ovanför bilderna    

allt gick fint och alla mår bara bra, i natt ska det bli härligt att få sova lite, det har blivit lite dåligt med det i 2 dygn nu      

     

ha de gott till nästa gång mvh ANki


Av Ann-Christin Silensjö - 21 oktober 2014 04:03

Nu är irmelin klar nr 4 var en black and tan hane  på 293 g föddes kl. 01,05,  nr 5 var en black and tan tik på 304 g föddes kl  02,16 nu är irmelin nybadad och fönad och ligger i nyrenlåda på värmedyna med sina små juveler kl är nu04,03 nu ska vi se om vi får sova en stund jag o gubben får turas om att sova ha de gott till nästa gång mvh anki

Av Ann-Christin Silensjö - 21 oktober 2014 00:04

Nu har det kommit 3 tjejer 2 black and tan o en ruby

Till slut kom 2:an efter två och en halv timme, torr o utan påse 324 g kl 23,30

tik nr 3 ruby 321 kl 23,56

nu vilar irmelin och de små, jag tror det är 2 kvar, spännande att se ☆♡♡♡


Av Ann-Christin Silensjö - 20 oktober 2014 21:07

1: är född en tik valp kl.20,58 Black and Tan  vikt 278 g  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards