bernerhagen

Alla inlägg under mars 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 27 mars 2009 17:25

ja ja har vi väntat så länge på våren, så vad gör en snöflinga till eller från...eller några miljarder, desto gladare blir vi när våren äntligen kommer, jag och sandra (vår ena sons tjej) vi var ute och plockade ris och sätte i fjädrar ute igår, visst var det kallt, men solen sken, det var fint, då hittade hon en tussilago, som ensam stod där och lös så fint gult mot oss,

jag tror inte den syns idag, fjädrarna hänger som blöta vita  suck jag vet inte vad...

Men det ska ju bli bättre har de lovat...Hundarna är överlyckliga till och med de små.


Vi var förra helgen i Götebor på Cavaliersällskapets uppfödarutbildning, det var trevligt, vi bodde på samma hotell som kursen var på, så det var lättvindigt, det var kul att träffa alla trevliga människor, vi hade det jättetrevligt hela tiden, bra information och ja allt var helt ok.


Vi har bestämt oss för att hitta ett hem till Fiddeli, vi har dragit på detta i 1 år snart nu, hon har måttlig fram, men är en trevlig och glad tjej, men hon vill nog gärna komma till någon som har tid just bara för henne, hon är så kelen och go, jag tror hon skulle må väldigt bra av att komma till någon med mera tid. Vi har fått några svar men inget bestämt ännu, något svar är riktigt intressant, men vi har inte brått så vi får se hur det blir.


Sen har vi lilla Amalia damen, hade jag inte avgudat den lilla sparven så had edet varit lättare, men hon och jag är ett team, vi är ett hon o jag, så det är det värsta med henne, jag älskar verkligen den där tjejen, hon är glad och pigg, ja har allt en kompis ska ha, men hon har även lite mer än hon ska ha, hon har små horn under pälsen, hon tål verkligen inte den ena Caqvalieren Dezzy, Dezzy var 2 år när hon kom till oss, de var lika gamla, sen vid löpet gick något snett, då tålde hon inte våran lilla Sol heller, men det kan gå bra i 14 dagar, sen händer något...inte vet jag men då börjar de växa de små hornen, och det är ett faktum, pang så ryker de ihop, inte så det blir några skador eller så, men det ärotrevligt, Dezzy är livrädd för henne, det är tråkigt, inget som man vill ha, så vi har 2 läger här nu, bernisar gråhund o Amalia, sol o cavaliererna i ett, inte snällt mot varken oss eller Amalia, ja inte de andra hundarna heller, så jag hoppas vi hittar rätt hem till henne,

våra blommor växer så det knakar, svårt att få plats var det förut, och jag kan säga att det inte är bättre nu, men gubben har "lovat" att 1 April kommer växthuset på,


på måndag ska vi till vetrinären, med Saga o Dezzy saga ska ha intyg på ögon o knä för den lilla juvelen fyller 1 år den 28 mars, Dezzy ska ha nytt hjärtintyg. ha en fin helg /Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 12 mars 2009 17:25

hejsan!!

vi hade en underbar dag med sol o värme igår, jag satt ute i solen och drack kaffe och tänkte , får man verkligen ha det så här underbart, jag halvdåsade i solväggen lyssnade på en jättebra ljudbok, och bara njöt.

Sen på kväll var jag o gubben på uppfödarträff på Solstaden i Karlstad, det var trevligt som vanligt, det pratades bl a om Artros, semin, import sperma m.m

ja jag tyckte det var en givande kväll. Hill's var där och pratade foder bl a.


ja...suck så var det ju idag då...snöstorm... ja vi har snöstorm, har inget mer att säga om vädret,

till något trevligare , de hade fått hem sticklingar på handelsträdgården här i stan, naturligtvis for jag dit i morse, eftersom jag inga pelargonier har från början endast (76) olika , så fick jag lov att köpa 17 st till idag...ja det är sant, jag skäms faktiskt lite, jag har faktiskt inte ens plats för dem , men men finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det ju...

i går stod jag ute och planterade om , det är ju jättebra när man kan va ute, det blir så skräpigt inne.

                                                  
      ha de gott mvh Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 6 mars 2009 10:01

hejsan.

ja här är allt som vanligt, vi har firat 20 årig bröllopsdag tillsammans med min syster o hennes man, vi hade dubbelbröllop. Vi var ute och åt god mat och hade det trevligt, ja tänk vad tiden går fort när man har roligt. Vi har varit tilsammans i snart 29 år jag o "gubben" ja tiden går alldeles för fort, flickorna på kortet är systers och hennes mans, pojkarna är våra tvillingpojkar de fyller 25 år i år , efteråt kom mellan grabben Robert som är 19 år och minstingen som nyss fyllt 17 år.


Snart ska vi iväg på Cavaliersällskapets uppfödar utbildning, vi har bokat hotellrum i Göteborg och så, det ska bli spännande.


Vädret är grått och trist, men blommorna växer så det knakar under sina växtlampor, men jag tycker nog det är dax att få lite sol, det vore bara så underbart.

                ha en bra dag mvh Anki




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards