bernerhagen

Alla inlägg under januari 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 27 januari 2015 21:24

här rullar allt på som vanligt, som tur är   

har för "ovanligheten" eller vad det nu heter ... tagit "lite" kort på mina små juveler   här kommer några på de stora...

Magic ville va med på kort idag....han har blivit stora grabben nu 3 år till sommaren blir han 

 

det är inte fint att lipa åt fotografen...men ibland kan det vara lätt gjort   

   

Lindelou har lite tendens även han att lipa...hm...

 

Magic med syster Puppy våra  "Tyskungar" brukar jag kalla dem, eftersom vi köpt dem i Tyskland

             

lite inne från valparna som sover i godan ro...


       

nya soffan ser ut så här 

   


..den fylls lätt ...och ser då ut såhär....

     

det snöar ute, och det var blött ute, då är det mysigt att vila lite och mysa till det lite 

   

lite bus på golvet i hallen o köket, de små gillar starkt att få vara med de stora...  

               

vi gillar när våran "pappa" leker med oss                   

Queen liker med oss

               

 Rå titta inte på mamma...give me five istället....

     

när inte valparna äter upp sin mat, får de andra dela på resten...och det gillas kan jag säga   

     

våran pappa har varit på ikea och stormhandlat   ovh vi får hjälpa till   

         

fast man blir allt väldigt trött när man skrivar ihop bord och sånt...

       

ett härligt gäng är de här på Bernerhagen, 1 ½ v. kvar nu innan de små åker hem, en liten tjej blir kvar här hos oss, den andra lilla som vi köpt ska vi flyga ner den 21 mars och hämta, det ska bli riktigt kul....

Katitzi har börja löpt nu, så hon ska paras om ca 10 dagar,


kontoret på övervåningen börjar ta fart, skrivbord o nya lampan på plats, dokumentskåp med mallar inköpta, plåtskåp till pärmar och plåtskåt med lådor, kontorstolen monterad, skrivaren o nya datorn på plats, sprialbindningsmaskinen har fått ett eget bord och lika så inplastningen vad heter det nu igen..hm...lammineringsmaskinen menar jag så klart...hm minnet bra ...men lite kort, pojkarna våra säger att jag har minne som en guldfisk...ja så kanske det är   

Dezzy och Olivia har varit och hälsat på oss idag, de har nu snart bott 1 år hos Anna-lena & Finn roligt att se dem, Dezzy blir 9 år nu i juni , det kan man inte tro, och lilla Olivia blir 2 år , nä nu blir det att fixa lite, gubben vill se en film på datorn, men han fixar inte riktigt att få igång det   så jag får rycka in, är det inte så

- att bakom varje framgångsrik man står en kvinna  ...jo så är det nog....   

ha de gott till nästa gång /Anki

oj jag höll på att glömma, min Facebook sida är igång igen...så nu är vi med igen   

Av Ann-Christin Silensjö - 25 januari 2015 01:59

ja nu är valparna 6 veckor, vi har tagit lite semester här från bloggen   jag har krånglat till det lite , lyckats stängt ner min FB sida...hur nu det gick till, fick ett medelande från FB att jag kunde göra en egen sida med min kennel och en egen sida på mitt namn och sedan slå ihop dessa båda...det slutade med att jag lyckades stänga ner hela sidan...nu vet jag inte hur jag ska göra, men men jag får försöka fixa det senare,

har tagit som vanligt en hel del kort på hundarna , här kommer de 


Bernerhagen's Urvil 

hej på er

 

             

när det blir lite för många kort , blir det lätt jobbigt

 

Bernerhagen's Urmya

             

Bernerhagen's Uravi

             

Bernerhagen's Umera

     

         

Bernerhagen's Ujila

         

Bernerhagen's Udu

           

         

ja som sagt ...drar det ut på tiden så kan det bli lite jobbigt  


Bernerhagen's Udar

     

ja jag hör, men det är jobbigt att sitta stilla   


         

här är båda Ruby hanarna

         

Black and Tan tikarna

           

de tre Ruby tikarna

               

ja det  blev som vanligt en hel massa kort  ha de gott till nästa gång / Anki    

Av Ann-Christin Silensjö - 20 januari 2015 00:52

ja faktiskt är det mer tisdag än måndag egentligen, men nu kör vi på måndag   

"lite nya kort " eller väldigt många om jag ska vara ärligt, ett helt gäng faktiskt...men dätta ä mitt liv dä se   

vi har en hanvalp kvar som letar en egen familj som kan älska honom och ge honom ett kanonhem

 

nu en titt i valplådan 

                              

så här tuttar vi nu för tiden   

                                     

och nu lite kort från golvet, när vi är ute i storarummet o leker ...

det värsta är att vi är hur söta som helst, och det är som ett gift, man bara måste sitta hos dem, ligga på golvet och bara se och bara gosa med dem...  man bara måste göra det hela tiden...man kan liksom inte få nog

det är mat överallt...jag har mat överallt    de får ju uppblött torrfoder med majsvälling på och vanilj fil....jag har sånt i håret...på glasögonen...på kläderna ....ja de tär överallt    

                                                   

igår kväll skulle jag se på TV ...då var det såhär....

