bernerhagen

Alla inlägg under april 2012

Av Ann-Christin Silensjö - 28 april 2012 17:35

i tisdags var vi på Norrrdalen's kennel och hälsade på lilla Ayla och gänget, tog några nya kort på sötploppan   Helge stefans bror var med och såg till att vi valde rätt valp  

idag har vi varit på Golfkurs igen näst sista gången faktiskt, sista är imorgon,

vi har nyss varit ute med alla hundarna i skogen, och på vägen hem smet naturligtvis lilla Gersemi in i hagen hos hästen, och det gick inte så där allra bäst, hon fick en spark...hon är lite knepig men tror hon mest blev chockad själv, on har drukit lite vatten nu ialla fall, men är fortfarande lite konstig, vi får hoppas hoppas detta gått bra...ve och elände säger jag bara... hon hoppar upp på soffan i köket och så, men hon är nog  spak kanske ...hm...

Cavalier promenaden blir lördagen den 12 maj kl 11. mer info kommer att finnas på cavaliersällskapets hemsida under Bergslagen, och även här på min hemsida  ha de gott till nästa gång mvh Anki

               
Helge stefans bror

Av Ann-Christin Silensjö - 22 april 2012 21:22

Vi har nu varit på Golfkurs nr:2 idag allt gick bara fint  


en del teori faktiskt, mycke mycke att tänka på...jösses tänkte jag idag när vi satt där och pratade regler, handikapp, och allt möjligt...

lite rädd blev jag när han sa att  mätningar på golfboll hade mäts upp i en hastighet på 230 km i tim.och att svingande klubbor kunde vara direkt livsfarliga, inget att skaratta åt men fick en sådan där konstig film i huvudet, där jag såg massa konstiga saker framför mej, kunde nästan inte hålla mej , tänk vad tokigt det kunde bli, inte att man skadar någon, men typ, när alla kommer lite halvsarjade in mot receptionen, klubborna av, glasögon krossade, någon tand utslagen, ja lite så... - vi har en ny på banan idag, ska visst vara en dam från V-Näs med massa hundar och så...

nej usch så får man inte tänka,

våran lilla Ayla är 6 v. idag , på tisdag ska vi hälsa på henne igen det ska bli kul ha de gott /Anki

 


Av Ann-Christin Silensjö - 21 april 2012 19:15

ja det är så det är nu...vi har varit på Golfkurs idag 1 delen av 4   imorgon är det gång nr 2, nästa lördag gång nr 3 , och nästa söndag är vi klara, ja tänk så det kan bli, men roligt var det, vädret var också med oss idag, riktigt varmt o skönt , efter teorin så fick vi vara ute  och prova lite, men det var svårt   så här ser det ut:


Nybörjare kursprogram Billeruds Golfklubb våren 2012


Kurs Nr.3

Lördag 21 April Kl.13-15 Golfsvingens grunder - Golfvett

Söndag 22 April Kl.13-15 Golfsvingens grunder - Utrustningskunskap

Lördag 28 April Kl.13-15 Golfsvingens grunder - Närspels grunder - Regelkunskap

Söndag 29 April Kl.13-15 Golfsvingens grunder - Närspels grunder - Regelkunskap på banan


 ha de gott till nästa gång mvh Anki 

   

 

    

    

Av Ann-Christin Silensjö - 20 april 2012 20:49

idag har vi varit på begravning   alla pojkarna har nu åkt till stan, Stefan o jag har varit ute på en kvällspromenad i regnet för att skingra tankarna lite ...

imorgon är det en ny dag med nya upplevelser, det ser vi fram emot   ha en fin kväll /Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 19 april 2012 16:21

idag har vi varit i Karlstad och ögonlyst Silje o Irmelin, och vaccinerat dem båda och lilla Teddy med, så nu är det klart

allt var bra med dem, det var nya ögonlysningspapper som jag inte har sett förut, ja nu är de väl kollade iallafall, det var 2 st. som kollade, den andra gick sista delen på sin utbildning, så nu är de väl kollade  

ha de gott tills nästa gång mvh Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 18 april 2012 15:44

föreläsningen som vi var på lördagen den 14 April, var som jag skrev förut jätteintressant och lärorik på alla sätt, visst blir det mycket info. på en gång, lite så här är det väl, ialla fall för mej att man har fler frågor när man går hem än man hade när man gick dit.

här kommer lite kort från dagen

Cecilia Rohdin Leg.vetr och Monica Stavenborn Vetr

                 


Av Ann-Christin Silensjö - 17 april 2012 21:50


Idag har Mimmidalens Sweet Rising Star "Saga" gjort 4 års intyget ua på hjärtat, det känns så jättebra, våran lilla Saga är en alldeles speciell liten dam på alla de sätt, hon är den som alla älskar, hon är minst av dem alla, hårigsom ett troll och ingen ordning på pälsen, finaste och propraste av dem alla, ja hon är en riktig lady, och lilla Katitzi hennes dotter är lite åt samma hållet faktiskt    här kommer 2 nytagna  kort på Saga

 

här kommer på hennes dotter Bernerhagen's Katitzi

   

  våra 2, 1-åringar Bernerhagen's Silje & Irmelin har gjort knäintygen ua idag 13 månader precis är de idag

här kommer ett nytt kort på Silje

   

2 nya kort på Irmelin

 

vi passar en av hanvalparna ur J-kullen, han är 1 år nu, hans matte och husse är på en liten semestertripp, han kom på lördagkväll och ska åka hem imorgon onsdag, han har varit guda snäll och han är världens goaste så det har varit jättekul att ha honom här, det är som om han alltid har bott här, man märker honom knappt, fick detta kortet av honom idag, de andra 20 som jag tog på honom är bara en svans eller ett öra med på, så detta får duga  

Bernerhagen's Jeremi "Kid" heter han nu

jag är så jättestolt över mina systerdöttrar, de är underbara båda två, Sofia & lilla Liam var och förgyllde våran dag igår, och Therese virkar så himla fina converse skor till de små,

 

 de är så himla fina, 120 kr tar hon för ett par så hon har en del att göra på kvällarna

         detta var allt för idag ha de gott tills nästa gång mvh Anki 

Av Ann-Christin Silensjö - 14 april 2012 22:30

idag har vi varit på föreläsningen i Älvenäs, om parning o valpning och olika sjukdomar, det har varit en jättetrevlig dag, mycket intressant, många frågor som är svåra att få svar på, men många frågor och funderingar dyker upp, efter en sådan här dag, det är då man tänker- vad håller jag på med egentligen   

ja ja det tar några dagar att smälta allt, sen så kommer det lite längre bak och det rullar på i samma trall,

jag vet när vi skulle ha våt första föl, jag ringde till hästkliniken i Karlstad och ställde mina frågor, det blev tyst ...efter ett tag frågade han mej, hörredu hur mycke har du läst om föling egentligen, -allt svarade jag, -allt som tänkas kan läsas på både nätet och i böcker, det blev tyst igen, - jag förstår det sa han, släng alla böcker och dra ut kontakten ur datorn, så ska du nog se att det går bra... hör av dej om det blir problem så tar vi det då ok....ja så kan man oxså tänka, visst är det bra att veta, men ibland blir man rädd...

ja ja nog om allt idag kom lilla Kid till oss, en hanvalp på 1 år som vi sålt till ett par i Karlstad, de skulle till Tyskland i 4 dagar så han ska vara här hos oss dessa dagar, jättekul att få träffa honom igen, och jösses vad lik sin mor Dezzy han är,

idag har jag gjort iordning alla Pärlas (hästens) saker , hon åker hem till sig  imorgon    fast det känns skönt att hon ska hem till sig, men jag kommer att sakna henne, jag älskar verkligen denna damen   men av olika anledningar så kan jag inte ha henne kvar, jag kommer inte att kunna rida henne som jag vill, och det finns ingen annledning att ha henne gåendes här bara, ibland måste man tänka på sig själv, och inte vad man vill, tyvärr...

idag har jag fått en muffins maskin av kära Inger på Bellsingers kennel, jag har provbakat redan, det var verkligen en rolig överaskning, och en riktigt kul grej, gott blev det också ha de gott mvh Anki

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards