bernerhagen

Alla inlägg under april 2011

Av Ann-Christin Silensjö - 28 april 2011 20:58

idag har vi planterat om och tvättat av änglatrumpeter, de är redan 150-180 höga de flesta, och det är sååå jätte jättekul att de flesta har övervintrat, några blommar redan för fullt.

Idag har vi haft valpköpare här, det är så härligt att se när de kommer och tittar på de små, så som det verkar nu har vi 1 hane kvar.

ja nu är påsken över, det ryker fortfarade av kvasten där ute efter Blåkullefärden    

under påsken var vi en sväng över till Dan o Kari på Glittertinds kennel, vi fick se deras söta små valpar, och de andra vackra hundarna, ja det var verkligen en roligt tripp. Men egentligen så ska man inte åka och titta såhär, för man blir helt sjuk och vill ha allt    

annars håller vi på med lite av varje här ,ökar ut lite hagar, byter ut lite nät, byter ut grindarna till järngrindar, och fått några lass med grus... det är kul när man hinner med lite sånthär ibland, ha de gott mvh Anki


Av Ann-Christin Silensjö - 26 april 2011 21:56

idag har det varit lite kallare, lite blåsigt och halvdisigt, och nu på kvällskvisten har det regnat lite, jag o Dagny tog en promenad nu på kvällen i regnet, det blir så friskt när det regnar, idag har vi haft besök, snälla goa Birgit  kom och kikade till oss idag, med go kaka och allt   det var riktigt trevligt...

annars har det varit lungt här idag, inte många knop idag, jag skulle ha fixat med blommorna och så men icke sa nicke...jag hade ingen ork.

Imorgon är en annan dag, då ska jag göra en hel del i det stora växthuset, Stefan är ledig så det passar ju fint, idag har vi hämtat stamtavlorna till Dezzys valpar, nu är det bara att invänta Blossoms stamtavlor, det är alltid lika roligt att få stamtavlorna.

nu ska jag krypa till kojs...jag är trött...så in i norden jättetrött   /Anki  


Av Ann-Christin Silensjö - 24 april 2011 18:31

      det är kanonväder....jag älskar solen o värmen  

men en egen "kennelkille" så blir livet helt fantastiskt   

imorgon kommer jeremias familj och hälsar på, vi är så jättenöjda med de familjer som varit här och hälsat på, så det kan inte bättre bli, det känns verkligen jättebra.

vi har två små killar kvar som letar nya goa familjer att flytta till, det kommer nya kort på dem här, de är 5 v. nu

ha en fortsatt trevlig påsk mvh Anki   (det är väl lika bra att ta en sväng till   )

Av Ann-Christin Silensjö - 23 april 2011 10:34

           

ja idag får man se upp   

valparna är nu 5 v. redan vi tog lite nya kort igår, då de var ute för första gången  men det var bara kul en liten stund, vi fick hänga upp filtar för det blåste faktiskt riktigt kallt

ha en riktigt trevlig påsk mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 20 april 2011 21:14

hejsan gott folk

läste i en artikel om någon som inte skötte sina hundar bra och att de inte hade tillstånd att ha kennel, jag funderade ett slag på det, vi har inga skärskilda tillstånd, mer än kennelnamnet och så förståss, men gick och funderade på detta,

ringde upp Säffle kommun, och de sa att jag inte behövde nått tillstånd, men om jag ville så kunde jag ringa Länstyrelsen, sagt och gjort, jag ringde upp en tjej där, berättade vad jag funderade på, och hon sa att jag inte behövde något tillstånd, inte om jag inte hade fler än 3 kullar/år. men jag frågade om hon inte kunde komma ändå, visst kommer jag om du vill, men det behövs inte, men vi gjorde upp att hon skulle komma som idag onsdag, så idag har hon varit här och inspekterat våran kennel, så nu har vi ett tillstånd ialla fall   jag fick fylla i en ansökan så vårat tillstånd kommer på posten om ca 1 månad

inte vet jag vad det ska vara bra för, men nu har vi ett ialla fall


valparna växer och frodas, de är riktigt söta nu, fortfarande väldigt "feta" i pälsen av vällingen med smör o honung i som de får i de uppblöta mosade torrkulorna, men vad spelar det för roll, de är runda och goa om magarna, och bara helt underbara   ha de gott mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 18 april 2011 23:59

   

har tagit lite nya kort på "lilla" Dagny, söta rara lilla Dagny  

idag har vi hunnit massor faktiskt, klippt klor, tvättat mängder med plädar, avmaskat de stora, varit till stan och handlat, planterat massor med blommor o sätt i växthuset, ja det är nästan bara mini änglatrumpeter iochroma och femöringar Achimenes vi har fixat och delat isär och toppat, gubben har hämtat ved, och vi har eldat massor massor med tidningar efter valparna, och sist nu ikväll har vi lekt med alla 12 valparna i köket och i hallen, gissa om det är kul... nu är kl över midnatt nu ska jag gå och lägga med, jag är trött, stefan sover han jobbar fm, alla hundar har ätit och varit ute och de sover, det är helt tyst i huset, det enda som hörs är datorna surrande   ha de gott alla mvh Anki

Av Ann-Christin Silensjö - 15 april 2011 16:19

      idag har vi tagit nya kort på de små,

Elvira är så nyfiken när vi matar Jeremias , trångt är det i sängkammaren med valplådorna, men vad gör man om man inte frå plats, jo man hoppar upp på ryggen för att se bättre   

Av Ann-Christin Silensjö - 14 april 2011 22:54

          valparna är 4 v nu, och i kväll har vi vägt valparna, avmaskat, tagit lite nya kort, men får ta mer imorgon, vi har flyttat ut dem från sina valplådor till större, Dezzy bor i storarummet sen någon dag tillbaka, Blossom bor i hallen med sina små, och Elvira...ja hon bor i sänkammaren just nu...men är ganska flexibel, Jeremias "hennes valp" leker och äter med de andra mestadels, men sover med "mamma"

ja nu är min kära syster yster snart framme de landar kl 03 i natt i San Francisco,

imorgon hoppas vi på sol o värme, här är det bara 2 + just nu, så vi har satt värmen på i växthuset i kväll ha de gott mvh Anki

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen


Skapa flashcards