   

   kan man annat göra än bara älska dem   

ute var det hur kul som helst innan snön kom ...hm...

                     

finaste Elvira

 

Pyppy  har sån här fin tunga hon   

 

Bernerhagen's Katitzi går inte att fånga på bild...men en snabb sväng får vi se henne här...alltit på väg mot nya mål   

   

Bernerhagen's Irmelin kan lipa hon med   

 

Bernerhagen's Queen & Bernerhagen's  Petronella diskutera om man verkligen får lipa åt matte så där   

Elvira    hon var 8 år i oktober 

         

 Bernerhagen's Nowali 

   

 Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" och hennes dotter Bernerhagen's Katitzi är ett rikitgt radarpar...första sorkjägarna....

 

 och lilla söta Bernerhagen's Rå

             

  Irmelin

   

 sorkjägarna ...  

oj...Saga stog stilla så länge så hon hann bli med på bild    det hör inte till vanligheterna, hon fyller 7 år nu i mars...lellrompa   

       

Bernerhagen's Silje vacker som en dag, man skulle inte kunna tro att hon fick 8 valpar för 6 veckor sen 

           

Silje älskar verkligen nu när hon får följa med ut, nu får hon lämna de små ett tag...för nu är de så stora

       

My Exotic World Tutch as Nice "Puppy"

   

Bernerhagen's Nowali

             

Bernerhagen's Silje

   

trötta när vi kommer in

Pyppy o Irmelin

     

idag har jag tagit in hagen , och den ska göras färdig imorgon, så valparna kan flytta in i hallen, de vill inte vara i stora lådan längre, de vill va med lite mer

Stefan har jobbat färdigt denna gång nu, och har nu 6 dagars ledigt  ...härligt ....

nu ikväll har vi avmaskat valparna o Silje för 2 : a gången

idag fyller våran minsting Rickard 23 år, vi var där på kalas igår hos honom o Evelina   

nä nu blir det att hoppa i bingen och försöka få några timmars sömn...

     

ha de gott till nästa gång /Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 17 januari 2015 23:43

 ja även denna lördag börjar dra sig mot sitt slut... idag har vi klippt klor o tassar på 5 st till utav de vuxna hundarna, denna gången var det, Gersemi, Katitzi, Nowali, Queen och Elvira, Elvira ska snart flytta hem till Ingalill Azlan o Sixten igen, hon har varit här eftersom hon har löpt, men nu är det över och hon är redo att flytta hem om ett par dagar, så nu är det bara 5 st kvar och det är, Rå, Petronella, Silje,Irmelin och Ayla...sen är hela högen klar för denna gång....

   

hade tänkt komma i säng lite tidigare idag, vi får se hur det går med den planen   

idag ska valparna sova nere, det känns lite konstigt faktiskt, elda behöver jag inte göra mer heller...ska nog cykla lite innan jag tar natta, jag kämpar på med soppan...hujedamej...vet inte hur detta ska gå, men har klarat dag 2, imorgon är det dag 3 på eländet   nä man ska inte klaga, det är ju bara att ge upp...men skam den som ger sig, ja ska klara det...7 dagar vad är det...  

  idag har vi varit en sväng på gärdet, jag har följt vargobs, såg att de sett 8 vargar i Ödebyn i Svanskog....


   

vi har fått ett fint kort av finaste bernerhagen's Tamin , tack snälla Hanna för det   

 

nej nu blir det att ta ett litet ryck annars blir klocka för möe igen...

   

ha de gott till nästa gång/Anki

   


Av Ann-Christin Silensjö - 16 januari 2015 21:07

jaha nu har de små blivit 5 v. jösses vad fort det går, nya vikter finns på deras sida här kommer lite nya kort på dem, de ser blöta ut på korten , men det är de inte, vällingen de får i maten är fet bara, och en klick riktigt smör blir det ju inte bättre av   men gott blir det   


Bernerhagen's Urvil  

         

Bernerhagen's Urmya 

                   

Bernerhagen's Uravi

                   

Bernerhagen's Umera

           

Bernerhagen's Ujila

     

Bernerhagen's Udu

                  

Bernerhagen's Udar

                 

idag har vi klippt klorna med,

i valplådan   

Silje , Magic och Rå

 

lilla Rå

   

Silje

 

Arne

 

och sen har vi en sak att berätta...

 

vi har blivit med valp...  så en liten flygtur kommer att ta mej till henne frampå...

hennes pappa är Blenheim (han är valp på kortet) hennes mamma är Tricolor (hon är med valp på kortet)

och min lilla tjej på kortet längst ner, en Tricolor   hon är 5 v . nu

 

        

soppan vi kokade tror jag inte jag kan rekomendera något skärskilt, jag fick dricka vatten till, men ändå var den ner o ville snappt upp igen ....    men jag ska köra, hujedamej ...7 dagar...skitförkyld och ont i halsen...  

 

ha de gött till nästa gång /Anki

 

Av Ann-Christin Silensjö - 16 januari 2015 00:04

     tiden går fort när man har roligt....ja jädrar...ibland kan man krångla till det...men på ett roligt sätt...

   en dag rätt snart, ska jag berätta vad jag har gjort........idag   


hujedamej för de krakarna som får det så här...

 

ibland går det med snigeltrafik...men inte alltid....   


ja mitt nya liv skulle ju ha börjat efter nyår...men på något sätt gick det snett....om man säger så....men imorgon är det den dagen, fast det har blivit lite förskjutet....liksom   

igår badade vi Lindelou, Arne, Magic, Puppy och Saga, egentligen skulle jag ha badat fler idag, men har haft full stöga i fölk   och idag har jag ätit årets första semla

 

bäst att passa på...innan svångremma dras öt...

de nya live kan bli hårt

 

     

så det är ju tur att det finns hopp   

 

 

ja det blir nog injte så allvarligt skulle jag tro...om ja känner mej rätt, men imöra ä dä vi som ska koke söppe

 

funkar det så ska jag skriva receptet här...  

 


     

ja så är livet på en pinne, allt är bra med hundarna o valparna här på bernerhagen, löpen börjar dala för alla 4 nu, som tur är, vi hinner få det lite lungt innan nästa gäng är på G...

     

ja jädrar...det är såhär det är faktiskt....

   

kikade på gamla kort detta är Blossom Campanards Blossom heter hon i stamtavlan



mamma till Silje som har valparna nu, Irmelin och Lindelou, silje är väldigt lik sin mor

Bernerhagen's silje i november 2014 dräktig med kullen hon har nu

   

Bernerhagen's Irmelin

 

och Bernerhagen's H. Lindelou 

 

Campanards Blossom är mormor till dessa två

Bernerhagen's Queen, Queens mor är Irmelin


Bernerhagen's Petronella, Petronellas mor är Silje

 

 

  

lite släktskap så här på småtimmarna, nä nu blir det att hoppa i bingen, ska upp å te Åmål en sväng i möra

 

       



   

     

ha de gott till nästa gång, hoppas jag kan sova  i natt   men jag ska försöka   

 


         





Av Ann-Christin Silensjö - 14 januari 2015 00:42

helgen har varit berikad av härliga valpfamiljer   alltid så roligt att träffa de nya familjerna, 

här kommer lite nya bilder från valplådan

             

idag var jag ute med hundarna på gärdet, det var riktigt härligt, men sen så öppnade sig himmlen, och regnet bara öste ner...vilken tur att vi hann in   

Bernerhagen's Rå

 

Bernerhagen's hundar

   

idag har jag kikat lite på Berner sennen igen, och jag har även kikat lite på Cavalierer skärskilt Tricolorer   

ja galen är man, men men någon ska va de mä   

valplådorna har kommit, kullen är registrerad på Skk, men stamtavlorna har inte kommit än, 

här är det full fart på både valpar och vuxna, jag tycker faktiskt det känns att vi är på rätt sida året, allt är liksom både ljusare o lättare     

               

nä nu blir de natta här på Bernerhagen   ha de gött te nästa gång/Anki



Av Ann-Christin Silensjö - 10 januari 2015 09:48

ja igår fredag var valparna här på Bernerhagen 4 v.jag uppdaterade deras egna sida med nya kort o nya vikter, men sätter ut ett helt "gäng" med kort här med   idag får vi 2 familjer från Norge som ska hälsa på sina små, ska bli jättekul, det snöar faktiskt en del idag, men bara det inte blir för mycke.

vi har en Ruby hane kvar som fortfarande är ledig   


här kommer de nu

Bernerhagen's Urvil 

         

Bernerhagen's Urmya

       

Bernerhagens Uravi

                                          

Bernerhagen's Umera

         

Bernerhagen's Ujila

             

Bernerhagen's Udu

           

Bernerhagen's Udar

           

här kommer lite från valplådan

           

nu  är stamtavlorna klara på SKK får dem nog i början av veckan, såg att de är reg. på www.skk.se   

ja det blir 3 st. som ska till Norge denna gången, ha de gott till nästa gång /Anki

 

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards