bernerhagen

Alla inlägg under december 2015

Av Ann-Christin Silensjö - 30 december 2015 02:21

Ja nu är det snart ett nytt år, tiden bara rusar iväg   

här är allt bara fint, valparna växer så det knakar, här är Saga med sin lilla Xstaria

       

hon blir 3 veckor på onsdag, så söt som sötaste socker   

Gersemis små är 4½ vecka nu...och hur roliga som helst, de biter lite, morrar o busar

           

sista gången vi var å parade var det tokigt väglag

men Irmelin skulle paras så det var bara att åka

   

börjar närma oss säffle

   

ute på Värmlandsnäs...bara 2 mil kvar hem 

 

hemma snart   

 

vårat garage...skönt att va hemma igen...

 

hemma...min bil   

 

mor o fars stuga

 

en parning fick vi Nisse ville inte va med på bild   

 

rätt fint ute men snö är inte riktigt min grej   

   

baksidan på huset

 

och min kruka som våra valpköpare hade med sig åt mej från Linköping...är så jätteglad för den, nu ska jag föröka den och gjuta ett gäng 28 cm i diameter en rejäl kruka   

 

igår kväll var en alldeles speciell kväll, kallt... men ljust ...månen lös och det var nästan ja lite kusligt på nått vis, jag är på väg hem här

 

nu ser jag juljusen hemma    

   

mor o far s stuga

   

jag o Villemo idag på en liten promenad

 


idag satt jag framför datorn och fixad med lite saker, bl a fick jag iväg reg. papperna till skk så stamtavlorna blir klara på de små, men jag blev så full iskratt, alla skulle ligga precis intill...titta så söta de är

     

     

ja vad säger man...de är helt underbara   


Robert o Diana var här häromkvällen och Diana provade sin nya kamera , här är finaste puppy 

   

lilla hjärtat Nowalii   

och söta lilla Queen , Queen är Irmelins dotter   

  

nä nu blir det att rusa i säng, och få några timmars sömn, Stefan jobbar sista natten, och jag har vägt valpar och avmaskat dem, fixat en massa papper och vi har badat Lindelou, han får dambesök imorgon , så vi ska stå på stationen i säffle och hämta henne kl. 10,55 imorgon spännande,

ha de gott till nästa gång /Anki      

våran Ayla   

       

Av Ann-Christin Silensjö - 26 december 2015 19:18

ja nu har de små juvelerna blivit 4 v. igår faktiskt fredag. men nu har jag uppdaterat deras sida med nya kort och ny vikt, Wilde "Milos" matte o Husse från Norge har redan varit och hälsat på, och imorgon kommer Winnis & Wisslas familjer det ska bli så jättekul att få träffa dem, Winnis familj har vi träffat för snart 1 år sedan , när de var här och hälsade på    här kommer lite nya kort på busfröna, de är riktigt busiga nu, biter lite , morrar och ja det är full fart...men jösses så goa de är...de är som farligast nu   och som vanligt är det en hel massa kort på var och en av dem, som jag gör 1 ggr i veckan så att valpköparna ska kunna se sin valp från alla håll o kanter   

Bernerhagen's Wilde

                 

Bernerhagen's Wissla

                   

Bernerhagen's Winni

                         

Bernerhagen's Wildi

                         

 

lite nya kort från valplådan

         

de äter mat 2 ggr/dag nu imorgon ska de få 3 ggr, ikväll ska de avmaskas och klorna ska klippas igen,

lilla Saga sköter sin lilla Bernerhagen's Xstaria hur fint som helst nu hon vägde 920 g i dag när vi vägde de andra, och Gersemis vägde Winni 942 g, Wilde 1120 g, Wissla 1259 g och Wildi 954 så nu är snart Xstaria ifatt dem    

   

     

det finaste mor har, det har hon ju på bordet, sägs det ju...och Villemo tycker det är helt ok, att vila där   

   

 

tog några kort ute idag, men det är svårt att ta ute

jag o Ayla kom hem från kvällspromenaden

   

fullmåne är det

   

här är min nya hund den är måslad som våran Zavanna den är i cement och ja bare älsker'n   

 

ja julen har gått med en väldans fart, snäll ordentligt hade jag varit...både jag o gubben kan man säga, barna våra skämmer bort oss, verkligen, jag vågar inte ens tänka på det, men roligt är det      dä så klart ongen i en går aldrig ur...eller hur säger en rännera ur e zebre går aldrig ur...nött sånt är ä väll dä hetter....  och dä ä säkert så....nöjde är vi iallefall va dä än hetter   

nu när väl jula ä övver så börjar nedräkningen....7 feb...7 feb....ja vesst ja Nyår först...tänk så fort en glömmer...men dä ä snabbt gjort...sen är vi i jan..dä ä lite trögt där  ...men dä går allt...

i slute av Januari flötter valpera, då ä dä fullt öpp mä dä...sen....  kommer ho   

 

vet ni ja måste nästan storböla lite nu när jag tänker så intensivt som nu på na   ja vet inte varför...men ä så rädd att det blir nött så ho inte kommer...men såklart ...så blir dä ju inte     men som ja har väntat o väntat....ja nu setter ja här å tänker å snörvler....skärpning nu           

ja just nu sitter ja o grönner på en del...men en ska aldrig gå händelserna i förväg, men dä ä lätt gjort dä, ibland ä ja flere år fram i tia ja.... 

jag har en plan....  å nej tänker Stefan nu...hade han varit hemma så hade han sagt... -va köster dä   

ja en måste ha lite framtidsplaner....

     

men det är några dagar kvar på detta året som inte är färdigskrivna än....

     

och någon berättade idag det hemska...att det ska bli kallt o snö....vem f.n ha reta dem nu da....molnen alltså 




va ska den dreten ner å göre nu...nä jag vill inte ha svinkallt och snö, 2 kanske 3 grader och lite snö som bara täcker marken...kan jag kanske ta ett kort tag, men nä inget annat....  


sen är det dags att börja på nya sidor i nya boken 2016...spännande

                 

   

ha de gott till nästa gång/Anki  

Av Ann-Christin Silensjö - 24 december 2015 00:12

ikväll har han börjat sin färd ner mot oss...och jag tror alla har varit snälla i år, så vi alla får julklappar   

 

       

lite uppdateringar här från oss,

Bernerhagen's Irmelin är nu parad och vi hoppas få Black and Tan valpar i slutet av feb. 2016 vi valde att göra samma kombination som Irmelins förra kull, mer info om den kullen finns under tidigare kullar på hemsidan eller klicka här   Irmelin fyller snart 5 år och "Nisse" har fyllt 7 år, mer info finns under planer eller klicka här

detta är lilla Bernerhagen's Tova från Nisse & Irmelins förra kull

 


 

lite uppdateringar från valplådorna, vi börjag med lilla Bernerhagen's Xstaria Sagas valp hon är 2 v. idag onsdag väger 802 g.

saga är jätteduktig nu , men jag tror hon funderade ett tag på vart hennes valpar tog vägen, hon var lite vilsen liksom, men nu verkar det ha lungnat sig och hon tar sin mammaroll på fullaste allvar, men för att den lilla ska få lite gemenskap, får hon vara med Gersemis små ibland, och även äta med dem ibland   

                   

några kort på Bernerhagen's Xstaria 2 v.

                       

hon har fått ögon nu   

idag har Gersemis valpar fått smaka på vanlig mat, ja torrfoder uppblött i vatten med välling i...riktigt gott tyckte de faktiskt   

                           

det var efter den maten sagas lilla fick va med och äta, maten sätte sig i den vita pälsen, eftersom de var tvugna att "bada" i maten   

 

Bernerhagen's Wildi

 

Bernerhagen's Wissla

 

Bernerhagen's  Winni

   

Bernerhagen's Wilde

 

satt och gjorde lite julkort förut, sätter ut dem allihopa så får ni se

Ayla fick egna julkort, 

   

detta julkortet skickade vi till kenneln där Ayla som egentligen heter Norrlyckan's Freja är född

   

Här är den lilla Berner sennen valp vi har köpt från Lettvia hon är 8 v . nu fick dessa kort igår av kenneln där hon är född, jag längtar så, hon kommer inte förrän den 7 feb. eftersom hon måste bli 3 mån. först innan hon får ta rabies sprutan sen ska det gå 21 dagar yttligare efter sprutan är tagen, så vi får ge oss till tåls ett tag till...  

   

detta är Bernerhagen's Wildi

   

fler kort på Bernertjejen våran   

         

här är alla mina älskade goa   våran familj på julbord, är så glad o stolt över dem alla, de är verkligen luften jag andas...vägen jag går på...ja utan dem vore jag inget....  och så lilla Sandra så klart, som var i Norge och inte kunde bli med 

   

här har vi Gersemis små som har fått flyttat in i stora Berner sennen lådan, som vi hade till Bernisarna när de fick valpar

             

gaveln på huset   stod o kikade på det en kväll och tänkte...snart så ...ska fröna gro i växthuset och plantorna som står i vila ska växa o frodas i växthuset här snart...det går frammåt nu....några månader till så....  

 

dessa 3 har flyttat nu, ja nu har vi gjutat färdigt för ett tag, nu tar vi lite julledigt, detta var det sista nu inför julen

   

                             

jag vill passa på att tacka för alla fina julkort vi fått, både från valpköpare och annat, så roligt att få på valpar vi sålt, både på mail, fb och på mms och som post , vi bugar och tackar för det, det värmer mitt hjärta, tusen tack

     

     

nu blir det att sova några timmar, Stefan sover redan han sko jobba sista fm imorgon innan han går på em och nätterna , han går av till nyår, Stefan fyllde år igår tisdag , den var en trevlig o roligt dag, vi bjöd på julmat , alla var hemma och Inger o Hanna kom, ja det var verkligen en trevlig dag, lilla Sandra kom i morse och vi fixade lite med julgodis och ljus som vi har gjort innan hon skulle på middag idag, ja vad ska man säga...tänk så "rik" man är ...tänk alla fina vi har runtomkring oss...så underbart det är, och så bra vi har det  

 

    ha de gott alla därute till nästa gång     kram Anki








Av Ann-Christin Silensjö - 21 december 2015 01:25

timmen är sensom vanligt här på Bernerhagen, min dator som jag uppdaterar hemsidorna med, har levt sitt eget liv några dagar, så därför är jag sen med uppdateringarna sen i fredags när Gersemis valpar var 3 v. men nu försöker vi får vi se    

Bernerhagen's Winni Blenheim tik:

               

Bernerhagen's Wilde Blenheim hane:

           

 Bernerhagen's Wissla Blenheim tik:

                 

Bernerhagen's Wildi Tricolor tik: 

 

                 

några kortkommer här på lilla  

Bernerhagen's Xstaria Black and Tan tik: Sagas lilla Valp, det gör mej så ont om det lilla livet, som är ensam, så jag lyfter över henne till gersemi flera gånger varje dag så hon ska få närhet från de andra, Saga har inte så mycke mjölk så hon tuttar på gersemi när de andra äter, tror Saga är lite deprimerad hon förväntade sig få "valpar" då hon har haft 6 och 5 st. och nu blev det bara en ...bara o bara , men jag tror hon funderar själv ...ja jag vet inte

       

  Bernerhagen's Wilde Blenheim hane:  hans matte & husse från Norge har varit här och hälsat på idag och han ska heta Milo   så fint, den 27 kommer tjejernas familjer , ska bli så kul att träffa alla nya familjer  

vi får se om det blir parning imorgon på iremlin , jag återkommer om detta, så ni som väntar valp där får reda på när hon är parad,

ja nu ska vi försöka sova några timmar, önskar er en god nattha de gott till nästa gång /Anki



Av Ann-Christin Silensjö - 18 december 2015 00:36

ja nu har vi tagit lite nya kort på Sagas lilla prinsessa   

Bernerhagen's Xstaria    8  dygn

 

lillan har ju ingen syster eller bror, hon var ju ensam i kullen, men med en "Berner kompis" går det rätt bra   hon tyr sig till den, men i mitt hjärta gör det ont...hon är så ensam, jag har henne med Gersemis valpar ibland, så hon känner närheten av dem, 

 

 

Saga tycker det är helt ok att få en kompis i lådan


                                

ops här kommer W-gänget imorgon fredag är de 3 v. Gersemis små   

       

skulle ta nya kort på Sagas lilla idag och uppdatera hennes sida, men tyckte hon såg så ensam ut så jag tog ut Gersemis Bernerhagen's Wildi det skiljer 14 dagar mellan dem, men det är ialla fall en väninna   

                             

gjutat lite till och målat några hästar 

här är finaste Evelinas hästar, hon vill ha en vit och en svart

   

idag har jag och Sandra varit på en sittnig hos ett medium, det var intressant och gav en del, skärskilt till Sande, efter det åkte vi till MC donalds  köpte lite mat i driv innen och satt i bilen och myste och pratade om det vi varit med om, ja det var något alldeles speciellt...tänkt hur det kan bli, man vet aldrig vad en dag har att erbjuda.....

ha de gott alla till nästa gång /Anki

 

 

Av Ann-Christin Silensjö - 16 december 2015 23:31

idag har vi en hel massa roligt att berätta   

idag är Sagas lilla Bernerhagen's Xstaria 1 v.   

         

igår var jag iväg med Bernerhagen's Urmya "Villemo" och gjorde knä intyg och ögonlysning och 1 års vac. fick hon allt var bara bra med lillstrumpan   hon fyllde 1 år 12 Dec.

med oss var lilla My Exotic World Zavanna Shoting Star "Zavanna" hon fyllde 1 år den 6 dec. hon fick också ua (utan anmärkning) på knä och ögon och fick sin 1 års spruta lilla   

 

Bernerhagen's Nowalii gjorde   intyg ua hon är 2 år och 8 månader, hon fyller 3 i april.  

   

och nu kommer vi till lilla Bernerhagen's Silje, det har varit turer fram och tillbaka med henne, för att bara säga att allt har blivit så fel det bara kan bli, så ska jag bara berätta snabbt.

för 1 år sen när lilla Villemo var valp så blev Silje svullen under halsen, hon var pigg o kry på alla vis,sen var vi iväg till vet. och då rådfrågade jag, blodprover och alla prover som kunde tas tog, allt var bra, men de ville ta biopsid så till slut gick jag med på det...10 dagar skulle det ta innan provsvaret skulle komma , efter 5 v. så tjatade jag till mej ett svar, och det blev "lymfcancer" skulle tyna bort och bla bla bla, långt innan jul skulle det vara över, men när hon var lika pigg som när hon var 1 år, ringde jag upp djursjukhuset, och fick en telefontid, ....för att göra historien kort, så fick jag reda på att det finns en chans att provsvaret jag fått kan vara fel, de skulle bjuda på en ny op för att ta nya biopsider, men jag tackade nej, jag sa som det var att jag ser inget, hon är hur pigg som helst, vi kom överens om att jag skulle visa upp henne, för detta var konstigt.

idag sitter jag  med ett nytt hjärtintyg ua på henne...och med en vetrinärbesiktning i min hand där det står att spottkörtlarna  är förstorade, pga ärrbildning efter en halsinfektion, och hon HAR INTE lymfcancer   inga lymfknutar är förstorade, och svullnaden har gått ner lite under halsen, så det blev helt tumultartat igår...gissa om jag är glad...men hur kan det bli så fel, kanske det går någon krake därute som fått det glädjande besked att deras hund är frisk, Siljes svar, men som trots det har blivit sjuk och det  hemska har inträffat   jösses säger jag, 

ja vår lyckliga stjärna har hjälpt oss än en gång   

silje goa fina Silje, måste nstan tvargrina när jag nu skriver detta      ja fattar det knappt...

glädjetårar så klart   

silje är nyborstad här, jag fattar inte hur mycke hår hon har, det finns hur mycke som helst , så lik sin bror Lindelou massor massor med hår   

             

lite bilder från gärdet

Bernerhagen's Villemo

   

Bernerhagen's H.Lindelou

               

Bernerhagen's Silje

 

Bernerhagen's Nowalii

   

Zavanna

         

Järngänget   Bernerhagen's Rå Bernerhagen's Villemo och Zavanna My Exotic World Zavanna Shoting Star

       

Bernerhagen's Petronella badar lite   

         

Bernerhagen's Nowalii

       

Zavanna

   

Bernerhagen's Villemo

     

Bernerhagen's Petronella

Bernerhagen's H. Lindelou

   

Bernerhagen's Nowalii

lite nytt från Gersemi och hennes små, de är 3 v. nu på fredag   

så här ser det ut hos Gersemi och Saga när vi går upp och lägger oss, då tar vi med de som löper och de små Villemo och Zavanna och mammorna o valparna så klart   

 

här är nu Gersemi med sina små   

   

de börjar busa lite nu de små, man hör hur de morrar lite, det är så gulligt, sen ser man att de försöker bita varann , och lite har de börjat slå mot varann med tassarna...ååå de är helt underbara   

                   

ja det är svårt att hinna med något vettigt när man har så mycke fint att titta på   

jag o Ayla på kvällspromenaden igår

     

inne här i går kväll

       

finaste Bernerhagen's Irmelin hon ska paras nu runt den 20 dec.

       

igår när jag varit bort till mor o far i stugan å skulle gå hem stod dessa utanför grinden hemma hos oss

 

deras lilla valp, jag badade o fönade henne, och så klippte vi klorna, så jätteduktigt hon var 

   

kunde inte låta bli att fota dessa små raringar som står i vårat toalettfönster   de är så himla söta

   

vi har gjutat lite 

   

detta är mitt nya projekt, håller på å gör latexform på den nu, så jag kan gjuta några i cement 

ja det var allt för denna gången ha de gott till nästa gång /Anki

våran Bernerhagen's Dagny med en av Sagas valpar   gud vad jag saknar henne

 

men nu är vi med en egen liten Berner igen , som anländer i början av feb. en liten tik, hon är 6 v. nu

men hon ska ha rabies sprutan först när hon är 3 mån. sen skla det gå 21 dagar till, sen får hon komma till oss i Sverige

titta vilken liten goding, ja nu är hon våran det känns helt underbart

      

         

Av Ann-Christin Silensjö - 12 december 2015 23:36

ja nu var det dax med lite nya bilder på de små juvelerna, Gersemis valpar var igår fredag 2 v. så de är 15 dagar idag, korten är tagna igår, nya vikter finns på deras egna sida på förstasidan www.bernerhagen.se

jag försöker ta nya bilder och ny vikt varje gång de fyller "vecka" alltså på fredagar i detta fall, men nu har allt blivit lite förskjutet, för detta med saga och så, men nu är allt gott o väl , allt går bra med mammor o valpar här

lilla Bernerhagen's Villemo och hela U-kullen fyller 1 år idag grattis på er   

Bernerhagen's Silje med U-kullen, vi sparade lilla Villemo en av Black and Tanerna en tik  


Bernerhagen's Villemo 1 år idag      

Silje blev  svullen på halsen så i sommras åkte vi först till en speciallist. han sa att det är ingen fara en vanlig halsinfektion, men om ni ska iväg nått mer så ta ett halsprov på henne, lugnade åkte vi hem, men kunde inte släppa det, så nästa gång vi åkte till djursjukhuset o skulle ta nya hjärtintyg fick hon följa med, och nått halsprov togs inte, massa prover togs och skickades in, provsvaren var "allt var bra , ingen cancer, eller lekumi, allt bara bra" men de tyckte iallafall vi skulle ta en biopsid, så efter mycke vägande fram och tillbaka gjorde vi det, provsvaret skulle ta 10 dagar, men efter drygt 5 v, och mycke tjat så kom svaret "lymfcancer" ni har typ 2-3 månader på er, det kommer att gå fort, hon kommer tyna bort, och det kommer att gå fort, men hon är ju så pigg,.....men nej.... hon är borta långt innan jul , håll koll på vikten , för hon kommer rasa i vikt, här är hon idag mitt   

     

pigg som en lärka, jag ringde djursjukhuset, och de sa VA:::de läste proverna igen...och ja det kan finnas en risk att provsvaret är fel, för det står här att de gjort om och om flera gånger, och det de kunde erbjuda var att ta in henne på op igen och ta nya biopsider, men jag vill inte det, det är alltid en risk att söva, men jag får det inte ur huvudet, det är bara att tacka vår lyckliga stjärna att allt är bra och vi får ha henne kvar   men jag vill ju veta ändå...... ja ja

Bernerhagen's Iremlin har kommit i löp och ska paras runt den 20 Dec. äntligen   

här kommer lite kort från Iremlins förra kull och på irmelin   

                                 

här kommer lite kort på våran Gråhund Norrlyckans "Freja "Ayla"

   

nu kommer vi till de tusen bilder jag har tagit på de små, jag vill lägga upp så måpnga bilder på var och en så ni som ska ha valparna kan förja er lilla nya vän och känna alla vinklar på dem, det är bara därfr som jag gör så en gång i månaden, de har börjat öppnat både ögonen o öronen nu, Valparna i denna kullen och i Sagas är tingade.

Bernerhagen's Wilde Blenheim hane

             

Bernerhagen's Wildi Tricolor tik

               

Bernerhagen's Wissla Blenheim tik

                                        

Bernerhagen's Winni Blenheim tik

                             

en del blir det fler kort på än andra en del är linslusar en del inte   

         

och nu kommer vi till lilla fröken fräken "Saga" och hennes lilla Bernerhagen's Xstaria Black and Tan tik: född: kl. 20,45 vägde 380 g. 

             

ja så här har vi det nu, och det är juvligt...jag bare älsket...ja dätte ä mitt liv dä se   

 

jag får inte mycke gjort på dagarna, men vad spelar det för roll...jag har ju så mycke annat kul att både se på och göra      

hittade några kort från 2015 mina juveler och min underbara fina Berner Sennen Bernerhagen''s Dagny hon lämande oss i mars året därpå...och vet ni ...när jag satt där med henne in i det sista jag var helt tom , tom på både känslor o tårar...hon tog en stor bit av mitt hjärta när hon åkte...och det tomrummet har alltid gapat öppet...men nu äntligen har vi fått tag i en liten Berner igen som kommer i feb. ingen ny Dagny men en ny liten kotte som ska förgylla dagarna här på Bernerhagen....som jag längtar till februari.....  

 

jaha den vintern 2012 glömmer jag inte...det var så här det var....ååå vad jag är tacksam för den vintern vi har idag...men det är jag det, vinter o snö är inget för mej...hujedamej...jag ryser när jag ser allt detta vita elände...fy vad det kan ställa till med   lite fint är det väl men hu...nä...detta klarar jag mej utan, men smaken är som baken...delad...som tur är   

 

här kommer min mamma på sparken   

                                   


februari 2010   detta är det värsta...det glömmer jag inte...fy vilken vinter...men det var inte kul...

     

nä tacka vet jag som vi har det nu 2-3 g och lite fruset på marken...alla tiders   ha det nu så gott till nästa gång /Anki    




Av Ann-Christin Silensjö - 10 december 2015 01:15

ja det blev en dramatisk dag idag...Saga kom aldrig igång ordentligt, hon krystade o krystade...men inte sådär ordentligt som hon borde,

hon började bli sleten lilla kraken...låg mäst i "kuvösen" o vilade...

 

kl 16.30 ringde jag djursjukhuset i Karlstad, så vi packade oss in i bilen jag gubben o saga, med filtar, sugar tvättlappar kuvösen sax o navelklämmor, ifall det skulle börja i bilen, men hon krysta lite men inget hände, vil inne i karlstad kände de och han kände nosen på valpen, in på röntgen, och vad så vi jo 1 valp...och plåtarna såg ut så här   

       

jösses vilken bjässe , vi övervägde , o¨han trodde inget på att hon skulle få ut den, tittar man på skallen som ska genom bäckenet så ser det inte så väldigt bra ut, men kalkprovet var bra, hon ficke en partoxinspruta så hade vi gett den en chans, vi kollade med ultraljud först så att hjärtat slog bra, och det gjorde den, men inget skärskilt hände, nej vi beslutade att göra ett Kejsarsnitt, sagt o gjort, Saga fick följa med, jag o stefan satt i väntrummet, 

helt plötsligt börjar det dunka på dörren in till djursjukhuset, och vi visste ju inte om vi fick öppna eller så, men till slut så gjorde vi det, det var en kvinna som var jättelessen och hennes man, jag såg att de bar på något, väl därinne så hängde en livlös kropp i hans armar, kvinnan var i panik, mannen ropade på hjälp men ingen hjälp fanns, de var ju på andra sidan den låpsta dörren och snittade min saga, katten en stor raskatt, hängde livlös i hans armar, han berättade flyktigt vad som hänt, men han propsade på att han ville in till vet. men vi kunde ju inte , eftersom de op, min saga, jag tog katten, försökte göra hjärtmasage, han berättade att katten satt och åt, och han råkade trampa den på svansen och katten skrek till och en torrkula for ner i halsen och täppte till..... fastspänt i min bh hade jag sugen som vanligt när de ska till att valpa, den hade jag glömt, mannen var blogig på händerna för han hade försökt få upp kulan...stackars arma människor, de var helt ifrån sig...men katten var bortom all räddning...jag försökte men hjärtmassage och försökte massera och vända upp o ner , bonka åt alla håll...men tiden var ute....sen kom de in med sagas valp, och fick se eländet, de tog katten o sprang in, men de kom ut med katten i en stor vit kartong sen, hujedamej.....  de tackade oss för hjälpen och så sa mannen, - det är nog första gången jag kommit till ett väntrum där de har någon med en sug redo...men nu funkade det ju inte ändå----ja detta var bara en parantes


sagas valp är en stor flicka på 380 g en Black and Tan,

   

mor o dotter mår bra trots allt, saga är som vanligt helt fantastisk som mor, väl hemma och installerade

       

min mor var här hos hundarna för Gersemi och valparnas skull mest, de är så stora o rediga, nästan så man glömmer bort dem lite, man hör inte ett pip från dem, och Gersemi sköter sig perfekt

   

Sagas lilla valp är redan bortlovad,

ha de gott till nästa gång /Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards