bernerhagen

Alla inlägg under juni 2017

Av Ann-Christin Silensjö - 13 juni 2017 14:43

ja nu är vi redan en bit in i juni...  jösses ..det går undan ..nu får en allt hölle i hatten får å hänge mä   

vi har haft och har fortfarande kan jag säga lite data krångel här...vet inte riktigt hur jag ska få till det, men jobbar på med detta

lite har hänt sen jag skrev sist....det är ju ett tag sen   

ska försöka skärpa mej med att uppdatera här på bloggen   


först vill jag bara säga att alla sms och mail, hinner jag inte svara på om valp, en fråga leder oftast till en...två...tre mfl frågor, till slut vet jag inte vem jag svarat och inte      

inga valpintressenter sätts upp via sms eller mail, jag vill gärna att vi pratas vi i telefonen, som det står på första sidan på hemsidan jag tycker det känns bättre så   


Bernerhagen's Nowalii  

är med valpar, det syns nu , så det är inget att fundera över   

Puppy tittar på Novalis mage ...och undrar om de hörs därinne kanske   

 

Det syns inte mycke på bild , men en valpismage har hon   

vi håller på i trädgården, sågar ner lite grenar o så , det behöver komma in lite mer ljus o sol tycker jag   

så nu syns huset lite också 

         

se nu blev det mer luft härinne   

         

jag o Hedvig på väg hem...en fin o vacker kväll


där i slutet av granhäcken är vårat hus    


           

Bernerhagen's Silje

är parad och har gått i 3 veckor nu drygt och jag tror hon är dräktig, jag vill det så hemskt gärna så jag hoppas hoppas det   hon ska valpa runt den 20 juli

hanen till henne är 

Tibama's Poetic Sunshine "Sunny"

mer info och så finns under planer, hans intyg försöker jag lägga ut under dagen han är 5 år och ua på hjärtat och det finns intyg på knä, ögon och hjärta fast det är inte inne på skk än, men de kommer ut på hans sida så fort jag får lite sammarbetsvilja här med datorn...  

       

Hedvig har varit på utställning här är hon nybadad och väntar på föningen   Bernerhagen's Destimoria sitter o avvaktar lite vad det nu ska bli med hennes bästa vännina   

   

                       

vad är detta för trams...var är min mamma   

         

vi var i Vänersborg och det gick bara fint   många år sen vi ställde Berner nu, så det var kul, finaste Micke o Mariette mötte oss där så vi tog en snabb fika Bernerhagen's Lenita "Pepsi" och Bernerhagen's Vittra var också med så klart   

sen när vi kom hem hämtade vi Olivia o Jasmine de ser lite chockade ut när jag släppte ut alla de andra   det blir lite så i början innan de vant sig, men minuterna senare så är allt som det ska, Sandra har sina 2 juveler här med, så nu är de ett härligt gäng   

                         

Bernerhagen's Jasmine kommer i löp vilken dag som helst och hon ska paras 

 



  

Bernerhagen's Olivia ser helt chockad ut lilla kraken ser ut som ett utegångsfår, ska försöka borsta ur henne en del, hon har päls för 2 så hon ser alltid så bamsig ut, men är egentligen inte det , hon ska också paras när hon kommer i löp

   

Jasmine och olivia med Hedvig

       

här är olivia med sin syster Bernerhagen's Rå

och deras lillasyster Bernerhagen's Wildi

   

lite har vi hunnit gjuta med tuppen o hönan ska flytta till sitt nya hem , har ställt en drickflaska 1,5 lite så det ska synas hur stora de är, de är hur fina som helst, jag gillar dem verkligen, kan inte se mej mätt på dem   

     

en ny gjutform på en Cavalier king Charles spaniel ...sååå spännande

 

provgjutit en bricka

och en stor vallmokapsel , jättenöjd faktiskt 

   

jag har tagit en del kort på kronhjortarna som håller till en bit härifrån, jättekul att vi har fått se dem, har bara sett dem i hägn förut, men dessa bor fritt ute så det är extra kul

                                         


ops... några Älgar på vägen också   

        

och Tranor 

 

Milbu Noisette "Hedvig" och Gloryenz Midsummer Dream
"Sully" 


     


oj något fel på bilden....   nä lilla Engla i egen hög person Fransk Bulldog en av sönernas hund 

 

vi var uppe på Lillgården Gläntan i vårt andra hus och fixade lite vi skulle få gäster från Bratislava 

                  

ja många bilder blir det, förstår inte att jag ska ta så många bilder, kanske för att jag giller't   

Bernerhagen's Catalina blir 1 år i september Blenheimen 

                            


Bernerhagen's Wildi har fått ett ben   

     

Bernerhagen's Avollea "Polly" och Bernerhagen's Destimoria

       

Silje har fått ha tratt igen såret efterfästingen var nästan läkt, men de andra hundarna tvättar o tvättar det så nu fick det bli så

             

Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" fyllde 9 år i mars, hon har alltid bus på G så man vet inte vad hon tänker göra   

   

Bernerhagenäs Petronella är mamma till Bernerhagen's Avonlea "Polly" och Petronella ska med in i lp och hon ska paras nu också

     

Bernerhagen's Bellami 1 år i september 


  

My Exotic World Zavanna Shoting Star "Zavanna en av Tyskimporterna 

   

Hedvig den knäppgöken     vi skulle åka till stan och jag sa till Hedvig nu får du gå in, du kan inte följa med nu...så vips...Hedvig var borta...men till slut hittade vi henne, lilla gumman....  


           

uteduschen till Lillstugan och spabadet är igång  blev jättebra 

 

Hedvig o Pojkarna fick följa med på kvällsrundan , det är jobbigt när alla löper där hemma så gött å få komma ut lite, men måste ha koppel på Arne för han springer hem till tjejerna, o då följer lillen med   

         

ha de gott till nästa gång /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards