bernerhagen

Alla inlägg under december 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 31 december 2009 19:34

       ett riktigt Gott Nytt år önskar vi er alla....


min far har fyllt 70 år så vi var där hela gänget och firade honom på stora dagen, nu har han äntligen fått sitt platt tv, mor o far var ute och åt gott, sen på kvällen kom alla barn o barn barn och lilla barnbarnsbarnet Nelli, det var jättetrevligt.

här kommer kort på mor o far hemma hos dem, och ett kort på 4 generationer, mor syster yster Annika systerdottern Therese och Thereses dotter lilla Nellie.


Valparna är vetrinär besiktigade nu, chippade o klara för hemfärd,

Blossom har gått 20 dygn idag i dräktigheten , jag hoppas och åter hoppas på smått där...

ha de nu så gott alla, och jag ska skärskilt gömma min nya kamera ....så inte karola får tag i den...  kram på er /Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 29 december 2009 00:09

     hejsan

sitter o kikar lite på granen, vi har en vit gran i år, den är faktiskt väldigt vacker, tycker jag själv i alla fall   , det känns annorlunda att ha en plastgran, vi har alltid haft riktiga granar, men nu fick det bli så här, och det känns faktiskt helt ok.

Valparna är 7 veckor idag, Stefan har chippat dem i dag så nu har de ett id nr. också. vi ska till vetrinären på onsdag och vetrinärbesikta o ta vaccination, det blir så himla dumt nu mitt uppe i alla helger, och eftersom de ska åka lite olika så blir det lite knasigt, så den ena damen som ska till Norge, får vi göra så att vi vet. besiktar på onsdag eftersom det sen är helg, en annan tik ska åka till Norge den 3/1 vi har fått dispans från JBV att skicka henne 1 dag innan de blir 8 v, för det blir de inte föränn den 4, men det var helt ok. så den dispansen från JBV ska de visa upp i tullen, ja det är mycke detta att tänka på, eftersom hon reser den 3 och den andra den 8, och vi måste besikta före helgerna alltså den 30 så blir det 2 dagar över dessa 7 dagar som vet. intyget får vara, så jag måste besikta om henne innan det andra intyget går ut eftersom det är helg. ja ja så får det bli...


här är det 17,5 minus ute nu, vi har varit utan ström till och från, men nu har vi ström som tur är.


idag har jag varit till stan och köpt mej en ny kamera en systemkamera, en riktigt proffsig en, visst den kostade en del men det var det värt, har tagit lite med den idag men kan inte riktigt med den ska försöka visa upp några kort imorgon som är taget med den...

                                          ha de gott alla mvh Anki



Av Ann-Christin Silensjö - 23 december 2009 23:37

   hejsan

sitter o myser nu, allt är stilla, och klart, har varit och tagit bort grafferna idag (eller vad de nu heter) det känns skönt,

Stefan jobbar natten i natt, men alla pojkarna har kommit hem, det är jättekul. just nu sitter de vid köksbordet och spelar ett spel, vi dricker kaffe, dricka o äter godis, vi har det jättemysigt, synd bara att gubben jobbar, men då är han ju ledig i morgon istället,skinkan är snart klar, och sprider en härlig doft i huset, valparna har varit uppe i köket och rumstrerat, min mor har varit här o hjälpt mej med valparna, men fick lov att ta kväl nu när pojkarna kom hem, hon kan detta nu min mamma, städa valplåda, ge dem mat, hjälpa tiken så hon får dia dem, hon har fått in den rätta knycken på detta med valpar, vilken tur man har   

vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul hälsningar Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 20 december 2009 10:15

pust...äntligen är jag med igen, första gången jag sitter framför datorn sen söndag förra veckan,

ja nu är livmodern bortop. och mitt nya liv ska börja, utan sängläge o pampers nattblöjor 1v. 1 ggr i mån. skämt åsido, men lite sanning är det, för det har faktiskt nästan varit så,men allt var bra ialla fall, det var de där myomsakerna som säkert ställde till blödningarna , ofarliga knutor som man kan ha i livmodern, men allt är ok, och op har gått fint,

jag var jättepigg på tisdag redan , men fick en allergisk reaktion av diklofenacken (hur den nu stavas) så den fick vi ta bort, med recept på panodil och sprutorna för blodpropp som jag ska ha i magen ,gissa om jag funderade när de sa att jag skulle spruta mej själv i magen när jag kom hem, hallå...kanske kunde jag ha fått tränat där innan jag åkte hem, men nejdå...

så åkte jag hem på onsdag, fick en oxinorm innan jag skulle åka , allt var jättebra, men ju längre fram på kvällen vi kom så fick jag mer ont, ringde tillbaka till avd på tordsdag, läkarn ringde  upp, han trodde jag fått någon annan tbl. jag kan ju inte äta för mycket värktabletter eftersom de är stoppande, jag har ju rikligt med tramfickor så det ena gav ju det andra, men fick dektofen, men sammma som tradolanen det slog ut magen, fick ta omeprazol och ja det har varit cirkus, men nu tar jag bara panolid sen i torsdags och det får vara bra med.De öppnade upp det gamla kejsarsnittet efter tvillingarna , från navel o ner, så jag har 29 st. "klämmor" vet inte om de kanske heter grafer eller nått, de ska tas dagen innan julaftonen. 

Nog om allt mitt valparna växer och frodas, de är underbara, ska försöka ta nya kort någon dag ,

Blossom är hemma nu , hon kom med hem på onsdag, Stefan o Rickard hämtade henne, det är så skönt att hon är hemma igen, men hon hade haft det så bra , så nu är det bara att återigen börja hoppas hoppas, ska lägga ut mer infom om parningen o hanen, jag ville inte lägga ut mer info ifall inte det skulle gå att få till det med allt, valpar hemma, Stefan jobbar, jag in på op. o Blossom paras...man kan nästan säga att det har varit lite kaos så här dagarna innan jul, men nu börjar det rätta till sig....


vill även passa på och tacka för alla underbart fina julkort, på hundar, katter o familjer tusen tack, har fortfarande inte skickat något, men ska skärpa mej

         ha de gott alla mvh Anki  


Av Ann-Christin Silensjö - 13 december 2009 14:26

hejsan

Campanards Blossom är nu parad, hoppas hoppas nu att det blir många goa valpar, de  kommer då att födas i mitten på februari, då hoppas vi på både Ruby och Black and tan,

kanske vi har turen att få 2 kullar på så kort tid, här har det inte varit en valpkull på snart 3 år, så det vore "görkul"


jag åker till karlstad redan idag, till avd 14, ska ju ha lavemang ikväll, och ducha med sånt där bakteriedödande, även till morgonen ska jag duscha med sånt medel, op är 07.30 imorgon, lika bra att vara på plats ifall det ska bli dåligt väder också. jag börjar bli riktigt nervös faktiskt, men det ska väl gå bra, förkyld har jag blivit till råga på allt.


Blossom ska hämtas hem till veckan, jag hoppas jag får komma hem till på onsdag, någon måste ju passa valparna om Stefan ska hämta Blossom, för det tar ca 8 tim. fram o tillbaka för honom att hämta henne, mamma får rycka in, men hon är också jätteförkyld, ja ja det ordnar sig när vi kommer så långt, det blir ingen uppdatering här inne föränn jag kommer hem, väga o klippa klorna på "pluttisarna" ska vi göra idag innan jag åker ialla fall

                           ha de gott så länge mvh Anki



Av Ann-Christin Silensjö - 11 december 2009 17:10

ja då är det 3:e advent o lucia snart, tiden rusar iväg, men det är mysigt på nått vis, fixar man till det lite, så blir det så mysigt o hemtrevligt, ibland kan jag nästan känna tiden runt jul såhär, när man satt uppkrupen i soffan hos min mormor, drack kaffe med nymjölkad mjölk o doppade bullen i kaffet, tittade på granen med alla fina kulor i olika färger, och nygräddade pepparkakshjärtan i olika former, allt var så fint liksom, vi var inte gamla jag o min syster 6 och 9 år kanske, under TV:n   bredvit den vita spetshunden som var gjord av kaninskinn, den var så len, men ändå skrämmande, där fanns kartongen med julklapparna, min syster fick alltid någon sak med katter, och jag fick alltid något med hundar, det var likadant varje år, vi åkte dit dagen innan julafton så länge mormor orkade, där samlades alla släktingar. Där fanns rullader, skinka, leverpastej, grisfötter, köttbullar ja allt togs tillvara när grisen slaktades, hu vi tykte det var hemskt vi ungar ibland, men det blev så fint av alltihopa just på då dagen innan julaftonen, på lucia åkte vi till henne med pepparkakor o lussekatter, då fick vi vara Lucia o tärna jag å söstra mi...

ja det var den tiden, när man tänker så, då blir tiden oändligt långt borta, fast ändå så nära...

Blossom ja hon är inte hemma ännu, jag saknar den hunden så jag håller på att krivera, ja så är det, jag vet att hon har det bra och så, men det är så tomt efter henne, men snart kommer hon hem med bebisar i magen hoppas vi

allt är bara bra med valparna, nu är det bestämt lilla Tricolortiken Gersimi blir kvar här hos oss, men hon är inte skärskilt glad i maten, vällingen är bra, men maten nej...vad i fridens dagar gör man,

idag är Stefan på julbord, hoppas karola kommer till mej sen, så vi kan titta på en bra film, det blir nog en vampyrfilm tror jag... det passar väl bra i lussekatter o pepparkakor och adventsstakar   det passar mej o karola iallafall

              vi önskar er alla en trevlig 3:e advent och en fin lucia mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 8 december 2009 22:09

 
dessa hanarna är kvar, de andra valparna är tingade


  här är hela kullen, de är 4 v.

     

här är Campanard's Blossom

Blossom är hos hanen nu, mer info om honnom kommer så fort vi vet att parningen är klar och att den blivit av, det är jättespännande...

jag har kort på lilla nellie i mobilen , men jag tror inte jag kan få över det till datorn ska försöka, vore jättekul att få visa henne här, mitt lilla syskonbarnbarn... ha de gott hälsningar Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 7 december 2009 21:00

under helgen har det varit valpspekulanter här, det har varit roligt och det har varit bra o trevliga familjer, M-B o Göran kom hit på lördag kväll med pizza , det var jättekul, det har varit en rolig helg,

imorgon tisdag åker Stefan o Robert med Blossom för paring, så hoppas vi att det går bra, känns konstigt att lämna henne , men det är för att man inte är van, vi hoppas på många fina valpisar.

igår såg vi på "Flickan som lekte med elden", den var bra, men jag tror nästan att "män som hatar kvinnor" var ett strå vassare, ska bli intressant att se när "luftslottet som sprängdes", jag har läst böckerna, det är ju oftast så att böckerna är bättre, de är mer detaljerade liksom.

i år ska vi inte ha en vanlig julgran utan en plastgran, en vit, jo till gubbens stora förskräckelse, ha tycker att det ska vara en riktig gran, jo visst, men nu får det bli så  här i år, och till sanningen hör att jag tål dåligt granen, åter denna astma, för det andra så "tål" jag inte barren heller   idag har vi avmaskat Dezzy o valparna,

bra tips jag fick av Marianne o Ruth, det där med mjölkersättningen, jag gav Elvira o Saga det i torrfodret, de är väldigt petiga med maten, och det funkade, de åt verkligen upp maten, det är bara de två som har problem med maten i detta hus, ja som inte vill äta ordentligt   

lilla Nellie är 1 mån. idag och valparna med, de föddes ju på samma dag, ha de gott alla mvh Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards