bernerhagen

Alla inlägg under juni 2009

Av Ann-Christin Silensjö - 24 juni 2009 21:59

i kväll har jag fått order att lägga mej tidigt, imorgon ska jag vara i säffle kl 08.00 jag ska med min "gubbe" mor o far och syster yster på hemlig resa....jag vet verkligen inte vad vi ska göra, jag har försökt "hota2 både gubben o barfnen men de tiger som muren, gissa om jag är nyfiken...

men men vi får se vad de hittat på...

vi hade beställt gäss men det ser mörkt ut, alla äggen var tomma, men vi kanske har tur den 9 när gåshonan kläcker sina,

Dezzy har inte kommpit i löp ännu, men Saga har börjat idag, Linus är fortfarande kvar hos oss, så hoppas Dezzy dras med nu då,

idag har vi nästan gjort färdigt i trädgården, vi håller på att fylla polen, sen är det väl så gott som klart...

höt börjar bli klart, vi ska slå efter helgen vad det verkar som...ja jag berättar om resan imorgon ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 17 juni 2009 00:01

japp  nu är studenten avklarat denna gången,

Robert fixade det bra, det var mössan eller hatten som var lite för liten,men det fick gå bra ändå (-:

 det var ett tag sen tvillingarna tog studenten, nu är det bara "lillen" kvar , men nu är det 2 år till nästa gång. Tänka sig vad tiden går fort.

Här står han Robert med en del av släkten...det är så högtidligt med studenten tycker jag, det är en milstolpe som heter duga...


Dezzy har inte börjat löpa ännu, vi väntar och vi väntar...men linus har börjat visa lite intresse så kanske kanske är det på G


Av Ann-Christin Silensjö - 12 juni 2009 07:57

Idag tar mellangrabben Robert studenten...

imorse såg Robert och hans kompis Staffan ut så här när de var klara att åka ner och fira studenten, vädret är rätt ok, det har inte "ännu" ska man väl säga börjat blåsa, ok att det har regnat inatt, men det var uppehåll nu i morse, så det är bara att be till vädrets makter att det iallafalll inte regnar och blåser storm,

visst är det en stor dag studenten, ja alla skolavslutningar, jag tror att jag minns dem alla, även när jag var riktigt liten, jag hoppas alla barn/ungdommar får känna att just skolavslutningen är något visst.

studenterna släpps ut kl halv tre idag, då ska vi ta emot dem istan, "syrran" Annika har fixat skylten till honom, sen ska de åka traktor i stan, sen styr vi kosan hit hem och äter smörgåstårta och jordgubbstårta och öppnar presenter med nära o kära.

Kvällen firas i stan med andra studenter, men där upphör mitt vetande vad de ska göra (-:

våran Robert är svart o vit i håret...

lillgrabben Rickard gick ur 1:a året på anläggning redan igår, så hans sommarlov har redan börjat, han sussar o sover på övervåningen så gott, han kommer säkert inte upp föränn vi ska åka till stan (-;
                                                 ha alla en bra dag mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 7 juni 2009 00:09

för det första har Älvljungarnas kristoffer Robin som kallas för Linus kommit till oss, han ska para Mimmidalens sweet nice flower "Dezzy" heter hon till vardags, hon ska komma i löp vilken dag som helst.

idag lördag har vi varit på utställning i Vänersborg både Elvira Tegnaholms Tanga och "Dezzy" fick var sin 1:a så vi är jättenöjda, nu ska vi ta det lite lugnt här med utställningar, imorgon ska vi åka och titta...bara "titta" på ett stort växthus...

sen på måndag ska vi hämta en liten lastbil till gubben, sen är det städning och bakning som gäller, Rickard illgrabben  går ur skolan på torsdag och Robert mellangrabben tar studenten på fredag, så allt ska fixas , kläder och sånt är klart, det är bara lite fix här hemma , sen är det maten och brödet sen är det ...

-"sommar, sommar och sol, havet och vinden den doftar kaprifol" SOMMARLOV... vi hoppas på en underbar sommar, med mycke sol och bad, och vi hoppas att alla får en sommar som de länge drömt om...

en sak till...jag som sagt ska bli moster, och av en moster "krävs en del" , jag skulle nämligen sticka fina strumpor till "kotten" (det är namnet på min systerdotter Thereses bebis i magen) jag har stickat så många strumpor i mina dagar, men det är länge sedan, men gösses...jag minns inte hur man gör, jag älskar i alla fall förr, att sticka just strumpor, men jag minns inte hur man gjorde, jag har försökt i  2 dagar, men kommer inte rätt, vad gör man, kanske inget världsproblem, men jag kan inte tänka på annat , jag får nog försöka få tag i ett mönster igen...suck...

tänk vilka problem man har...mvh Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards