bernerhagen

Alla inlägg under juni 2020

Av Ann-Christin Silensjö - 22 juni 2020 13:09

ja nu har det varit midsommar, och jag hoppas alla har haft en underbar helg, min midsommar firade jag i valplådan med Rå   de andra var i vårt andra hus här bredvid och åt gott, hade lekar, och bara umgicks, jag var uppe snabbt och tog några kort, tänkte ta mer nästa gång jag åkte upp, men det blev inte så, 

Rås små hade tänkt att komma ut så det var bara o sätta fart   

några bilder från midsommar, barnen var hemma med sina respektive, och lilla barnbarnet Jimmies Enzo,  Christian fick jag bara ryggen på, och även gubben, våran minsting Rickard o hans Evelina var hos sina grannar så de var inte här förrän dagen efter, känns så skönt att ha alla runt sig   vilken lycka  

       

mellangrabben Robert som ska bli pappa i dec.  

                 

här sitter jag å Rå dagen innan midsommar, förstod redan då att det var på g

jag sitter o virkar en sjal o njuter av solen      

 

Rå har fått en egen liten hage i skuggan bredvid me så hon får vara ifred

       

här kommer lite från Rås valpning

 

   

 

             

hon fick 4 st här hemma, sen stannade det av, hon krystade men inget hände, bara att slänga sig i bilen och åka till Mjölnäs djursjukhus , det satt en valp fel, så det blev kejsarsnitt, den valpen klarade sig inte, den tog 2 andetag i mina händer innan hon försvann  men men det är sånt som händer, de två som var kvar bakom denna mår bra men fick jobbas med lite, men allt har gått bra, mycke tid går åt att bara få allt att fungera, men det ser bra ut   idag har vi tagit kort, vägt, klippt klor och avmaskat, skickat in valpkullsregistreringen till SKK på Wildis och Willemos valpar, så vi får stamtavlor, 

wildis valpar är 3 v imorgon, jag fick uppdaterahennes sida idag ifall Novalii får för sig att börja valpa, så därför fick vi ta allt idag

           

Willemo's valpar är 1 v idag

         

några rådjur på gärdet härutanför fick plats på bild med     

 

ha de gott till nästa gång  /Anki 






Av Ann-Christin Silensjö - 17 juni 2020 16:33

 Vill passa på att önska er alla en trevlig midsommar   

 

Wildis valpar var 2 v igår   de håller på att öppna ögonen nu

 

         

Willemos små är 2 dagar nu   

 

 

titta vilken liten tass, bara några minuter här ute i livet, tänk så många steg den lilla ska springa   

       

         

ja under midsommar ska Rå ha och strax efter ska Nowalii komma med sina små   

ja vilken "babyboom"   vilken total lycka   jag är så otroligt tacksam, hoppas vår lyckliga stjärna   är med oss även när Rå och Nowalii ska ha sina små,

så min midsommar firar jag i valplådorna fullt med små juveler   

barnen kommer hem och de ska äta gott o ha lite lekar, alltid kul att träffas, men de ska va i vårt andra hus som litter tvärs över gärdet bara Lillgården som vi kallar det , jag å gubben får turas om o gå dit o äta   

här har kommit lite regn, helt underbart, jag älskar sol o värme, men ibland måste det regna med ,

lite bilder från trädgården

     

ja det är så lätt att visa allt o berätta, jag kan inte nog visa dessa små vänner,

men det är såhär det är,

detta är mitt liv de se   


Catalina 

 

Catalinas mamma Puppy

   

jag ska bara nämna det, att jag vet att vi är svåra att få tag i, vi har inte riktigt hunnit med varken mail sms eller telefonen, man är så fokucerad på att valparna ska komma ut o att allt ska gå bra, och att det flyter på efteråt, söm o vila får man ta när det finns tid, vi skriftar på ja o gubben, men inte alltid så lätt att hinna med annat, telefonen går var kan jag säga, det är en galen tid, kul att så många fått upp ögonen för rasen, men det blir ett väldigt tryck, man önskade att man hade någon till alla, men så är det ju inte riktigt,

men "plötsligt händer det" så är det för alla, jag har kunnat glädja en del, som har väntat läänge, så vi hoppas tiden kommer snart till er alla då ni får er efterlängtade lilla valp   

jag lade ut sent på kvällen då Wildi valpat, på morgonen 07,15 började telefonen ringa  och 27 samtal på 4 timmar    var man inte rörig innan så visste man varken ut eller in efter, så det är en svår situation för oss också, man vill så gärna hinna med, men finns ingen chans att hinna ikapp med varken sms eller mail, så ser det ut hoppas ni förstår...


här har vi vårt lilla barnbarn lilla Enzo   7 mån. han sover över hos farmor o farfar har nyss badat   vilken glädje att få ha denna lilla skrutt   

     

en del andra djur finns runtomkring oss, och jag kan inte hjälpa jag är lika fascinerad av dessa djur, som av hundarna, tänk vad mycke vi kan lära av djuren, se och studera dem, ja det är kul

lite bortanför oss, stod detta vildsvin, vi har sett några förut, vi har även fått på vilktameran, men det är spännande på nått vis

                               

dåliga kort, men så jättekul, bakom kröken hemma mot suggringen stod dessa 2 fina kronhindar

       

och även denna dam   

Detta är taget precis utanför vårt staket

   

 

 

       

ha de gött till nästa gång   /Anki

   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards