bernerhagen

Alla inlägg under november 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 15 november 2013 22:23

Nu är "semestern slut" dags att ta tag i vardagen igen...svårt att ställa om sig, från att ha haft 12 st små trollungar runt benen hela dagarna är det nu bara 2 kvar, lite tomt fast ändå skönt   

livet fortsätter sin gilla gång som tur är, lite förändringar och lite annat gör att den "grå vanliga vardagen" blir något extra att sätta värde på, tiden går om vi så vill eller inte......

mycke ha hänt sen sist här på Bernerhagen....en del platsar här och en del göms i hjärtats innre kammare, och jag hoppas den dörren alltid kommer att vara låst, en del saker gör för ont för att ta itu med....

men i Fablernas värld finns det alltid andra sidor....

den 9/11 var vi i Eda i Charlottenberg och ställde Norrlyckan's Freja våran lilla "Ayla" Bergslagens Älghundsklubb hade utställningen där

 

som har blivit hela 20 mån. nu

 


och här är mannen i mitt liv, lilla gubben min med Ayla på utställningen, i allhelogonahelgen hade vi varit förlovade i 31 år   han är min allra... allra bästa "vän" jag var 16 år när jag träffade honom, han har fått stått ut med mycket han lilla Stefan   

men jag tycker han ser lite aggresiv ut på kortet...och faktiskt var han det också, han kom just på att han inte kunde ställa, utan att jag skulle göra det, och vet ni jag fick så ont i ryggen precis....så det gick tyvärr inte ...  


Very good fick hon hoppas hon är i bättre pälskondition till nästa gång, och inte helt urfälld som nu, och att hon vill visa tänderna för domaren, det är ju alltid ett plus   

våran Bernerhagen's H.Lindelou

     

har blivit pappa till 6 st. Ruby o Black and tan valpar på Mimmidalens kennel

jag valde att inte para saga nu eftersom vi haft så många valpar i år, var tvungen att ha lite semester, men nu ringer det valpköpare titt som tätt och vill ha valp.

den 13/11 var vi och tog nya hjärtintyg på Bernerhagens Gersimi som har fyllt 4 år nu, ua på   

och Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" 5,½ år , ua på   

och Cavaliertorpet's Liam "Arne" som har fyllt 5 år , ua på   

vi var i Åmål för Stg Hagengård var där, vi var där både tis. och onsdag.... ja jag tyckte det var bra att va ute i tiden , fast på tisdag när vi kom dit jag o Arne O Saga så var det fel dag, vi skulle dit på onsdag, så vi fick åka hem och åka dit dagen efter istället, och det var faktiskt bra, för då kom jag på att Gersemi skulle med också och få sitt 4 års intyg på hjärtat, så det var ju faktiskt riktigt bra , 

när Stefan släppte av oss i Åmål hos vet. (han skulle vidare och göra kontursdiagram och chippa en fölunge i Tösse ) på tisdag när vi upptäckte att det var fel dag o allt, gick jag o Arne och Saga inne i stan i Åmål och kikade

Saga höll på att tråkas ihjäl..inga rådjur inga fåglar...mörkt o kallt...vart har vi kommit mamma undrade hon

 

Inger  på Spader Ess kennel kom på fyrhjulingen och Arne blev kär   

 

-mamma det är en sån här ja vill ha... när jag blir stor, precis en sån här...och en sån hjälm....

 

vilken total lycka...ja grabbar är grabbar   

  

Arne ska få dambesök igen, det blir spännande   

Arne har en hanvalp till salu på Hejastugans kennel (Blenheim) och hanvalp till salu på Working Beauty´s Kennel  (Blenheim) hittade en 2 åring till mina "valpköpare" hos en annan kennel, som de hämtade idag , jättekul när det löser sig så, 

min nya fina kamera som är jättebra och är en kanonkamera har kommit, jag tror när man läser om den att den är verkligen kanon, men jag kan inte med den   jo det är så....men skam den som ger sig...det är en fin stor skärm att veckla ut, säkert jättebra, men inte om man inte förstår.....  men man kan alltid försöka kika i det lilla lilla hålet som är 1x1 cm när man ska ta   jag ska ta mej i kragen någon dag....


 

jag har gjutit massor...då menar jag massor verkligen, jag har gjort egna gjutformar och gjutit i både stengips och cement här ser ni lite

   

        

vår nya dator kom idag, med appar och annat kul, så nu får vi nog ta lite kvällskurser här med Stefan och den nya datorn, han sliter sitt hår nu...

men det ska nog ordna sig till slut det med   

jag o hundarna var på en skogspromenad igår...dimmigt med härligt

tur jag fick en ny telefon av lillgrabben Rickard så jag har någon kamera att ta kort med   

       

igår hade vi en liten träff här, jag hade fått en del provpåsar med hundmat som jag skulle dela ut till andra uppfödare så jag ringde runt lite och fick ihop ett härligt gäng "hundfölk" det skulle vara uppfödare av olika raser allihopa , vi var 11 st. 3 st. kunde inte komma denna gången , men hoppas de kommer nästa gång.'

det blev vi med Cavalierer

det blev, Labrador, Tax, Shar pei, Basset Griffon, Wheaten terrier, Groenendael, Russkiy toy, Norsk Älghund Grå och Foxterrier 2 till av uppfödarna hade även Cavalierer de med , och 2 hade Labradorer, alla fick sina matpåsar, vi åt lite mat och drack kaffe och hade det himla trevligt, det är så jättekul att träffa uppfödare med andra raser, jag hade pratat Studiefrämjandet, för några år sen var vi några som gick SKK's  Hunduppfödarutbildningen, jag höll då i den cirkeln, och nu har det kommit ut en ny bok, så jag hade redan frågat om lov att ha en Cirkel igen, så igår tog jag upp frågan om de som var här var intresserade, och det slutade med att vi blir 14 st. några börjar från början och vi som redan har gått är med och friskar upp minnet innan vi tillsammans läser den sista boken, jag tog även med i cirkeln, att det som vill lära sig göra egna latexformar och lära sig gjuta får göra det, så hoppas vi kan dra igång till veckan, alla papper är inskickade, fick tyvärr neka några som ville vara med, eftersom vi ska vara här hemma så kan man ju inte vara hur många som helst, 

det ska bli riktigt kul

idag har varit en händelserik dag , imorse fikade jag med Maria & Emelie på Holgers, riktigt trevligt, lännge sen jag var där, men allt var sig likt, sen hämtade jag Ingalill och vi for till badhuset, sen bjöd hon mej på mat, sen hem då kom alla våra pojkar hem och Staffan var med, det var så jättehärligt att ha dem hemma alla på en gång, de fick Älgköttgryta och potatis och jag tror det var riktigt uppskattat, sen blev det en hel del annan också såklart...lite godis.och så...

nej detta blev ett långt inlägg, nu ska jag sätta medj o virka en mössa svart o gul FBK som snart ska vidare till sin ägare   

ha de gott till nästa gång/Anki

 

   


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards