bernerhagen

Alla inlägg under juni 2013

Av Ann-Christin Silensjö - 29 juni 2013 00:36

My Exotic World Twice as Nice "Puppy" &  MY Exotic World Touch of Magic "Magic" har fyllt 1 år nu

 

från vänster Puppy, Magic, Dezzy & Arne (Cavaliertorpets Liam) jag fyllde år den 27 och Puppy och Magic den 28, så vi har haft ett väldigt kalas här må ni tro         

ja nu har det varit några dagar som jag inte har skrivit på bloggen, den dag jag fyllde år, var det full fart, dagen till ära slutade med pizza och auktion i Åmål, väldigt trevligt  

ikväll har vi haft alla barnen och finaste Evelina här och ätit gott, och firat Puppu & magic...

på söndag ska vi till Borås på utställning med Katitzi o Arne...var det tänkt iallafall, bara det att kuveret med nr lapparna är totalt borta, jag har letat överallt, men men det ordnar sig väl med det....idag när vi v ar i skogen så skadade sig Arne i benet, så han är helt halt...      

han håller upp benet såhär hela tiden...lilla gubben hoppas det hinner ordna upp sig...suck så jädra typiskt, 

jag tycker Arne har kommit sig väldigt bra på dessa 3 mån. som han bott hos oss, här kommer lite nya kort, det röda i anskiktet är nästan borta, på kroppen är allt borta, öronen börjar växa ut, och det övriga pälsen med, jag hade velat ställt honom nu, eftersom jag har flera förfrågningar på parning med honom, så hade jag velat ställt honom innan, men nu vet jag inte hur det blir, imorgon kommer några och ska kika på honom, och han ska bli pappa om 10 dagar spännande.... men men vi får se hur det blir med benet om vi kommer iväg eller inte

nya kort på Arne

         

Dezzy tröstar Arne när han har ont i benet   

         

här kommer några kort på våra Blenheim cavalierer   

               

nytt på Bernerhagens H.  Lindelou

   

  här kommer Bernerhagen's Novalii

     

hon är en jätteduktig tjej på alla vis, men busig till tusen....

här hjälper hon Gersemi med de små...det är hon väldigt noga med, hon är jätteduktig med de små, så otroligt snäll o go mot dem, men hon får ju givetvis inte vara där själv , men under uppsikt så går det fint

               

Gersemi och de små

de små är 3 v på söndag, de leker lite nu när man kommer till dem, de är så jättegoa verkligen....de vet så väl när Novalii kommer, de försöker bita henne redan   

                 

puppy o Magic får ta största ansvaret för lilla Novalii...de har verklgien tagit på sig den rollen....

         

ja här är det fullt upp nu, Silje o irmelin har snart gått 2 v in i dräktigheten så får vi se hur detta blir

irmelin

 

silje

 

nej nu är timmen sen, jag är jättetrött...ska försöka få lite sömn även i natt...imorgon är en fullspäckad dag, vi får hoppas de gillar Arne, sen får vi se hur det blir med Borås utställningen och allt, skulle vara tråkigt om vi inte kom iväg...men men vi får se vad dagen har att erbjuda oss imorgon till att börja med, ha de så gott så länge mvh ANki

 

Av Ann-Christin Silensjö - 23 juni 2013 15:58

ja nu har våran O-kull blivit 2 veckor

 

nya vikter och nya kort finns nu på valparnas egna sida 

här är Oliver

   

tik Olivia som inte ville vara med på kort alls idag...hon ville bara ssooovvvaaa   

           

tik olvine

   

tik Ottilia

   

Ottilia är den som har öppnat ögonen mest, de andra håller på, men hon har haft sin öppna i 2 dagar nu.

   

allt rullar på som vanligt här, Stefan jobbar sista em idag sen går han på   SEMESTER 

i går kväll var jag hos Lena, hade verkligen hur trevligt som helst, vi var ute och gick med hennes hundar en liten promenad ner till vattnet, mös ...kikade på blommor... åkte in till stan käkade Pizza, satt och drack   kaffe på hennes  altan och bara tog det lungt   tiden rusade iväg som vanligt   men så himmla nice att få lite "egentid" utan sina egna hundar och bara få rensa huvudet lite och få glömma allt en stund...och bara va...  

 

ttjjjoooohhhoooo höll i hatten här går dä undan   

     

ha de gött till nästa gång /Anki




Av Ann-Christin Silensjö - 21 juni 2013 22:07

här är våra 3 små Midsommarprinsessor Bernerhagen's Gersemi & hennes dotter Bernerhagen's Olivia och "moster" Bernerhagen's Novalii

 


här kommer lite fler kort från idag....

och som vanligt så älskar jag kort och dessutom att leka lite   

nu är de ju så små så det gick inte att få en krans att sitta så bra, och då kom jag på att jag kan bara lägga några blommor typ på dem eller intill...ops...nej så ville de inte ha det...några kort fick jag iallafall

de har blivit så duktiga nu att hålla huvudet   

 

och ögon börjar de få   

   


innan jag fick tilldetta kortet, hade hon mobbiliserat flera av mina hunkex   ni ser de små blommorna från hundkexet runt omkring henne 

 

här kommer en liten hälsning frånvåran Bernerhagen's H. Lindelous kull med  Milljas Celine på Guldrosen's kennel

små söta trollungar är det   

en av tikarna

   

söta som socker är de...det är riktigt farlig att åka dit..."Maggan" får kika ordentligt i fickorna när man åker hem  

 

här kommer några kort på Lorden som vi har parat Irmelin med, vi tog dem när vi var nere hos Millja's kennel sista gången, vi fick till det riktigt bra jag & Marielle   

             

han är så jättevacker   

sen när vi åkte hem, så hittade jag dessa Tranor på ett gärde en bit ifrån Mareille

       

visst är de stora, inte är de direkt fina, men ändå lite roligt med de

 

ja då blev det 2 blogginlägg idag då   ha de gott mvh ANki        

vid regnbågens slut finns en skatt sägs det....det ser ut på denna bild att det är lite långt borta...men det är de värt..  jag hoppas jag finner en stor påse med lycka som jag kan dela med mej av...   
 


Av Ann-Christin Silensjö - 21 juni 2013 11:49

 

vill önska er alla en alldeles underbar midsommar, med mycke sol o goa skratt   här på Bernerhagen blir det lungt, med alla bebisar i huset   

   

Stefan jobbar fm, och jag har fixat lite här på morgonen, nu ska jag och mina "små" vänner sätta oss ute med en köpp kaffe och njuta av solen     

valparna är nu snart 14 dagar redan , och allt går bara fint


ibland kan man ju fundera på saker och ting...och då är det bra att man får en förklaring   

  

(¯`•.•´¯)¸•´¯`☆
.`•.¸¸.•´♥ Med åren ökar vi kvinnor i vikt på grund av att vi tar emot så mycket information och visdom. Till slut är huvudet fullt, och då tar resten av kroppen över.
Vi är inte tjocka och feta! Vi är enormt kultiverade, utbildade och glada.
Så, med start i dag: När jag tittar i spegeln och ser min mage och min stora röv, säger jag bara: Herrejisses, så smart jag är! ♪♫

 

i skogens "barnkammare" är det full fart nu....

 

 

klicka på länken ...denna film berör det innersta rummet i mitt hjärta...med blandade känslor          

http://www.youtube.com/watch?v=yNy9jTeolUk  

 

 

 

ha det nu så gott till nästa gång mvh ANki  GLAD MIDSOMMAR      

Av Ann-Christin Silensjö - 17 juni 2013 11:24

ja nu är det gjort   lite uppdateringar är gjorda under "Planer"

silje o Irmeling ligger och vilar 

   

de är parade nu båda två, med Tibama' Lord Of The Ring & Tibama's Rainbow Poet "Dante"

så vi hoppas få Ruby & Black an Tan valpar i Augusti   

nu har Nellwina flyttat  hon med, här är sista natten, nybadade och flyttklar, lite blandade känslor måste jag säga, världens goaste familjer så klart till valparNA, MEN VISST KÄNNS DET...


 

men kvar har vi ju lilla Nowalii .....

   

och våran O-kull har hunnit blivit 1 vecka igår faktiskt, lite nya kort på dem

     

hanen Oliver  

 

 

tik Olivia

   

tik Olvine

 

tik Ottilia

 

det har varit en rolig helg  samtidigt nu när de små har flyttat, men jobbig för en del...så lite "egentid" är skönt

 

   lilla Katitzi vilar lite, det är jobbigt att hålla gården fri från fjärilar och fåglar...skärskilt Sädersälorna är ett svårt kapittel....

   


lilla Nowalii har tagit siesta hon med  

Lindelou & Arne som numera är vänner , trots att Lindelou "bet" Arne i benet, när Arne skulle tjusa med Silje lite diskret..men icke sa nicke där går gränsen.....trots att Ayla (Gråhunden) är i höglöp och Silje & Irmelin har varit det, så går det jättebra, nu har Arne liksom bott in sig här , så det känns mer avspänt för honom med, han har nu varit här i 3 mån. och vi börjar och få till honom riktigt bra faktiskt, bara pälsen växer ut så blir det bra

       

ha en fin dag därute/ mvh Anki




Av Ann-Christin Silensjö - 15 juni 2013 00:49

ja imorgon är de 9 v. våra "stora" valpar, de 3 av dem har varit kvar till efter skolavslutningarna, men imorgon åker 2 och på söndag åker den sista, då blir lilla Novalii ensam kvar här hos oss, det blir tomt efter dem , det är ett härligt gäng, full fart

men samtidig blir det skönt för dem att få komma hem till sin egna familj,

 

våra "små " valpar äter och sover allt går jättebra, Gersemi är så jätteduktig verkligen, de är 1 v. redan nu på söndag, 

lite nya kort från idag...kommer här

                   

här ser man tydligt hur de små öronen (som faktiskt ser ut och känns som små fetbladsväxter)  ni vet sådana där blommor, de känns precis så, men här ser man hur både ögon o öron är stängda, som ihoplimmade liksom, de varken ser eller hör, men pigmenten börjar komma på nosarna ser jag, de börjar bli lite svarta, om ca. 1 v så öppnas både öron o ögon, det är alltid så härligt när de öppnat ögonen och när de hör att man pratar med dem    de blir liksom "valpar" ordentligt då    

   

är det så att man behöver ha lite "egentid" så kan man relaxa lite i mattes säng tycker Gersemi, samtidigt som man har överblick över valplådan o de små   

 


valparna är 5 dygn nu, idag vägde hanen Oliver han var ju minst på 177 g, 301 g idag, tjejerna vägde 327 g, 439 g, och Olivia vägde 445 g

nej imorgon har vi många järn i elden, och vi kryssar fingrarna att allt går enligt planerna, så har vi snart något mer roligt att berätta   , ja vi tycker det är roligt ialla fall, och det är ju det viktigaste   


            



ha de gott till nästa gång mvh Anki    

Av Ann-Christin Silensjö - 13 juni 2013 01:04

ja det kan man säga att det är här på Bernerhagen just nu   därför tänkte jag visa några kort från idag...så som de flesta kort ser ut när man ska ta på sina hundar....

       

  ja fina kort är inte alltid så lätt...här kommer några till på de "stora" juvelerna valparna är 8½ v nu, om bara några dagar flyttar de hem till sig....

                                     

lilla Novalii blir kvar hos oss

   

sen har vi de "små" juvelerna , de äter och växer och Gersemi är så jätteduktig

     

de är 3 dygn nu,

de ska heta 

hanen ska heta Oliver tikarna ska heta Olivia, Olvine och Ottilia 


timmen är sen som vanligt här hos oss, det regnar för fullt ute nu, kl är en bra bit över midnatt, 

jag har varit på badhuset idag, men denna krampen i benen är för jädrig, jag äter Magnesium tbl men inte hjälper det, idag var det nästan omöjligt, det börjar i höften drar hela insidan låret ner i vaden...fy för den lede, sen blir man ju öm i hela benet, samma på natten, jädra skit är det,


imorgon blir det en äventyrsväng igen på fm...kanske kommer det nya "planer" under "planer" på vår hemsida...det kanske inte blir alls som vi planerat, utan något helt annat, nja vi får se...

kanske lilla Saga får stå över ännu en gång, och då vet jag en som inte blir glad   ja vet hon kommer titta svart på mej garanterat en hel månad ...lilla adelsdamen "Saga" själv i egen hög person, nu när Gersemi fick sina små, så tänkte hon ...men vad i hela friden är det ni inte fattar...mina da...när kommer mina... ja vi får se hur allt går...

idag har Arne varit till vet. igen på återbesök, de var jättenöjda med honom, han är så duktig kraken, men hans öron ser fina ut det känns härligt  han är fortfarande missfärgad i ansiktet, men det är nog svårt att få bort, han är bra nu och det är det viktigaste, att sen det vita är färgat ...ja inte vet jag hur man får bort det, men det får väl ordna sig, 

nej nu blir det att krypa till kojs, det blir tidig morgon imorgon....Arne ska med och visa upp sig, lilla sprätten            ha de gott till nästa gång

himmel o pannkaka jag höll på att missa att lägga ut det viktigaste av allt, titta på denna fina videon, den bästa jag sett på länge, ingen sak att föda upp valpar om det går så här lätt   https://www.youtube.com/watch?v=ZuowS5_nges&feature=youtu.be helt enkelt fantastiskt   



Av Ann-Christin Silensjö - 11 juni 2013 23:27

jo en alldeles vanlig dag kan bli en alldeles ovanlig dag   denna dag fick en annorlunda vändning än jag hade tänkt ifrån början, spännande men lite knepig känsla, ja ja det finns naturligtvis en tanke bakom handlingen denna gången med...spännande spännande...

våra små "troll" har blivit stora och rediga , de är så underbara   

nu är det bara våran Nowalii och de 3 andra trikolortjejerna kvar, de flyttar nu eftet skolavslutningen till helgen

       

dessa korten var tagna innan Nikodemus åkte hem , Blenheimhanen

     

 

ja nu är alla tikarna tingade i Gersemis kull , hanen vet jag inte riktigt ännu...jag låter det vara öppet lite till, alla mår bra och Gersemi är en fantastisk mamma   Gersemis valpar räckte inte till alla som ville ha, men men så är det ju, och det är ju så med färger o kön, man vet ju aldrig vad det blir, en del står kvar till nästa kull och några får leta vidare...nästa kull blir enfärgade här, Black and Tan & Ruby   förhoppningsvis ialla fall

     

idag har vi varit hos vet. och tagit nya hjärtintyg det fick bli Saga, Irmelin & Silje, ua blev det och det känns skönt,

 

nej nu ska det inte bli så mycket mer här på Bernerhagen, utan idag har vi hunnit med mer än vi har hunnit på väldigt länge    gubben jobbar natten, och Robert (våran sista som bodde hemma) har flyttat till eget i stan  det känns tomt, hemskt, fruktansvärt...men samtidigt roligt, för han är det ju det, och så är livet på en pinne...det är bara att åka med   

vi har fixat det så fint hos honom, med nya soffan , gardiner blommor och ja allt vad det nu är, men det känns hemsk när vi åker hem, och veta att alla 4 pojkarna bor i stan nu, och vi ja o gubben "gamlingarna" vi åker hem till ett STORT TOMT hus   nej så ska man väl inte tänka...men jag kan inte låta bli, tur man har hundarna, tur att de kommer hem så ofta, men fy vad jag saknar dem...önskar man kunde vri tillbaka tiden ibland, då alla bodde hemma en ljuvlig tid....


 

imorgon ska jag försöka hinna åka till badhuset   jag var där i måndags, idag har jag ju haft annat för mej    så idag hann jag inte, det är öppet mån-onsdag nu till i juli sen är det stängt 1 månad, så jag får ju passa på,

ha de gott till nästa gång mvh Anki

   






Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards